ב-70 שניות: כך בנו בישיבה בתל אביב קומה שנייה. צפו - סרוגים

ב-70 שניות: כך בנו בישיבה בתל אביב קומה שנייה. צפו

ישיבת מעלה אליהו בתל אביב חנכה אתמול בערב את קומת הגלריה החדשה בבית המדרש, בתוספת 90 מקומות לתלמידים. הרב חיים גנץ: "בע"ה נמשיך להאיר את תל אביב בתורה ומעשים טובים"

ב-70 שניות: כך בנו בישיבה בתל אביב קומה שנייה. צפו
  הרב לאו חונך את הקומה השנייה (מעלה אליהו)

במעמד רבה של תל אביב והרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, סגן ראש העיר תל אביב חיים גורן, רבני הישיבה ומאות תלמידים בוגרים חנכו בישיבת מעלה אליהו 90 מקומות חדשים בקומת הגלריה ובסה"כ 330 מקומות בבית המדרש לתלמידי ואברכי הישיבה.

עוד באותו נושא

סוף עידן: עיריית ת"א הרסה את בית הכנסת 'בר כוכבא'


42

ישיבת מעלה אליהו, נוסדה כישיבה הגבוהה בתל אביב, לפני יותר מ-25 שנה. אחרי 5 שנים במקלט מתחת לבית הכנסת ברחוב יהושע בן נון בצפון העיר, עברה הישיבה למשכנה בבית הכנסת 'בר כוכבא' מול בית החולים איכילוב. עם השנים התרחבה הישיבה למאות תלמידים ואברכים, והמקום הפך לצר מהכיל. בנוסף, הרסה עיריית תל אביב את בית הכנסת 'בר כוכבא' כדי לבנות במקומו בית ספר, ומבקביל קיבלה הישיבה היתר לבנות קומת גלרייה, בתוך האולם שמשמש לבית המדרש. העבודות נעשו ברובן ב'בין הזמנים' והסתיימו ממש לאחרונה.

שיא של תלמידים לומדי תורה בתל אביב

האירוע שהתקיים רגע לפני ראש השנה כלל גזירת סרט בהשתתפות הרב לאו, שיעורי תורה והתוועדות חסידית עם הרב מרדכי אוירבך ושיעורים מרבני הישיבה. לערב הגיעו מאות מבוגרי הישיבה ובני משפחותיהם מכל רחבי הארץ, להתרשם מהגידול של הישיבה ועליית הקומה ולהתמלא בקדושה לקראת הימים הנוראים.

הרב ישראל מאיר לאו סיפר על שותפותו רבת השנים עם הישיבה: "אני זוכר את ימיה הראשונים של הישיבה, היא לא הייתה 'מַעֲלֵה' ולא הייתה 'אליהו' אלא הייתה במקלט קטן עם מספר מצומצם של תלמידים, אבל היום אני נרגש לראות שבונים פה קומה חדשה לתשעים מקומות חדשים שיהיו בע"ה תשעים משפחות חדשות שיפריחו את האזור".

בית המדרש עם הקומה החדשה (ישיבת מעלה אליהו)

חיים גורן, סגן ראש העיר תל אביב יפו דיבר על השפעתה של הישיבה: "השנה היו לנו שיא של תלמידים לומדי תורה בתל אביב יפו והכל התחיל מכאן בזכות הישיבה הזאת נפתחו ישיבות רבות, נפתחו מסודות תורה רבים ועולם התורה בעיר פורח".

הרב חיים גנץ, ראש הישיבה התרגש במהלך הערב והודה לכל מי שהגיעו: "הישיבה שלנו גדלה ומשפיעה על תל אביב, בתורה, ברוח ובעיקר במעשים טובים"

יאיר גנץ מנכ"ל הישיבה: "הקמנו קומה חדשה כדי להכניס את כל התלמידים שיש לנו, ב"ה בשנים האחרונות אנחנו גדלים כל הזמן ובע"ה נמשיך לגדול ולצמוח"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בזמנים מטורפים כאלו... שהסוטים...
אורהב | 24-09-2022 7:49
בזמנים מטורפים כאלו... שהסוטים הלהטבים השתלטו על העיר תל אביב רבתי... אני דווקא מקדמת בברכה את ההליך ואת הוספת הקומה... והתלמידים בישיבה...תמשיכו כך....
2
שלום
נועם | 31-03-2023 16:57
שלום ארוש מנהיג היהודים
3
זה לא דת...
אוסנת | 14-05-2023 14:10
זה לא דת זה כת מסוכנת .לא היהדות שלי. תתביישו לכם, אתם לא יהודים אלא מתחזים. לא יקרה!