צה"ל מפרסם את תחקור האירוע בו על פי החשד פעיל שמאל, חייל בחופשה, יידה אבנים לעבר כוחות צה"ל בשישי האחרון בדרום הר חברון.
על התחקור, עולה כי החייל סירב להתפנות משטח צבאי סגור וכי האבנים נזרקו לעבר עדר הכבשים ולאור מיקומו של הכוח ביחס לעדר, בפועל האבנים נזרקו גם לעבר חיילי צה״ל.
פעיל שמאל תקף חיילים | גנץ: "מגנה באופן נחרץ"
על פי התחקיר, כוח צה״ל הגיע למקום בעקבות הפרת צו שטח צבאי סגור על ידי מספר פלסטינים ואזרחים ישראלים. הכוח ביקש מהם להתפנות אך הם לא נענו לדרישתו. חייל צה״ל בחופשה סייע לפלסטינאים לרעות את עדר הכבשים, זרק אבנים לעבר עדר הכבשים, וכפועל יוצא גם לכיוון הכוח הצבאי שהגיע לנקודה. אחד מחיילי הכוח מסר בתלונה שהגיש במשטרה שחש מאוים כתוצאה מזריקת האבנים.
נוכח סירוב החייל ובשל זריקת האבנים, הוא הועבר לטיפול משטרת ישראל.
כמו כן, מדגישים בצה"ל כי לא היו זריקות אבנים מצד הפלסטינים והאזרחים הישראלים, למעט החשוד שנעצר.
שלושה חיילים הגישו תלונה במשטרה. אחד מהם העיד כי הוא חש מאוים כתוצאה מזריקת האבנים.
כזכור, שר הביטחון בני גנץ הגיב בחריפות לאירוע ואמר: "מגנה באופן נחרץ את יידוי האבנים לעבר כוח צה״ל ע״י אזרחים ישראלים שבאו למקום ביחד עם תושבים פלסטינים. מדובר באירוע חמור, שיטופל באופן המעמיק ביותר. לא נאפשר לאף אחד לפגוע בחיילי צה״ל שמבצעים את משימתם למען ביטחון ישראל".





תגובות
להוציא אותו מצה”ל מיד
רק על הכבשים איזה אדם נורמאלי זורק על כבשים אבנים? אההה החילים היו ליד הכבשים אז זה גם היה לכיוון החילים. צבא הבושה לישראל לא מסוגלים לומר שחיל שמאלני זרק אבנים על חילים. מתפתלים.... תתבישו
כבשה בין זאבים
מעניין כמה מקרים של זריקת אבנים , פינצ'ר גלגלי מכוניות , מכות , יריקות על חיילי צה"ל יש על ידי העשבים השוטים שצמחו בכל פינה במי המדמנה של יהודה ושומרון ... למי שמתעניין ... מאות אם לא אלפי מקרים בשנה ...