הכנסת תצביע על חוק המשילות, האופוזיציה תחרים - סרוגים

הכנסת תצביע על חוק המשילות, האופוזיציה תחרים

מההצבעה על חוקי המשליחות צפויים להיעדר כל חברי הכנסת מהאופוזיציה, כהבעת מחאה על מכתב ההתחייבות. יו"ר הכנסת: "כנראה שראשי האופוזיציה העדיפו כל מיני דברים מבוימים על פני דיונים במליאה"

author-image
הכנסת תצביע על חוק המשילות, האופוזיציה תחרים
  מחרימים את הכנסת, אתמול (צילום: פלאש 90)

המשבר בין מפלגות הקואליציה לחברותיהן באופוזיציה יימשך היום, על רקע ההצבעה על חוקי המשילות. מההצבעה צפויים להיעדר כל חברי הכנסת מהאופוזיציה, כהבעת מחאה על מכתב ההתחייבות.

"על מנת להשלים את הליכי החקיקה ובכדי להביא לחיזוקה של הקואליציה וליישם יעדיה והתחייבויותיה לציבור, אנו מתחייבים בזאת לתמוך באישורם הסופי של שלושת החוקים הללו בעת ההצבעה הצפויה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית על פי נוסח החוקים שאושרו בוועדת הכנסת ובהתאם להבנות המפורטות במסמך זה", נכתב במסמך. על המסמך חתומים ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר לפיד, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וציפי לבני.

אתמול, מול מליאה ריקה עלו בזה אחר זה חברי הקואליציה ותקפו את החלטתה של האופוזיציה להחרים את הדין. השר יאיר לפיד הזכיר לחברי מרצ כי הם עצמם העלו הצעה דומה בכנסות הקודמות.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר אתמול במהלך הדיון: ״צר לי מאוד שסיעות האופוזיציה בחרו שלא להופיע במליאה. אפשר להתווכח, אפשר לא להסכים אפשר להגיד דברים קשים, אך רואי שנגיד אותם במליאה מול עם ישראל, על זה אנחנו מקבלים משכורת.

.

חברים באופוזיציה. יחרימו את הדיונים (צילום: פלאש 90)

"אני אישית הצעתי לראשי האופוזיציה להוסיף יום לדיונים, וגם לפתוח את המליאה מוקדם, מעל ומעבר לשעות המקובלות בדיון על כל חוק. כנראה שהם העדיפו כל מיני דברים מבוימים על פני דיונים במליאה. אני מצר על כך אבל זה המצב".

אדלשטיין הוסיף כי בשלב זה אין שינויים וההצבעות יתקיימו כפי שקבעה וועדת הכנסת. במצב שנוצר ידברו רק אנשי הקואליציה על פי הזמן שקבעה וועדת הכנסת. אם חברי האופוזיציה ישנו את החלטתם המוזרה בעייני ויצטרפו לדיוני המליאה. בכל רגע נפתח את המליאה ונאפשר לאופוזיציה להשמיע את קולה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו