סוכל פיגוע: תושב עזה תכנן להפעיל מטען באוטובוס - סרוגים

סוכל פיגוע: תושב עזה תכנן להפעיל מטען באוטובוס

הותר לפרסום כי השב"כ סיכל פיגוע שתוכנן על ידי תושב רצועת עזה בעל היתר עבודה בישראל. מהחקירה עלה כי החשוד גויס על ידי הג'יהאד האיסלאמי ותכנן להפעיל מטען באוטובוס בדרום

author-image
סוכל פיגוע: תושב עזה תכנן להפעיל מטען באוטובוס
  מטען החבלה שנתפס (צילום: גרשון אלינסון\פלאש 90)

הותר לפרסום כי השב"כ סיכל פיגוע מטען בישראל, אשר תוכנן על ידי תושב רצועת עזה בעל היתר עבודה בישראל. הבוקר (חמישי) הוגש נגדו כתב אישום חמור.

לפי הודעת השב"כ, החשוד הוא פתחי זיאד זקות, תושב רפיח בן 31. מחקירתו עלה כי הוא גויס על ידי הג'יהאד האיסלאמי לביצוע פיגוע הנחת מטען בקו אוטובוס באזור דרום הארץ. בבחינת התנהלותו של זקות ברשת נמצאו פרסומים בעלי גוון קיצוני.

המחבל החשוד פתחי זקות (צילום: תקשורת שב"כ)

עוד עלה בחקירה כי החשוד עבר הכשרות והדרכות חומרי נפץ על ידי מומחה חבלה ברצועה, וכי בעת כניסותיו לישראל החל בפועל לאסוף חומרים להרכבת מטען חבלה – חומרים אשר נתפסו בעת מעצרו.

מטען החבלה (צילום: תקשורת שב"כ)

המידע שהתקבל בחקירתו של זקות חשף את תשתית הטרור ברצועת עזה ואת העובדה כי הפיגוע הוכוון ע"י ג'האד ע'נאם, בכיר גא"פ מרפיח. עוד עלה מן החקירה כי זקות עמד בקשר בטחוני עם מחמד וכרים תמראז, קרובי משפחתו ופעילי ארגון הטרור מרפיח, אשר היו אלה שגייסו אותו לקדם את הפיגוע.

בעקבות המעצר: נשללו היתרי כניסה למאות תושבי הרצועה

פרקליטות מחוז דרום, באמצעות עו"ד עמית גינת, הגישה היום כתב אישום נגדו. כתב האישום מייחס לזקות עבירות כנגד בטחון המדינה: עבירות נשק – החזקה ונשיאה של נשק; חברות פעילה בארגון טרור; אימונים או הדרכה למטרות טרור; הכנה לביצוע מעשה טרור(רצח); מתן שרות להתאחדות בלתי מותרת ומגע עם סוכן חוץ.

"ישראל לא תאפשר ניסיונות לניצול התווך האזרחי על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה לקידום פיגועים ותפעל מול ניסיונות אלה בחומרה, תוך שרואה בחמאס כגורם האחראי" אמר גורם בשב"כ. "לאור זאת, בהמלצת שירות הבטחון הכללי בשיתוף עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוחלט על שלילת היתרי כניסה לישראל של כ-200 תושבי רצועת עזה להם קשרי משפחה עם גורמי טרור. בהמשך לזה ישקלו ע"י גורמי הביטחון צעדים נוספים על מנת לוודא צמצום האפשרות לנצל את התווך האזרחי לביצוע פעולת טרור".

עוד באותו נושא

כלב משטרה חשף מטען חבלה מוכן להפעלה. צפו

עוד הוסיף כי "ממצאי החקירה ממחישים פעם נוספת, כי גורמי הטרור ברצועה משקיעים מאמצים רבים בהקמת תשתיות טרור המערערות את היציבות האזורית, לרבות ניצול מתן היתרי עבודה שמנפיקה מדינת ישראל לצורך קידום פעילות צבאית".

"ישראל לא תאפשר ניסיונות לניצול התווך האזרחי מצד חמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה לקידום טרור ותפעל מול ניסיונות אלה בחומרה, תוך שרואה בחמאס כגורם האחראי" הבהירו בשב"כ בסיכום. "שירות הביטחון הכללי בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשטרת ישראל ימשיך בפעילות הנחושה לאתר ולסכל כל פעילות טרור אשר מטרתה לפגוע בביטחון אזרחי ישראל".

גנץ: ארגוני הטרור מסכנים את פרנסתם של תושבי רצועת עזה

שר הביטחון בני גנץ אמר בעקבות הפרסום כי "הניסיון של ארגוני הטרור לנצל את התעסוקה של פועלים בישראל לצורך פיגועים מסכנת את פרנסתם של מאות אלפי תושבים ברצועת עזה. אני משבח את שב"כ וגורמי הביטחון על סיכול הפיגוע. בשנה וחצי האחרונות אני מוביל מדיניות של פגיעה קשה מול כל הפרה ביטחונית ולצד זאת מאפשר כלכלה בסיסית והומניטארית לתושבי עזה".

עוד הבהיר כי "אנחנו מקיימים הערכת מצב שוטפת, ובמידה ונראה כי מתפתחת מגמה של גיוס פועלים מעזה לביצוע פיגועים, ישראל תשקול את צעדיה בהקשר ליציאת פועלים מרצועת עזה והקלות אזרחיות נוספות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כתב אישום חמור?
יופי טופי | 24-11-2022 10:51
חמור בעיניי מי זאת השאלה...
2
כתב אישום צריך...
אס | 24-11-2022 11:29
כתב אישום צריך לזמב אותו את משפחתו ואת מי שמעסיק זבל כזה יהודים טמעים תשלמו קצת יותר אז לא נצטרך שונאי יהודים שנרחם עלהם להאכיל אותם והם בתמורה יעשו פיגועים לא מעניין תפוח אחד רקוב כל הארגז לפח