חבר הכנסת בועז ביסמוט נשא היום (שני) את נאום הבכורה שלו בכנסת, והתייחס בהרחבה לנושא האיזון בין הרשויות. בתחילת נאומו, בירך ביסמוט ברכת "שהחיינו", ובהמשך על החיים של משפחה ליכודניקית בתל אביב של שנות ה-70'.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

קרדיט: ערוץ הכנסת

"כדמוקרטים, אנחנו מצווים לשמור על זכויות המיעוט ולהגן עליו מפני "עריצות הרוב", וכך נמשיך לעשות במסורת הליברלית של הליכוד", אמר ביסמוט. "עם זאת, אסור להגיע למצב שבו הרוב סובל מ"עריצות המיעוט", גם אם המיעוט עוטה גלימת משפט. לשם כך … נעשה זאת בזהירות ובאחריות גדולה, מפני שבבחירות הללו קיבלנו מנדט ברור מן הריבון הוא העם, לבצע את התיקונים הדרושים".

עוד הוסיף כי "הביטוי "מדינת כל אזרחיה" נועד להסוות את המטרה האמיתית: מדינת כל לאומיה, כלומר מחיקת הזהות היהודית של ישראל. כדמוקרטים, אנחנו מצווים לשמור על זכויות המיעוט ולהגן עליו מפני "עריצות הרוב" אך אסור להגיע למצב שבו הרוב סובל מ"עריצות המיעוט", גם אם המיעוט עוטה גלימת משפט".

"תנועת הליכוד הובילה את אחד החוקים החשובים שנחקקו בשנים האחרונות: "חוק יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי". בתוך המדינה כל האזרחים שווים אל מול החוק ללא הבדל דת, גזע ומין, אבל בשאלת הלאום, ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי, המקום היחיד בעולם שבו זכאי העם היהודי להגדרה עצמית. מבחינה זאת, הדיבורים על "מדינת כל אזרחיה" שגויים מעיקרם, מכיוון שישראל כבר מעניקה זכויות שוות לכל אזרחיה. הביטוי "מדינת כל אזרחיה" נועד להסוות את המטרה האמיתית: מדינת כל לאומיה, כלומר מחיקת הזהות היהודית של ישראל; ודומני שעל כך בעיקר נסובו הבחירות הנוכחיות, על השאלה: איזו זהות אנחנו מועידים למדינתנו".

"חזרנו הנה משבעים גלויות, ואנחנו אוחזים באלף דעות שונות ובהשקפות עולם דומות ומקוטבות. הזירה הציבורית מלבנת את הרעיונות והדעות. אבל הדרך להכרעה בסוגיות העומדות על הפרק עוברת כאן בכנסת ישראל, באמצעות הכלל המקראי "אחרי רבים להטות".