צה"ל ומג"ב השתלטו על ישיבת עוד יוסף חי ביצהר - סרוגים

צה"ל ומג"ב השתלטו על ישיבת עוד יוסף חי ביצהר

בעקבות האירועים האלימים ביצהר, החליטו בצה"ל ובמשטרה להציב פלוגת מג"ב באופן קבוע בישוב. לצורך כך השתלט הצבא על ישיבת 'עוד יוסף חי' הריקה בגלל חופשת בין הזמנים

author-image
צה"ל ומג"ב השתלטו על ישיבת עוד יוסף חי ביצהר
  שוטרי מג"ב בכניסה לישיבה (דו"צ)

צה"ל השתלט על ישיבת עוד יוסף חי ביצהר.

דובר צה"ל מסר הבוקר "כי נוכח אירועי האלימות כלפי כוחות הביטחון שאירעו בימים האחרונים, על מנת לתת מענה לצרכי הביטחון, הוחלט בצה"ל למקם פלוגת לוחמי משמר הגבול ביצהר באופן מיידי מתוך צורך ביטחוני בקיום נוכחות שוטפת במקום. לשם כך הוחלט לאייש את מבנה ישיבת יצהר בפלוגת לוחמי משמר הגבול.

בצו עליו חתום מפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון נתפסה הישיבה למשך חודשיים ובה ישהו החיילים עד להודעה חדשה. גורמים בטחוניים אומרים כי מבנה הישיבה נבחר עקב שיקולים מבצעיים וכל היותו בסיס קדמי להוצאת פעולות אלימות כנגד כפרי הסביבה הפלסטינים וכוחות הביטחון. אך תושבים אומרים כי מדובר בניסיון לסגור את הישיבה בדרכים עקיפות. בשלב הזה הפגיעה בישיבה היא מינורית משום שהתלמידים נמצאים בחופשת 'בין הזמנים' של פסח לשבועיים הקרובים, אך השאלה תצוץ לקראת החזרה ללימודים בתחילת חודש אייר.

בצה"ל אומרים כי הם "רואים בחומרה את מעשי האלימות האחרונים והפגיעה בחוק ובסדר ויפעלו בכל האמצעים על מנת לשים קץ לאלימות זו."
דובר יצהר מסר בתגובה: "מעשה היסטרי והיסטורי מעין זה הינו תקדימי מסוגו מאז קום המדינה.
הפיכת ישיבה לבסיס צבאי הינו חציית גבולות ברורה.
האם מסגד הקורא ימים ולילות להשמדת מדינת ישראל היה זוכה ליחס דומה?
להזכיר, מבנה הישיבה משקיף על מסגד עם צו הריסה מבג"ץ כבר שנים רבות, אך משום מה שלטון החוק מגלה סובלנות רבה.
אנו קוראים לממשלת ישראל לצאת לאלתר מן הישיבה".
מישיבת "עוד יוסף חי" נמסר: "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ". זו הפעם הראשונה שמדינת ישראל סוגרת בית מדרש שבו לומדים תורה, בגלל התורה שלומדים בו. הפיכת מבנה בית המדרש למוצב צבאי מהווה חילול מקום קדוש, כפי שקובעת ההלכה היהודית.  הישיבה גורשה בעבר מקבר יוסף, אבל קולה הלך וגבר למרות ההתנכלויות הנמשכות של השלטון. גם עכשיו הישיבה מתכוונת בעזרת ה', להמשיך את לימוד התורה ולהשמיע את קול התורה ברמה. אנו קוראים לכל אוהבי התורה למחות על הפשע ולהגביר את קול התורה עד שנזכה שכל עם ישראל ילך לאורה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
טוב מאוד את בנט והפורעים לכלא. כנסו דחוף....
בית של... | 11-04-2014 10:54
עד כמה בנט רפורמי? מודה שזרק את הכיפה בשרות , אשתו חילונית , שומע שירת נשים בבין המצרים ועוד והוא שמנהיג את ציבור "היראים" ומטיף על שילוב בין צבא ליהדות מה גם שהוא לא אקדמאי וכל היום מנפנף בכל מיני אתרים שהקים אולי תפרט קצת מההישגים שלך ?? מה הפינוי הקרוב זה הישג ? הגזרות הכלכליות ? הרבנים הראשיים ? שנאת ישבות ההסדר ? הצטרפות החרדים לשונאינו ? בנט אסון למדינה
2
להפגין עם החרדים לא אבל להתפרע על חיילים קדושים זה בסדר
צביעות עד מתי | 11-04-2014 10:56
3
לאיתמר אולי משהוא אצלך דפוק ואצל המפלגה שהצבעת כנס דחוף
להעביר את יצהר לשילטון הפלסתיני | 11-04-2014 11:02
בנט מודה שזרק את הכיפה בשרות , אשתו חילונית , שומע שירת נשים בבין המצרים ועוד והוא שמנהיג את ציבור "היראים" ומטיף על שילוב בין צבא ליהדות מה גם שהוא לא אקדמאי וכל היום מנפנף בכל מיני אתרים שהקים אולי תפרט קצת מההישגים שלך ?? מה הפינוי הקרוב זה הישג ? הגזרות הכלכליות ? הרבנים הראשיים ? שנאת ישבות ההסדר ? הצטרפות החרדים לשונאינו ? בנט אסון למדינה אז למה אנו מצפים?
4
צר לי לומר אבל : מגיע לכם מגיע לכם מגיע לכם !!
אחיה הפרוסי | 11-04-2014 12:15
צר לי חבריי ביישוב יצהר, אתם הבאתם את זה על עצמכם! למה ציפיתם ? ההתקפה שלכם על צה"ל הייתה הזוייה מבישה וגועלית. לציבור נמאס מכם, כן כן גם לציבור הימני המובהק המצביע לבן ארי , די ! ילדים מפונקים תתבגרו !! אתם צריכים להיענש בחומרא , שלא תשכחו את זה לעולם ותבינו שעם צהל לא מתעסקים ! ממש אשמח שתענשו בכזו חומרא שפשוט תפסיקו עם ההתנהלות הנוראית שלכם הזו !! כשאתם מתקוטטים עם ערבים ואתם צודקים אנחנו מריעים בשקט ,אבל לפגוע בצבא ? כבר השתגעתם וצריך שמישהו ישבור לכם תדיים ותרגליים ויסגור לכם את העוד יוסף חי הזה עד שקצת היגיון יכנס לכם בראש. סליחה שאני כועס אתם באמת חבריי אבל הגזמתם הפעם
5
מעולה!כך יעשה למזרוחניקים!שרק יהיה עוד פינויים
ראובן ברקוביץ | 11-04-2014 14:12
מגיע לכם תושבי יצהר ולכל חובשי הכיפות הסרוגות שיקרו לכם עוד פינויים והשתלטויות על הישיבות שלכם, כל זה בגלל שהצבעתם ביחד עם חבריכם מיש עתיד בעד סנקציות פליליות לבחורי ישיבה. אני וחברי מתגייסים לצבא אך ורק כדי לפנות לכם את הבתים ולהעיף את החבורה החולבת כסף הזו מההתנחלויות! תפסיקו לסחוט את המדינה בשביל המוסדות המקולקלים שלכם שלומדים בהם בנות ובנים ביחד! תפסקו להעסיק את צה"ל בשביל כמה שטופות הורמונים בגבעות!
6
כל המגיבים לפני שמאלנים!
| 11-04-2014 16:24
תושבי יצהר הם לא בצד בנט, והם כן היו בעצרת
7
בושה. צה"ל פשוט גוזל.
יוסף ה. | 11-04-2014 16:40
איזה היתר יש להשתמש בצו שנועד לצרכים צבאיים כדי להשתלט על מבנה של ישיבה? בגלל יצר נקמנות של קצין זה או אחר?! איזה היתר יש לתת למגבניקים דרוזים לישון בבית מדרש?? כל הפריצות של נשים וגברים חילוניים ביחד (שלא חסרה בצבא) בתוך בית מדרש, מול הארון קודש! איך יהודי יכול לתמוך בכזה דבר??
8
הצבא בישיבה מדאורייתא
רון | 11-04-2014 17:04
לפי הדלי"ם השירות בצבא הוא מצוות עשה מדאורייתא, אם כן החיילים שתפסו את הישיבה וגירשו את הלומדים עשו מצווה מדאורייתא על פי הקו העקום של הדלי"ם
9
אולי די?
מישהו כועס | 13-04-2014 12:04
איזו שנאת ישראל! נורא! מה, ובתל אביב אין מטורפים? בירושלים אין מיעוט קולני, שלא מייצג אף אחד? מכפישים יישוב שלם בשביל 2 נערים מעצבנים! קצת שכל! פעם הייתם שם וראיתם מה עושים למסכנים האלה? לא פלא שכמה החליטו שמספיק להתאפק! אני לא תומך במעשה, אבל אני מבין את הפוגעים, וכועס שעכשיו בגללם כל הארץ יורדת לנשמה של האנשים המסכנים והאמיצים האלה!