גולדקנופף: "נתניהו הבטיח לנו פחות מגנץ, אבל אנחנו ימניים"

גולדקנופף: "נתניהו הבטיח לנו פחות מגנץ, אבל אנחנו ימניים"

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף אמר כי החרדים קיבלו מבני גנץ הבטחות מפליגות יותר מאלה שנתן נתניהו - אולם החליטו להישאר בגוש הימין כי "אנחנו אנשי ימין". לדבריו: "לא לחינם באנו לפה, יכולנו לגור במיאמי"

author-image

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, התייחס היום (רביעי) להבטחות נתניהו לחרדים וטען כי החרדים יכלו לקבל מיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הטבות מפליגות יותר, אולם החליטו להישאר בגוש נתניהו כי החרדים הם אנשי ימין. גולדקנופף אמר את הדברים בכנס השנתי של תוכנית דת ומדינה במכון הישראלי לדמוקרטיה.

עוד באותו נושא

המחליף של ליצמן: זה מספר המנדטים שהימין יקבל בבחירות


33

בנוגע לתקצוב שהבטיח ראש הממשלה לשעבר נתניהו למוסדות החינוך החרדים אמר גולדקנופף: "נתניהו הבטיח לנו הרבה פחות מאשר גנץ או אחרים, אבל אנחנו אנשי ימין. אנחנו בגוש הימני. אנחנו רוצים לשמור על ארץ ישראל שלמה".

הוא הוסיף: "אנחנו רוצים לשמור על אווירת ארץ ישראל, אנחנו רוצים להיות במדינת ישראל ולהרגיש את אווירת ארץ ישראל. לא לחינם באנו לפה, יכולנו לגור במיאמי, יכולנו לגור בפלורידה. יש חרדים שגרים שם. בשביל זה באנו לפה".

יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אני מוכן להיות ממלכתי" אמר גולדקנופף בראיון לעיתונאי יאיר שרקי, "אבל אנחנו נקבע מה ללמוד בממלכתי. לא ייתכן שנהיה חינוך עצמאי ואתה תקבע לנו מה ללמוד".

צפו בראיון המלא של גולדקנופף: 

באשר לשאלה על מתווה בעלז, שירד מהשולחן בעקבות הבטחת נתניהו לחרדים, אמר: "בתותים האלה היו הרבה תולעים. העדפנו לחזור להסכמות שהיו בממשלת בגין. התחייבתם לתת למוסדות הפטור 55%, והיום הגעתם איתנו ל-22% (תקצוב)".

"אתה לא יכול לתת למורה שמלמדת אצלנו 3,500 ש"ח. הסטטוס קוו נשחק. הדרישות הבאות שלנו לישיבה בקואליציה הן שוויון בחינוך להורים ולילדים. אני לא מבין שהורים שולחים ילדים למוסדות חינוך ממלכתיים" אמר גולדקנופף.

עוד באותו נושא

מתקפה חרדית על נתניהו: 'עוכר ישראל; מחטיא הרבים'


221

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ימנים.... אבל לא...
ימין פרשנות חופשית ... חה.. חה.. חה.. | 21-09-2022 19:52
ימנים.... אבל לא עושים צבא ... בקושי משלמים מסים ... עולים המון בקצבאות ... ובספק אם מכירים במדינה הציונית .... איזה חתיכת זבל'ה ...
2
יהודי חכם ...
צחי | 22-09-2022 13:19
יהודי חכם
3
לפחות לא משקר...
תוחי | 22-09-2022 21:15
לפחות לא משקר כמו הסרוגים.