תהיו הראשונים להתעדכן!
נרשמים לניוזלטר של סרוגים ומקבלים מדי יום את החדשות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אמש (שלישי) עם סיומו של יום הבחירות, נמדדו נתוני צפייה גבוהים ביותר בערוצים השונים, שהגיעו לשיא עם שידור תוצאות המדגמים בשעה 22:00. הנתונים המפתיעים מראים זינוק ברייטינג של ערוץ 14, שעוקף את שידורי תאגיד השידור הציבורי.
בדקת המדגם ולאורך שידור המדגמים, ערוץ 14 עקף את כאן 11 בקרוב ל2%, ועמד על רייטינג של 6.6 אחוז, לעומת כאן 11 שזכה ל5.2 אחוזים בלבד- הנתון הנמוך ביותר מבין הערוצים. בהשוואות שנערכו בין המדגמים בערוצים השונים, כאן 11 כלל לא הציגו את המדגם של ערוץ 14.
בשעה 22:00, חדשות קשת בערוץ 12 הובילו עם 23.3 אחוזים (654,000 צופים), אחריהם חדשות רשת בערוץ 13 עם 12.4 אחוזים (443,000 צופים), ואחריהם 14 ו-11.
לפי מדגם חדשות ערוץ 14 שנערך בשיתוף חברת "דיירקט פולס" של שלמה פילבר, הליכוד עם 31 מנדטים, יש עתיד עם 23, הציונות הדתית 12, המחנה הממלכתי 11, ש"ס 10, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 6, העבודה 6, מרצ 5, חד"ש תע"ל 4, רע"מ 4.
בישראל כמו ברוב מדינות העולם, הצפייה נמדדת על ידי וועדה חיצונית המפעילה כלי מדידה מוסכם המקובל על כל הערוצים והשחקנים המשתתפים (מפרסמים, פרסומאים ונציגי ערוצי הטלוויזיה). מטרתה של הוועדה היא למדוד באופן אחיד את שיעור הצפייה, וכדי לשרת את מנגנון קביעת המחירים של הפרסומות בערוצים, וכן משמת לבקרת שידור, עיצוב מדיניות ומחקר.
הוועדה פועלת שלא למטרות רווח, וממומנת על ידי החברים בה. הוועדה הישראלית למדרוג החלה לפעול במהלך שנות ה-90, עם הקמתם של ערוצי הטלוויזיה המסחריים.
בשבוע האחרון, דווח בוואלה כי ערוץ 14 חתם על הסכם הצטרפות בוועדת המדרוג לתקופת ניסיון, לאחר שפרש מהוועדה לפני כשלוש שנים. ההסכם נחתם לאחר שבוצעו שיפורים טכנולוגים במערכות המדידה של הוועדה למדרוג, המאפשרים מדידה של נתוני הצפייה בדיגיטל לצד נתוני הצפייה בטלוויזיה, לאור העובדת שלטענת הערוץ, קהלים רבים צופים בערוץ דרך הדיגיטל, ושנתוני הרייטינג המפורסמים לא משקפים את הנתונים האמתיים.