מחלוקת בצהר: "הרב סתיו מייצג רק את עצמו" - סרוגים

מחלוקת בצהר: "הרב סתיו מייצג רק את עצמו"

רבנים בארגון צהר תוקפים את הודעת התמיכה בחוק שטרן שפורסמה שהוציא הארגון וטוענים: "בנושא הזה לא קיימו שום התייעצות, הרב סתיו והרב פוירשטיין מדברים בשם עצמם"

מחלוקת בצהר: "הרב סתיו מייצג רק את עצמו"
  לא התייעצו איתו. הרב פרל (פלאש90)

רבנים בארגון צהר, יוצאים נגד הודעת התמיכה שפרסם הארגון באלעזר שטרן וחוק הגיור שלו.

כפי שפורסם אתמול בסרוגים דרשו רבני הארגון מהשר בנט ומחברי הבית היהודי "ליטול את האחריות הלאומית שהונחה על כתפיהם, ולשחרר את טבעת החנק החרדית שלפתה את מערך הגיור, המצב הנוכחי, בו במדינת ישראל מתגיירים 2,000 איש בלבד בשנה, לא יכול להמשיך!" נאמר בהודעה.

"אנו מזהירים כי אם מפלגת הבית היהודי לא תגלה מנהיגות ותפתור את הבעיה היא תישא באחריות להמשך שיתוקו של 'מערך הגיור", מוסיפים בארגון. בצהר מברכים את יוזם החוק, ח"כ אלעזר שטרן, את יו"ר ועדת חוקה ח"כ דוד רותם ואת יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין, שמקדמים את החוק.

לא יכולים לדבר בשמנו

לסרוגים נודע כי עשרות רבנים בארגון, מחו על ההודעה שיצאה מטעם הארגון, אחד מהם הוא רב הישוב אלון שבות הרב גדעון פרל, הנחשב לאחד מראשי מערך הנישואין של הארגון. בשיחה איתו הוא תוקף את ההודעה לעיתונות שהתקבלה מבלי להתייעץ עם חברי הארגון.

"לארגון צהר יש מועצה, העמותה של צהר מונה שבעה עסקנים, רבנים מכובדים שהקימו את הארגון. יש מאות רבנים שעובדים בארגון מיזם הנישואין, מדריכי כלות, קוראי מגילה ועוד פעולות מבורכות, הם נותנים שירות להנהלה של צהר, אבל ההנהלה לא מייצגת אותם והיא לא קיבלה מנדט לדבר בשם מאות הרבנים של צהר, הם לא מייצגים שום דבר מלבד את עצמם.

בדברים שאין מחלוקת עליהם ויש בהם קידוש השם, אז בבקשה, דברו כמה שאתם רוצים, אבל בדבר שיש בו מחלוקת חריפה ומדברים ותוקפים את הרבנות הראשית והולכים לחזק את שטרן, שהולך לקעקע את הסמכות של הרבנות הראשית מהדבר הכי חשוב שיש בסמכות שלה, דהיינו בתי הדין לגיור, זה אבסורד. הם לא יכולים לדבר בשמנו ובשם רבני צהר. שידברו רק בשם עצמם.

הם הרי הקימו מועצת רבנים שידונו בסוגיות מהסוג הזה ולפי החלטת רוב הם יוכלו להביע את הדעות שלהם ולפעול לפי זה. בנושא הזה לא קיימו שום התייעצות, הם מדברים בשם עצמם.

למי הרב מכוון?

הרב דוד סתיו והרב רפי פוירשטיין מדברים בשם עצמם, ואולי בשם העמותה, אבל לא להגיד שמאות רבני צהר שנותנים את השירותים של צהר, גם הם מתנפלים על הרבנות הראשית והם נגד הנוהל של הגיורים שהיו עד היום. זה דברים אבסורדיים, אני לא חושב שזו השיטה וזו הדרך.

מי עוד שותף לביקורת על ראשי הארגון?

הרב ישראל רוזן הוא גם בדעה שלי, וגם הרב ורהפטיג והרב עזריאל אריאל, אנחנו לפחות ארבעה שאני יודע, אבל אני סבור שיש עוד מאות כאלה שלא מצטרפים להתקפה הזו על הרבנות.

ועושים גם דברים מעשיים?

כן, הייתה פניה לבקש דיון במועצת הרבנים של צהר על הנושא. אחרי שנמצה את הדברים נראה מה עושים כדי לכבות את השריפה הזו, זו לא שיטה. בסופו של דבר התמיכה שנותנים בשם צהר לשטרן, אותו דבר יש ארגון אחר בשם 'בית הלל' ששם יש 80% נשים ועוד 20% רבנים, התמיכה שהם נותנים בשטרן, היא תביא למצב כזה שהרבנות הרשמית של מדינת ישראל, רבנים אורתודוכסיים לא יכירו בגיורים האלה, זה סתם יהיה צחוק. "הכנסת החליטה לגייר", זה ישפיע על ההלכה?!

מסכנים כל הרוסים האלה, שיתגיירו לפי חוק שטרן, שאף אחד לא יכיר בזה. אז מדוע לעשות את כל המחלוקת הזו? במקום שצהר יכנס לסוגיה וינסה לשלב את הרבנות הראשית בצורה הגיונית שם ולנסות לעזור, מזדהים עם השטרן הזה.

בארגון צהר אומרים שצריך לעשות תיקונים במערך הגיור, בגלל שיש בעיות…

אין שום תיקונים במערך הגיור. הכל שקר וכזב! אף אחד לא ישב בבית דין לגיור. הם פוסקים כהלכה, בסבר פנים יפות, עובדים כל השבוע, אבל הגרים לא באים. מאות אלפים של רוסים שלא מעוניים להתגייר, אז מה תכריח אותם להתגייר?! ההצעה להקים עוד 30 בתי דין לגיור, בכל הערים בארץ, תפעיל אותם… לא תהיה להם עבודה בכלל, הרי אנשים צריכים לבוא להתגייר מרצון, מה תעשה, תכפה עליהם גיור?! זאת השיטה?!

השיטה צריכה להיות הפוכה, לעשות חוגים, לקרב אותם לאמונה למסורת של עם ישראל, אולי מתוך זה הם יקבלו חשק להגיע להתגייר. זו עבודה יותר חינוכית מאשר מעשית.

האם אותם רבנים שכועסים על הודעת ראשי צהר מתכוונים לנקוט בצעדים מעשים?

לא חושב. מה שיש לעשות כרגע זה להשפיע על הרב סתיו והרב פוירשטיין שימתנו קצת את המלחמה הזו ויכנסו לדיבורים יותר מעשיים. הם משתדלים לעשות משהו, לא קוטלים אותם לגמרי, כי הם מחפשים את טובת עם ישראל, הם לא אנטי, אבל הם מבינים שהם עלו על עץ גבוה מדי, וכעת הם צריכים לחפש דרך לשלב את הרבנות הראשית בכל מערכת החוק הזה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
אם אתה רואה שהבית בוער,למה אתה עוד שם?
רוני | 20-03-2014 19:44
2
השקר שנקרא 'רבני צהר' הולך ונחשף
יצחק | 20-03-2014 19:46
לאט לאט הולך ומתגלה השקר הזה, אין כזה דבר רבני צוהר. מאות רבנים שמחתנים זוגות דרך צוהר, עדיין לא נחשבים חלק מהארגון, ובוודאי שלא בהכרח מזדהים עם כל הודעה של הארגון. אף אחד לא מתייעץ איתם, ומדברים בשמם! מזכיר שיטות של מאפיה.
3
הרב הצדיק מרן הרב עובדי' יוסף זצ''ל
אחד | 20-03-2014 20:07
עכשיו כל אחד רואה שמן הרב עובדי' יוסף זצ''ל היה צודק כשיצא נגד הרב סתיו שראה בעין הרחוק שלו שהוא יתיר גירות שאפי' הרבנים הדתיים אינם מתירין
4
הרה"ג הרב דוד סתיו
דוד | 20-03-2014 21:08
מתגלה השקר , אותו אדם שעמד מאחורי הסיפור של הרב אלון , עם אותם פרסומאים שהלכו נגד הרב אלון ויצגו גם אותו לרבנות הראשית , אותו אדם שאיים על הרב דרוקמן שלא יתערב בבחירות לרבנות הראשית , ואם יתערב יפתחו עליו קופת שרצים .. איזה מזל שהוא לא רב ראשי ??? !!!
5
אולי תקימו ארגון אחר במקום צהר
סתם אחד | 20-03-2014 21:11
ואת הפעולות הטובות תעשו במקום אחר וכך צהר שראשיו מגזימים לא יקחו קרדיט, הם עושים זאת יותר מידי פעמים.
6
הכי קל זה להפיל את זה על הרב סתיו אך..
אחד שיודע | 20-03-2014 22:24
גם הרב רבינוביץ והרב ליכטשנטין סוברים כך. ועליהם אני מניח שהוא לא יגיד את אותם הדברים..
7
מרן זצ"ל צדק בכל דבריו
תלמיד קטן | 20-03-2014 23:46
בעיניו הקדושות כבר ראה את פסיקותיו המעוותות ואמר עליו רשע מרושע ... כל מילה מיותרת
8
פשוט עצוב מה שקורה בציונות הדתית כולם רבנים ואף אחד לא
איתי | 20-03-2014 23:59
רב...אין קו אין מדיניות אין הלכה כמספר הרבנים כך מספר הדעות...וכולם משרתים מכח אותה התורה ...מה קורה לנו??
9
ראבייס מסרוחניקים מלאי זימה וזוהמה.
י. | 21-03-2014 6:00
כהה זה כש"רבנים" צופים בטלבזיה בכדי לקבל השראה לפסיקת הלכה. ימח שמם וזכרם של כל הערב רב שהזוהר הקדוש ניבא כי יקימו להם ישיבות ובתי מדרשות של כפירה לפני בוא משיח. את התגובה שלי מן הסתם תצנזרו, אבל בשמים.. אוי בשמים.. אוי לכם רשעים !!
10
תו7רה
המצליף | 21-03-2014 7:09
אז תיתרחקו מקרח ותיפרשו כי אחרת גורלכם יהיה דומה
11
הפירסום בענין חוק הגיור
גדעון פרל | 21-03-2014 10:39
שלום רב ברצוני להוסיף למען הדיוק שגם בארגון "דרך אמונה" לא נערך דיון לעומק בנושא חוק שטרן והפירסום שכלול בו "שיש שיגיירו ללא קבלת מצוות" לא נכתב על דעת רבני הארגון בכללו. אך בודאי ההתנגדות לחוק שטרן היא על דעת רוב רובם של חברי הארגון. אודה על פירסום ההערה הזו, במקביל לדברי על צהר.
12
הציבור הדתי נהיה יותר ויותר קרוב לרפורמים ויש הבדלים>
שימי | 21-03-2014 11:39
ממש מעטים ביניהם, לרפורמים לא מעניין מישראל השלמה ולדלי''ם כן, לרפורמים נשים ניגשים לקריאת התורה,והדתיות כבר התחילו ללמוד גמרא אבל עדיין לא ניגשים לעמוד,הרפומים בעד גיור המוני בכוכבית גיור,והדל''י רק בעד גיור המוני אבל לא על ידי כוכבית גיור ,
13
זו שיטה
משה | 22-03-2014 23:07
זו לא פעם ראשונה, הרב סתו יוצא בהודעות בשם ארגון רבני צוהר ולא מתייעץ איתם בכלום. בעבר היותלונות רבות על זה, הרבה רבנים ממשיכים לעבוד בצוהר בגלל מיזם הנישואין אך הרבה מהם רחוקים כמטחוי קשת מההודעות של אנשי התקשורת של הארגון. בכלל אם תשימו לב תגלו שבאתר הרשמי של צוהר הורידו את שמות הרבנים שכיהנו כנשיאי הארגון ומי שמחפש שם של רב אחד בארגון מלבד הרב סתו לא ימצא שם כזה באתר שלהם, פשוט ארגון בלתי מזוהה- אב"ם. זה קצת מלמד על הפוליטיקה של הארגון ועל העריצות ששוררת שם למעלה.
14
עוד מסמר בארון המתים של הציבור הד"ל
רוני | 22-03-2014 23:12
אפילו בארגון ליצני אחר כמו "רבני" צהר לא תמצא תמימות דיעות, כשהדת היא בבחינת פלסטיקה הניתנת לכיפוף בכל מצב רוח, לא פלא שכלא אחד עושה מה שהוא רוצה, ואומר מה שבא לו. על פגיעה בכבודה של הרבנות הציונית שלכם אתם נזעקים, אולם פגיעה בדת היהודית שלכם איננה שווה יותר מקליפת השום בעיניכם.
15
רבני צוהר? אין דבר כזה!
יובל | 23-03-2014 10:31
יותר נכון ארגון התקשורת של הרב סתו, כל השאר זה רשימת רבנים שלא קשורה כלל לפירסומים של צוהר והרב סתו רוכב על גבם על מנת להילחם ברבנות הראשית- בושה וחרפה!!!
16
כול הכבוד ! הרב סתיו ופוירשטיין הם סכנה ליהדות !!!
אריק | 23-03-2014 20:06
חבל שרבנים שפויים נמצאים יחד בארגון הנקרא צוהר שיש בו חברים הזויים ומסוכנים כסתיו ופויירשטיין שהם בושה ליהדות, ואינני חרדי או חרדלי אני סתם יהודי דתי אבל ההתנהלות של סתיו מגוחכת הוא רץ לקבל את ברכת החרדים בריצה לרבנות וכשנכשל הוא מלכלך עליהם ורוקד בקליפ מוזר ומנסה לגייר בכוח על ידי אי קבלת מצוות ומה הפלא שהרב עובדיה יוסף תקף אותו בחריפות ...ואני רחוק מפאנטיות יש לי טלויזיה בבית כבלים אינטרנט ואשתי עם מכנסיים ...אבל הרב סתיו מסוכן מאד
17
ע''פ ההלכה צריך לשכנע את הבאים להתגייר שיחזרו בהם..
מוטי | 24-03-2014 0:33
אין שום ענין להרבות גרים.. ההפך הוא הנכון.. קשים גרים לישראל כספחת אמרו חז''ל..
18
מחאה על כבוד הגר"א ליכטנשטין
אריה | 11-06-2014 13:58
אולי מגיב 6 יראה ציטוט מכבוד הרבנים שהזכיר שניתן לגייר ללא קבלת עול מצוות?? התמיכה של הגרא"ל בסתיו לרבה"ר לא מביעה תמחכ אוטומטית בכל דבר שהוא עושה.