חדשות

שמחה רוטמן לגדעון סער: "זה באמת נורא"

שמחה רוטמן, המיועד לראשות ועדת חוקה, מגיב למתקפה של גדעון סער על כוונת הקואליציה לבטל את הוועדה למינוי שופטים: "יודע איפה לשופטים המכהנים יש וטו מי יכנס לשורותיהם? באיראן"

שמחה רוטמן לגדעון סער: "זה באמת נורא"
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית, מי שצפוי להתמנות ליו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בממשלה החדשה, מגיב למתקפה של גדעון סער על הכוונה של הקואליציה המסתמנת לבטל את הוועדה למינוי שופטים.

מוקדם יותר סער תקף ואמר: "התוכנית המסוכנת להפיכת השופטים לשפוטים ולבחירת שופטים כמינוי פוליטי תפגע בזכויות של אזרחי ישראל ובאינטרס הלאומי של המדינה".

סער הוסיף לתקוף את התוכנית ואמר כי "היא גם בפועל הפיכת הציווי המקראי על פניו: ״לא תכירו פנים במשפט, כקטון כגדול תשמעון. לא תגורו מפני איש".

ריאיון שמחה רוטמן
ריאיון שמחה רוטמן

רוטמן התייחס לדבריו של סער ואמר: "באמת נורא. אם ישראל תהיה כמו ארה"ב, קנדה, צרפת, גרמניה, אוסטרליה, הולנד. ובעצם, כמו כל מדינה דמוקרטית בעולם כמעט, שבהן שופטי הערכאה העליונה נבחרים על ידי הפרלמנט, הממשלה או שילוב של שניהם".

רוטמן פנה לסער ותהה: "יודע איפה לשופטים המכהנים יש וטו מי יכנס לשורותיהם? באיראן".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

65
44
דני מאיר
05.12.22

השופטים אינם תחליף לחוקה. הם אינם מוסריים יותר מכל אדם אחר. הם לא נבחרו לנהל את המדינה. מאז שהם החלו לנהל את המדינה הכל מתפורר לנגד עינינו.