יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, נאם היום (שלישי) במליאת הכנסת בדיון על חוק הגיוס שהכינה וועדת שקד: "יש לנו בדור הזה זכות שלא הייתה לסב סבי וסבי סבינו, לא בגלות בבל, כששרו על נהרות בבל, לא אחרי חורבן בית שני, בגולה ובספרד. במרוקו, באלכסנדריה, במצרים ובבגדד. בתקופת מסעות הצלב שדרסו קהילות בגולה. הינו חסרי ישע.
"2000 שנה חיכיתי, באמצעות אבותיי, להיות לוחם בצה"ל, ואנחנו בדור הזה יכולים. דוד המלך נקרא 'עדינו העצני', כי הוא היה עדין בעת לימוד התורה וחזק בעת מלחמה. לאורך כל התקופה התורה היא ששמרה עלינו כעם יהודי. בלי התורה לא היינו, בלי התורה לא נהיה.
[[[https://www.youtube.com/watch?v=CwOulVmi4I4&feature=em-uploademail]]]
בנט פנה לחרדים ואמר: "אחי החרדים: גם שירות צבאי הוא מצווה גדולה. יש פה הזדמנות היסטורית. מעטים הרגעים בתולדות כנסת ישראל עם משמעות כה גדולה כמו החוק הזה. אנחנו נוכחים כולנו ברגעים היסטוריים, אחד מקווי פרשת המים במדינה. אפשר היה לעמוד בצד ולהיות פסיביים. החלטנו להיכנס לזירה, והיא קשה".
יו"ר הבית היהודי עקץ את האופוזיציה: "אני פונה ליו"ר הוועדה ח"כ שקד. נכנסת לזירה, השר יעקב פרי, ח"כ עופר שלח, והזירה לא היתה קלה. כך זה כשלוקחים אחריות. הרבה יותר קל ללכת לאולם אחר ולעשות ברוגז מאפשר להפשיל שרוולים ולהיכנס לזירה. נכון כולנו חבולים משהו, אך עשינו את הדבר הנכון למען עתיד מדינת ישראל".
לדבריו, "מאישור החוק אנחנו נכנסים לפאזה חדשה שבאבחה אחת תאפשר לרבבות חרדים להיכנס מיד לעבודה. פתחנו מרכזי הכוון תעסוקה לחרדים בכל רחבי הארץ. פתחנו מוקד טלפוני ואתר אינטרנט. ידינו מושטת לעבר החרדים, אנחנו רוצים אתכם במעגל התעסוקה, מעגל השירות. אנחנו מעמידים כלים חסרי תקדים. מי שרוצה הכשרה – המדינה תספק לו הכשרה מקצועית בת שנה. זאת הזדמנות לאותו בחור שלא רוצה ללמוד תורה, לא בנוי לזה. אני לא מדבר על לומדי התורה. העיקרון היה כל הזמן מי שלומד תורה ילמד, מי שלא, לא.
מעסיקים – אל תהיו פראיירים. תעסיקו חרדים כי אתם עושים טובה לעצמכם. לקחת את עוצמת הכישרון שיש בחברה החרדית ולהכניס לחברות שלכם – זה הכי כדאי. אנחנו היום עושים היסטוריה".
מה דעתך בנושא?
10 תגובות
0 דיונים
אביתר
להיות יהודי שומר תריג מצות הוא ג"כ מצוה לא קטנה, הנח למצות ומעשים טובים, לא מאתך ושכמותך נשמע מהן חשיבותן של מצות. הצביעות הגיעה לשיאים חדשים ואת ראוי לפרס נבל עבור...
להיות יהודי שומר תריג מצות הוא ג"כ מצוה לא קטנה, הנח למצות ומעשים טובים, לא מאתך ושכמותך נשמע מהן חשיבותן של מצות. הצביעות הגיעה לשיאים חדשים ואת ראוי לפרס נבל עבור שבירתן
המשך 23:50 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברם
וכן הרב אשר וייס: "זוהי מצווה דאורייתא כפולה ומכופלת"
19:15 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גיורא
כל הכבוד על הציטוטים והבאת המקורות. אבל בואו בבקשה נבחן את הדברים לפי כללי פסיקת ההלכה. הכלל הגדול אומר "יחיד ורבים הלכה כרבים", אם ניקח את כל פוסקי ההלכה הגדולים...
