מבקר המדינה: זאת הדרך להילחם בפשיעה ובטרור - סרוגים

מבקר המדינה: זאת הדרך להילחם בפשיעה ובטרור

מבקר המדינה קורא לראשי רשויות להגיש תביעות אזרחיות נגד מחבלים ועבריינים שגורמים נזק לתשתיות עירוניות. לדבריו, התביעות הן "דרך להפוך את הטרור ואת העבריינות ללא כדאיים"

author-image
מבקר המדינה: זאת הדרך להילחם בפשיעה ובטרור

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (רביעי) בוועידת השלטון המקומי. לדבריו, על ראשי הרשויות לתבוע עבריינים ומחבלים על מנת להפוך את המעשים ללא כדאיים.

לדברי אנגלמן, "משילות לפני הכול היא תחושת ביטחון ברחובות. כשאין משילות – אין הרתעה כלפי עבריינים ואנשים אלימים. הזכות הבסיסית המגיעה לכל אזרח ואזרחית שיוצאים בבוקר לעבודתם ומבקשים לחזור בערב בדיוק כפי שיצאו – התערערה. החובה הראשונה במעלה היא להחזיר את אותה תחושת ביטחון".

עוד באותו נושא

‏יודה במרמה: הסדר טיעון נוסף בפרשת דוד ביטן

בימים אלו אנחנו בעיצומה של מטלת ביקורת על הפשיעה החקלאית. הדוח יפורסם לציבור בעוד מספר חודשים לאחר השלמת הביקורת. הצורך בביצוע הביקורת התחדד על רקע הערכת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, כי הנזק הכלכלי הישיר והעקיף הנגרם מעבירות פשיעה חקלאית בשנת 2016, הוערך כבר אז בכ-1.2 מיליארד ש"ח בשנה".

אנגלמן אמר כי ישנה דרך להפוך את הטרור ואת העבריינות ללא כדאיים, תביעות אזרחיות: "בדוחות השונים המלצתי לפרקליטות להגיש תביעות אזרחיות. אבל אני אומר מכאן לראשי הרשויות – גם אתם יכולים להגיש תביעות אזרחיות על נזקים לרשויות".

"כשמישהו אינו משלם דוח חניה – הרשויות פועלות לגבייתו וחשוב שכך. אין סיבה שהן לא יתבעו מי שמתפרע וגורם להרס ונזק של תשתיות עירוניות".

המבקר אמר: "קחו את "שומר חומות" כדוגמה. מי שהרס רמזור ושרף תשתית עירונית – אני קורא לראשי הרשויות: תגישו תביעה אזרחית נגדו לצד האכיפה הפלילית. בעקבות הדוחות שלנו הפרקליטות החלה להגיש תביעות אזרחיות בעניין".

"אני מבקש לקרוא לשרי הממשלה הנכנסת ולראשי הרשויות – תשלבו ידיים ותפעלו. העדר הביטחון האישי אינו גזירה משמים ועל נבחרי הציבור לפעול להחזרתו למען החברה בישראל"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו