ראש הממשלה לפיד ידבר בעצרת האו"ם בעד פתרון שתי המדינות

ראש הממשלה לפיד ידבר בעצרת האו"ם בעד פתרון שתי המדינות

אחרי שנים שבהן ראשי הממשלה נמנעו לתמוך פומבית בעד פתרון המדינה הפלסטינית, ראש הממשלה לפיד צפוי להכריז על בימת האו"ם על הצורך בפתרון שתי המדינות

author-image
לפיד ידבר בעצרת האו"ם בעד פתרון שתי המדינות
  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי להתייחס מחר (חמישי) במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם על סוגיית המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית ולהדגיש את החשיבות של "פתרון שתי המדינות" בתור הפתרון הרצוי.

לפי גורמים בסביבת ראש הממשלה נאמר שלפיד חושב שזו הדרך הנכונה לנהל את הביטחון הישראלי והמדיניות הישראלית – מתוך דיאלוג מתמיד עם אלה שאתה לא מסכים איתם, כולל האו"ם, האיחוד האירופי ועוד. כולל הפלסטינים.

לדבריהם מדינת ישראל נמצאת בקשר עם הפלסטינים. ולפיד עצמו צלצל וברך את אבו-מאזן באחד החגים. אם זאת, גם הם מודים שאחרי נאום "50 השואות", נוצר ניתוק מסיים ופחות רצון לקדם שיח.

אבו מאזן (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

"היפרדות מהפלסטינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני"

אותם גורמים מציינים שאמנם הרבה שנים ראש ממשלה ישראלי לא אמר את זה על בימת האו"ם, אבל לפיד ידגיש מהם הסיכונים שאנחנו לא מוכנים לקחת: "אנחנו לא נעשה שום דבר שיסכן את ביטחון ישראל או את ביטחון אזרחי ישראל אפילו בסנטימטר, אבל היפרדות מהפלסטינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני, חלק מהתפיסה של תקווה מתוך עוצמה."

עוד באותו נושא

בימין זועמים על לפיד: "נזק למדינה; מייצג רק את עצמו"


62

מדובר בשינוי משמעותי בקו המדיני הרשמי של הממשלה, לאחר שראש הממשלה הקודם נפתלי בנט שלל פומבית את רעיון הקמת מדינה פלסטינית ואף סירב לשוחח ולפגוש את אבו מאזן.

עוד באותו נושא

ביידן באו"ם: "נמשיך לעמוד נגד התוקפנות הרוסית"

פגישות מדיניות והכנות לנאום

לפיד נחת כבר אתמול בניו יורק, אמור לנאום לראשונה מול מליאת האו"ם בשעות הערב וצפוי כאמור להתייחס לסוגייה המדינית לנקוט קו ששובר שמאלה.

ביממה החולפת נפגש לפיד עם נשיא טורקיה ארדואן, זאת לראשונה מאז הפגישה האחרונה בין ראש ממשלה ישראלי עם המנהיג הטורקי בשנת 2008.

לפיד וארדואן. צילום: אבי אוחיון /לע"מ

עוד נפגש לפיד עם עבדאללה מלך ירדן ועם ראשי הממשלה של יוון ובריטניה.

ראש הממשלה לפיד צפוי כאמור לנאום מחר (חמישי) במטה האו"ם בניו יורק ואז להמריא חזרה ארצה ולנחות ביום שישי בבוקר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
לפיד בעוד בגידה למען הפלסטינים בממשלתו וברשות
א | 21-09-2022 20:18
נאומו של לפיד, המקדם את מדינת כל אזרחיה עם אויבי המדינה, שבגד בקיומה של ישראל בהסכם הגרעין אמור להיות אך ורק על הסכנה הגרעינית שהינה האיום הקיומי בה' הידיעה על ישראל!! שכן חשוב לו לרצות את אויבי המדינה - רעמ והמשותפת שאיתן הוא וגנץ מתכוונים להקים את ממשלתם הבאה בדמי פרוטקשן ראשונים - הקמת מדינה פלסטינית ! לפיד, הדיקטטור הבוגד וגנץ מנעו בימים אלה מראש המוסד, ברנע, מלנאום בסנאט כדי לא להתעמת עם ממשל ביידן!! וזאת לאחר שהבוגד האפס הרקוב הזה ביחד עם בנט וגנץ סייעו לממשל ביידן לערוך את הסכם הגרעין עד לשלב החתימות - כשלא עשו דבר נגדו, כדי לרצות את הממשל, לרווח פוליטי!!! למרות שההסכם מאפשר לאייטולות לייצר נשק בשנים ספורות בלבד ולקבל מאות מיליארדים לטרור!! הבוגדים התחייבו לממשל מיומם הראשון בממשלתם הפלסטינית - לפני שנה - לא להתנגד להסכם!! הם הקריבו את קיומה של המדינה כדי לרצות את ממשל ביידן למטרותיהם הפוליטיות!! ומניעת נאום ברנע הוא רק המשך לכך!! להזכיר שלפיד ,הדפר האפס גינה בזמנו את נאום נתניהו בקונגרס כולו נגד הסכם אובמה, והוא בגנץ תמכו בהסכם אובמה!! לפיד הדפר גם התנגד לנטישת הסכם אובמה עי טראמפ, לאחר שנתניהו שיכנע אותו לעשות זאת עי הוראתו לחדור לארכיון הגרעין של איראן!!
2
הקמת מדינה פלסטינית למען רע"מ והמשותפת!!
אא | 21-09-2022 20:24
נאומו של לפיד, המקדם את מדינת כל אזרחיה - מכריז עכשיו על הענקת מדינה לפלסטנים בשביל בני בריתו, הפלסטינים ברעמ ובמשותפת שאיתם הוא וגנץ מתכוונים להקים את ממשלתם הפלסטינית על מלא הבאה!! וזה לא רק איתם!! בשביל להקים את ממשלתו הבאה עם הפלסטינים, לפיד פועל בשיתוף פעולה סימביוטי גם עם אבו מאזן - לסייע לו לנצח בבחירות!! לפיד וגנץ מגייסים את בני בריתם, ראשי המפלגות הערביות, אבו מאזן ואנשיו לסייע להם לנצח בבחירות!! לפיד וגנץ שלחו את ראשי המפלגות הערביות בימים אלה עם ראש המודיעין הפלסטיני, נאמנו של אבו מאזן, מאג'ד פרג'!! בכיר מהרשות אמר לערוץ 14 שאבו מאזן דורש מעודה לסייע ללפיד ולגנץ ולהיכנס לקואלציה!! ביחד הם מתכננים איך לגרום לבוחרים הערביים לנהור לקלפיות כדי להעניק יותר מנדטים גם למפלגות הערביות וגם לממשלה פלסטינית בראשות לפיד וגנץ!! עוד בבחירות לפני שנתיים אבו מאזן לחץ על המלגות הערביות להמליץ על גנץ לראשו הממשלה, ולשם כך אנשיו של אבו מאזן הציפו את הרשתות החברתיות בפוסטרים וקריאות לערביי ישראל להצביע בהמוניהם!! ב
3
שידבר כמה שהוא...
דורון שטאובר | 21-09-2022 20:24
שידבר כמה שהוא רוצה. בעוד כחודשיים הוא חוזר להיות לא רלוונטי.
4
לפיד הפוסט ציוני "שובר" שמאלה?
א | 21-09-2022 20:25
נאומו של לפיד, המקדם את מדינת כל אזרחיה - מכריז עכשיו על הענקת מדינה לפלסטנים בשביל בני בריתו, הפלסטינים ברעמ ובמשותפת שאיתם הוא וגנץ מתכוונים להקים את ממשלתם הפלסטינית על מלא הבאה!! וזה לא רק איתם!! בשביל להקים את ממשלתו הבאה עם הפלסטינים, לפיד פועל בשיתוף פעולה סימביוטי גם עם אבו מאזן - לסייע לו לנצח בבחירות!! לפיד וגנץ מגייסים את בני בריתם, ראשי המפלגות הערביות, אבו מאזן ואנשיו לסייע להם לנצח בבחירות!! לפיד וגנץ שלחו את ראשי המפלגות הערביות בימים אלה עם ראש המודיעין הפלסטיני, נאמנו של אבו מאזן, מאג'ד פרג'!! בכיר מהרשות אמר לערוץ 14 שאבו מאזן דורש מעודה לסייע ללפיד ולגנץ ולהיכנס לקואלציה!! ביחד הם מתכננים איך לגרום לבוחרים הערביים לנהור לקלפיות כדי להעניק יותר מנדטים גם למפלגות הערביות וגם לממשלה פלסטינית בראשות לפיד וגנץ!! עוד בבחירות לפני שנתיים אבו מאזן לחץ על המלגות הערביות להמליץ על גנץ לראשו הממשלה, ולשם כך אנשיו של אבו מאזן הציפו את הרשתות החברתיות בפוסטרים וקריאות לערביי ישראל להצביע בהמוניהם!! ה
5
חסר אחריות רוב...
מאיר | 21-09-2022 20:33
חסר אחריות רוב גדול בעם לא רוצה את זה
6
לעצור אותו דחוף הוא...
ישראל | 21-09-2022 21:03
לעצור אותו דחוף הוא אומר תמות נפשי עם פלישתים אסון לאומי מבין שסופו קרב
7
יישר כוח יאיר לפיד
עמיר | 21-09-2022 21:04
היפרדות מהפלשתינים זה הפתרון. מדינה אחת בין הים לירדן היא אסון שישים קץ לחזון הציוני. לא שזה קל לביצוע ולא שיש לנו פרטנר נורמלי בצד השני - אבל זה החזון ולא צריך לפחד להגיד אותו בקול. גם ביבי יודע את זה ואף הביע תמיכה במדינה פלשתינית בנאום בר אילן, אלא שהוא פוחד להגיד בקול רם.
8
תודה לפיד יש יש אוסלו חיי וקיים הללויה
שטרן | 21-09-2022 21:16
קדימה מתנחלים תתחילו לחזור לקווי 67 מזרח ירושלים בירת פלסטין המחנה הממלכתי בראשות גנץ גדעון אלקין מתן שאש ביטון מנסור עבז אחמד טיבי איימן עודה גלאון מכאלי לפיד וואי וואי ממשלה פגז לשמאל יש יותר מ61 מנדטים מדינת כול אזרחיה מה יותר טוב מזה אפילו הסרוגים מרעננה מגבעת שמואל מעופרה אנשי תקשורת ימנים כמו אמלי עמרוסי קלמן עברו לשמאל על מלא מלא רק לא ביבי למרות שהם יודעים שהולך להיות אוסלו שפו לשמאל שהשמאל בשטח הימין במתח קדימה לארוז לקווי 67 שתי מדינות לשתי עמים מחר לפיד יכריז על המשך תהליך אוסלו יש לנו יום יום חג מחר
אתה בטח...
שונא בהמות. | 22-09-2022 10:18
אתה בטח הכרת את הכלב עזרא נאווי שהלך לעולמו ממחלה קשה ולצערי הלך מהר מידי ולא סבל מספיק אני מקווה שאתה תסבול יותר מהכלב חתיכת חלאה.
זבל בואש...
מאיר | 22-09-2022 10:00
זבל בואש מצחין שמאלן עלוב נפש חלאה בן כלב טינופת אמא שלך היתה צריכה להתאבד יום לפני שנולדת חלאת המין האנושי.
אתה בקרוב...
אייכמן עודה, | 22-09-2022 7:34
אתה בקרוב למחנות ההשמדה,להשלים את מה שהגרמנים פיספסו עם פשיסטים כמוך,השמדה בציקלון B הכי חדיש,
9
אי שפיות זה...
ארצי | 21-09-2022 21:33
אי שפיות זה לבצע את אותה פעולה פעם אחר פעם ולצפות לתוצאה שונה. ברחנו מעזה וחשבנו שזה יביא לשלום, קיבלנו גבול מנהרות ועשרות אלפי טילים והמשך תקיפות מעזה כאילו דבר לא השתנה... כעת רוצים לחזור על אותה פעולה ומצפים לתוצאה שונה??? כל גוש דן יהפוך להיות כמו עוטף עזה... מה הפתרון? רק טרנספר לירדן, רק עם בקעת הירדן כגבול נוכל לחיות בביטחון
10
הוא יכול להגיד...
סמוי | 22-09-2022 4:42
הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה זה לא אומר שזה יקרה גימיק שיווקי לקראת בחירות
סתם חארה...
רון | 22-09-2022 7:33
סתם חארה בקרוב חוזר לביוב ולא נישמע ממנו עוד,נאצי ימח שמו וזיכרו לפידיוט
... גם...
המציאות ... והחלום ... | 22-09-2022 5:46
... גם אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה ... אבל במציאות יש לך אומץ להכנס לרמאללה או חברון או ג'נין או .... לבד בלי לווי צבאי ?