כל הכבוד על הציטוטים והבאת המקורות. אבל בואו בבקשה נבחן את הדברים לפי כללי פסיקת ההלכה. הכלל הגדול אומר "יחיד ורבים הלכה כרבים", אם ניקח את כל פוסקי ההלכה הגדולים ביותר, לפחות ב 70 שנה האחרונות, מרן זצ"ל, 'שבט הלוי' הרב אלישיב זצ"ל ועוד כהנה וכהנה, מכל עולם התורה האורתודוכסי, רוב רובם לא רואים שבזמנינו שייך העניין של "מלחמת מצווה" !!! הפוסקים היחידים בעניין הזה הם מתנועת המזרחי (כבודם במקומו מונח), אבל דעתם בטלה כנגד הרוב המוחלט של הפוסקים ! אז מהיכן אתם מורים הלכה כזו ? האם באמת נראה לכם שהרב עובדיה יוסף זצ"ל שהכיר את הרמב"ם בע"פ, לא הכיר את ההלכה הזו ? באמת בואו נהיה רציניים, ונבחן את הדברים ע"פ ההלכה בלבד ! הרי ברור לכולם שאתם מסתפקים בהלכה, גם אתם פותחים ילקוט יוסף...
המשך 16:44 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דני
הרמבן: "מצוה רביעית שנצטוינו לרשת הארץ אשר נתן האל יתברך ויתעלה לאבותינו לאברהם ליצחק וליעקב ולא נעזבה ביד זולתינו מן האומות או לשממה והוא אמרו להם והורשתם את הארץ וישבתם בה...
הרמבן: "מצוה רביעית שנצטוינו לרשת הארץ אשר נתן האל יתברך ויתעלה לאבותינו לאברהם ליצחק וליעקב ולא נעזבה ביד זולתינו מן האומות או לשממה והוא אמרו להם והורשתם את הארץ וישבתם בה כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה, והתנחלתם את הארץ [ונכפל כזה הענין במצוה זו במקומות אחרים כאמרו יתברך באו ורשו את הארץ] אשר נשבעתי לאבותיכם. ופרט להם במצוה זו כולה בגבוליה ומצריה, כמו שאמר: ובאו הר האמורי ואל כל שכניו בערבה בהר ובשפלה ובנגב ובחוף הים וגו' שלא יניחו ממנה מקום. והראיה שזו מצוה, אמרו יתעלה בענין המרגלים עלה רש כאשר דבר ה' אלוהיך לך אל תירא ואל תחת, ואמר עור ובשלוח ה' אתכם מקדש ברנע לאמר עלו ורשו את הארץ אשר נתתי לכם. וכאשר לא אבו לעלות במאמר הזה כתוב ותמרו את פי ה' אלוהיכם [ולא האמנתם לו ולא שמעתם בקולו], הוראה שהיתה מצוה, לא יעוד והבטחה. וזו היא שחכמים קורין אותה מלחמת מצוה. וכך אמרו בגמרא סוטה: אמר רב יהודה מלחמת יהושע לכבוש דברי הכל חובה, מלחמת דוד להרווחה דברי הכל רשות. ולשון ספרי: וירשתה וישבתה בה, בזכות שתירש תשב. ואל תשתבש ותאמר כי המצוה הזו היא המצוה במלחמת שבע עממים שנצטונו לאבדם, שנאמר החרם תחרימם, אין הדבר כן, שאנו נצטוינו להרוג האומות ההם בהלחמם עמנו ואם רצו להשלים נשלים ונעזבם בתנאים ידועים. אבל הארץ לא נניח אותה בידם ולא ביד זולתם מן האומות בדור מן הדורות. וכן אם ברחו האומות ההם מפנינו והלכו להם, כמאמרם: הגרגשי פנה והלך לו ונתן להם הקב"ה ארץ טובה כארצם זו אפריקי, נצטוינו אנחנו לבוא בארץ ולכבוש המדינות להושיב בה שבטינו, וכן אחרי הכריתנו את העממים הנזכרים אם רצו אחר כן שבטינו לעזוב את הארץ ולכבש להם את ארץ שנער או את ארץ אשור וזולתם מן המקומות אינם רשאים, שנצטוינו בכבושה ובישיבתה. וממאמרם "מלחמת יהושע לכבוש" תבין כי המצוה הזו היא הכבוש, וכן אמרו בספרי: כל המקום אשר תדרוך כף רגלכם בו לכם נתתיו באשר וגו', אמר להם כל המקום שתכבשו חוץ מהמקומות האלו הרי הם שלכם, או רשות בידם לכבוש חוצה לארץ עד שלא יכבשו א"י, תלמוד לומר וירשתם גוים