עיריית תל אביב מחמירה את המלחמה ברכיבה הבלתי חוקית של רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכות, בשבילי הליכה להולכי רגל ובשבילי אופניים, בניגוד לחוק. בעירייה אומרים כי המטרה היא להחזיר את הביטחון להולכי הרגל ולשמור על בטיחות כל משתמשי הדרך.

החל מהשבוע הוכפלו מספר הפקחים האוכפים עבירות של רכיבה אסורה, תוך שילוב של סיירי הסיירת לביטחון עירוני שהוכשרו למשימה. האכיפה מתבצעת באמצעות חלוקת קנסות ותפיסת הכלים והחרמתם.

מאמצי האכיפה  ירוכזו בשעות הבוקר בסמוך למוסדות חינוך לשם שמירה על תלמידות ותלמידי בית הספר והוריהם המגיעים למוסדות ולמניעת רכיבה אסורה של קטינים מתחת לגיל 16 או ללא אישור הכשרה. כמו כן, ימשיכו להתבצע מבצעי אכיפה ממוקדים ביפו, בדגש על שדרות ירושלים, בייחוד כעת, עם הסרת הגדרות ופתיחתן לציבור הרחב.

קורקינט באדיבות עיריית תל אביב-יפו
קורקינט באדיבות עיריית תל אביב-יפו

אנחנו מקווים כי משרד התחבורה יקדם את בקשתנו להתקנת לוחית רישוי לדו גלגלי מנועי וכך נוכל לאכוף גם באמצעות כלים טכנולוגיים. חשוב לציין, כי לא נצליח לעולם לאכוף בכל פינה בעיר, אבל נמשיך לעשות מאמצים כדי ליצור הרתעה גדולה יותר מול פורעי החוק.

נזכיר כי בסמכותה של העירייה לאכוף רכיבה אסורה על המדרכה והחל מלפני כחודשיים גם רכיבה אסורה בשבילי אופניים. כל אכיפה של רכיבה אסורה בכביש היא באחריות משטרת ישראל. הקנס על רכיבה על המדרכה עומד על כ-250 שקלים. בנוסף לכך, תשלום האגרה בעבור שחרור כלי שהוחרם עומד על 252.5 שקלים. יצוין כי שחרור כלים שהוחרמו מקטין (מתחת לגיל 16) יתאפשר על-ידי הורה הקטין בלבד וכי החזרת כלים שנתפסו תתאפשר רק יום למחרת תשלום האגרה.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אנחנו שמחים שהאופניים והקורקינטים הפכו לאלטרנטיבה אמתית לרכב הפרטי ולכלי תחבורה שמישים וזמינים, ושהשימוש בהם רק הולך וגדל. עם זאת, מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי ולהולכות הרגל והן אינן הפקר. לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה ולא חוקית שמסכנת את הולכי הרגל ואת הרוכבים עצמם. הוריתי להכפיל את מספר הפקחים והסיירים שיאכפו רכיבה אסורה של קורקינטים ואופניים חשמליים ברחבי העיר וישימו דגש על מוקדים בהן החיכוך בין משתמשי הדרך מסוכן במיוחד. הביטחון של הולכי הרגל הוא במקום הראשון! ואנו לא נרפה עד שהביטחון האישי יוחזר לכל משתמשי בדרך."