בנוכחות הקואליציה בלבד: הכנסת אישרה את חוק יסוד משאל עם - סרוגים

בנוכחות הקואליציה בלבד: הכנסת אישרה את חוק יסוד משאל עם

החוק אושר הערב בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת ברוב של 68 חברי כנסת. בכך סיימה הקואליציה בהצלחה ובלכידות את הליך החקיקה, והשלימה את עיגונם בחוק של חוק המשילות, הגיוס ומשאל העם

בנוכחות הקואליציה בלבד: הכנסת אישרה את חוק יסוד משאל עם
  משכן הכנסת (צילום: פלאש 90)

חוק יסוד משאל עם אותו הוביל יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, אושר הערב בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת ברוב של 68 חברי כנסת. בכך סיימה הקואליציה בהצלחה ובלכידות את הליך החקיקה, והשלימה את עיגונם בחוק של חוק המשילות, הגיוס ומשאל העם.

יו"ר הקואליציה, ח״כ יריב לוין אמר: "עשינו הערב היסטוריה. העברנו לראשונה זה שנים ארוכות חוק יסוד חדש, וקבענו כי ארץ ישראל לא תימכר יותר בעסקאות אפלות בכנסת.

"החוק אמנם נקרא "חוק משאל עם", אך למעשה ראוי לכנותו "חוק אחדות העם". תרמנו היום תרומה חשובה לאחדות העם והבטחנו כי הכרעה הרת גורל ובלתי הפיכה בשאלת ויתור על חלקי מולדת, לא תעשה בדרך של עסקאות פוליטיות וקניית קולות.

"אני מאמין באמונה שלמה בזכותנו המלאה על ארץ ישראל כולה ואני משוכנע כי אזרחי ישראל לא יתנו ידם לפגיעה בריבונותנו על הארץ".

בתגובה לאישור החוק, אמר השר אורי אריאל: "החוק הזה הוא חוק שנחקק בתקווה שלא יהיה בו צורך לעולם. אבל אם חס ושלום כן יצטרכו אותו, הוא חוק טוב שישמור על אחדות עם ישראל וימנע קבלת החלטה הרת גורל על חודו של קול ושוחד של מיצובישי״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו