כוכבי בצרפת: "פועלים בכל הכח נגד התבססות איראן" - סרוגים

כוכבי בצרפת: "פועלים בכל הכח נגד התבססות איראן"

הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש עם רמטכ"ל צבא צרפת, טיירי בורקהרד, כחלק מביקורו בפריז. בדבריו התייחס לאיום האיראני והבהיר כי "הניסיונות לפגוע במדינת ישראל, בכל זירה, יתקלו בתגובה חריפה או ביוזמה מקדימה"

author-image
כוכבי בצרפת: "פועלים בכל הכח נגד התבססות איראן"
  (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים היום (רביעי) שורת פגישות מקצועיות במסגרת ביקורו בפריז, זאת בהמשך לביקורו בפולין בימים האחרונים. במסגרת פגישותיו כוכבי נועד עם רמטכ"ל צבא צרפת, הגנרל טיירי בורקהרד, ובכירים נוספים במטה הכללי של הצבא הצרפתי.

המשלחות דנו באתגרים המשותפים ועיקרי תמונת המצב האזורית. כחלק מהמפגש, סקרו קציני צה"ל אודות האתגרים בגבול הלבנון, פעילות חיזבאללה והאיום האיראני. הרמטכ"ל תיאר כיצד תראה המלחמה הבאה בלבנון ואת אופן התקיפה הנרחב המתוכנן לרבות תקיפה נרחבת ביותר של מטרות ותשתיות לאומיות המשמשות גם את חיזבאללה. כמו כן, בכירי הצבא הצרפתי סקרו בפני המשלחת סקירה מבצעית וכן תיארו את תהליכי הטרנספורמציה שנעשו בצבא צרפת והאתגרים העומדים מולם.

עוד באותו נושא

"נמתח יד ונצדיע לנספים". צפו בנאום כוכבי באושוויץ

כוכבי ביקר במהלך היום גם במרכז החדשנות המשותף למשרד ההגנה ולצבא צרפת, שם נסקרו תהליכי הפיתוח, החדשנות והטרנספורמציה. ביקור זה הינו חלק משיתוף הפעולה ותהליכי הלמידה ההדדיים בין הצבאות גם בתחום החדשנות המבצעית, לאחר שבשבוע שעבר, השתתפו נציגי צבא צרפת בכנס החדשנות המבצעית הבינ"ל שקיים צה"ל.

(צילום: דובר צה"ל)

"צבא צרפת והקשר המתחזק עם צה״ל חשובים ליציבות האזורית. הצגנו לעמיתנו הצרפתים מודיעין המוכיח שלאחרונה מגביר צבא הטרור חיזבאללה את פעילותו השלילית, באופן שמייצר סיכון הולך וגובר להסלמה ומנסה לסכן את ישראל, אך בפועל גם את לבנון ואזרחיה" אמר כוכבי. "חיזבאללה 'לקח בשבי" את אזרחי לבנון ועושה שימוש ציני בתשתיות אזרחיות, בבתים ובבניני מגורים אשר ייתקפו ע"י צה"ל בעת הצורך".

(צילום: דובר צה"ל)

"לקהילה הבינלאומית תפקיד חשוב בדרישה מהממשל בלבנון לממש את שליטתו הביטחונית" הוסיף והבהיר. פעולותיו של חיזבאללה כארגון טרור מהוות דוגמא לאופן שבו הוא מונע שינוי חיובי בלבנון ומשמר בכך את המערכת כנכשלת, ובפועל משרת גם את האינטרסים האיראנים באזור. אנו פועלים ביתר שאת כנגד התבססות איראן במזרח התיכון. הניסיונות לפגוע במדינת ישראל, בכל זירה, יתקלו בתגובה חריפה או ביוזמה מקדימה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו