המחאה הצליחה? איראן תבחן את "חוק החיג'אב" - סרוגים

המחאה הצליחה? איראן תבחן את "חוק החיג'אב"

על רקע המשך המחאות סביב מותה של של מהסא אמיני, התובע הכללי של איראן הודיע כי הפרלמנט המקומי ומערכת המשפט יבחנו מחדש את "חוק החיג'אב" המחייב נשים לעטות כיסוי ראש

המחאה הצליחה? איראן תבחן את "חוק החיג'אב"
  מפגינים נגד "חוק החיג'אב" באיראן (צילום: אלכסנדרוס מיכאילידיס\שאטרסטוק)

נכנעו למחאה? התובע הכללי של איראן, מוחמד ג'פאר מונטאזרי, הודיע היום (שבת) כי הפרלמנט המקומי ומערכת המשפט יבחנו מחדש את "חוק החיג'אב" במדינה, המחייב נשים לעטות כיסוי ראש. הדברים נאמרו על רקע המשך "מחאת החיג'אב", שהפכה לאחד מגלי המחאה הגדולים ביותר באיראן בשנים האחרונות.

כזכור, גל ההפגנות החל בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני ב-16 בספטמבר, אחרי שהיא נגררה באלימות על ידי משטרת הצניעות בעקבות כך שהחיג'אב שלראשה היה חצי מגולה – דבר שלטענתם הפר את חוקי הצניעות במדינה. מאז מותה של אמיני נשים רבות מסרבות לעטות חיג'אב, ומחאות רבות נרשמו ברחבי איראן נגד משטר האייתוללות של עלי חמינאי.

עוד באותו נושא

בעקבות הדיכוי האלים: הבקשה של אחיינית חמינאי

בעקבות המחאות, התביעה הכללית של איראן אמרה כי הם "בוחנים אם יש צורך לשנות סעיפים בחוק" המחייב נשים לעטות חיג'אב. מונטאזרי לא פירט על השינויים האפשריים בחוק, אך ציין כי הצוות שבוחן את החוק נפגש השבוע עם חברי הפרלמנט האיראני, אשר לדבריו "יראו את התוצאות בתוך שבוע או שבועיים".

גם נשיא איראן איברהים ראיסי התייחס היום לנושא ואמר כי "היסודות האיסלאמיים והרפובליקניים של איראן מעוגנים בחוק, אך יש שיטות שבהן ניתן ליישם את החוקה בצורה גמישה יותר". לדבריו, "החוקה האיראנית מבטיחה את קיומה של המערכת האיסלאמית, אך גם את זכויות היסוד והחירות הלגיטימית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה עם החוק...
שאלה | 04-12-2022 7:53
מה עם החוק להסדרת מדרכות לנשים בלבד בבית שמש?