גדולים ועצומים ואחר כך כל המקום אשר וכו'. ואמרו: ואם תאמר מפני מה כיבש דוד ארם נהרים וארם צובא ואין מצות נוהגות שם. אמרו: דוד עשה שלא כתורה והתורה אמרה משתכבשו א"י תהיו רשאין לכבוש ח"ל והוא לא עשה כן, הרי נצטוינו בכיבוש בכל הדורות, ואומר אני כי המצוה שחכמים מפליגים בה והיא דירת ארץ ושראל, עד שאמרו: שכל היוצא ממנה ודר בחו"ל יהא בעיניך כעובד ע"ז, שנאמר כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמר לך עבוד אלהים אחרים, וזולת זה הפלגות גדולות שאמרו בה, הכל הוא ממצות עשה בזה שנצטוינו לרשת הארץ ולשבת בה, א"כ מצות עשה לדורות מתחייב כל יחיד ממנו ואפילו בזמן גלות, כידוע בתלמוד במקומות הרבה. ולשון ספרי: מעשה רבי יהודה בן בתירא ור' מתיא בן חרש ורבי חנניה בן אחי רבי יהושע ור' נתן שהיו יוצאים חוצה לארץ והגיעו לפלטיה וזכרו את ארץ ישראל וזקפו את עיניהם וזלגו דמעותיהם וקרעו בגדיהם וקראו המקרא הזה וירשתה וישבת בה ושמרת לעשות, אמרו ישיבת ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצות." לכן כל המגיבים המזלזלים בגיוס לצבא הם אפיקורסים לכל דבר.. כי הם מוחקים מצווה מהתורה ולפי הרמבם זה ההגדרה של אפיקורסים..
המשך 15:50 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
למס' 4
אני מבין שבמסכת סוטה לא הגעת לפרק שמיני. לא נורא], ודאי למדת את שבעת הפרקים הראשונים בעיון משמעותי, שלא הספקת להגיע לפרק שמיני. אני מבין גם שכנראה לא למדת הל' מלכים...
אני מבין שבמסכת סוטה לא הגעת לפרק שמיני. לא נורא], ודאי למדת את שבעת הפרקים הראשונים בעיון משמעותי, שלא הספקת להגיע לפרק שמיני. אני מבין גם שכנראה לא למדת הל' מלכים ברמב"ם, או שעוד לא הגעת לשם, אני בהחלט מבין אותך, אלה ההלכות האחרונות בי"ד החזקה, אז בודאי עוד לא הגעת עד לשם. אבל כדאי לך לפחות לשתוק, אתה יודע, אמרו חכמים סייג לחכמה שתיקה. אם לא היית מדבר - לא היינו יודעים שאתה בור ועם הארץ.
המשך 15:46 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
כמה כופר אדם יכול להיות בבקשה תוריד את הכיפה ( אם אפשר לקרוא לאסימון הזה כיפה ) אתה מבזה את עצמך אתה לא אח שלנו אם אחים כמוך ....
15:29 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צופה מהצד
15:28 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חרדי
אולי תוכל לספר לי היכן הציצית שלך
15:23 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
האחד
שבוע הבא נושא החרדים ירד מסדר היום. בהצלחה עם יהיר, אנחנו כבר לא איתך
15:09 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
הביאו טלפנים, שמפנים אותך למפתח, הקיים כבר שנים רבות גם ללא בנט, ובמפתח אומרים לך, שאין מה להציע לך. בנט, כל העשייה שלך היא כלאם פאדי, שקרים שטויות והבלים. את אהבתך ואהבת...
הביאו טלפנים, שמפנים אותך למפתח, הקיים כבר שנים רבות גם ללא בנט, ובמפתח אומרים לך, שאין מה להציע לך. בנט, כל העשייה שלך היא כלאם פאדי, שקרים שטויות והבלים. את אהבתך ואהבת אחיך לפיד לחרדים, כבר ראינו. אל תדאג לנו, תדאג לאחיך לפיד, ועזוב אותנו לנפשינו.
המשך 14:56 11.03.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר