העלאת אחוז החסימה מנסה למחוק את 'עצמה לישראל' - סרוגים

העלאת אחוז החסימה מנסה למחוק את 'עצמה לישראל'

מטרת העלאת אחוז החסימה היא למחוק ולהעלים מהמפה מפלגות אידאולוגיות מסוימות, מתוך ידיעה ברורה שהשינוי הזה עשוי להיות קריטי עבורן. אז רק שתדעו שעצמה לישראל מתכוונת להתמודד בבחירות הקרובות, לא חשוב מה שיהיה

author-image
העלאת אחוז החסימה מנסה למחוק את 'עצמה לישראל'
  יתמודד גם בבחירות הבאות. בן ארי (פלאש90)

לפני שנה, יום לאחר הבחירות וההחמצה הגדולה של עוצמה לישראל כאשר 9,000 קולות בלבד הפרידו בינה לבין אחוז החסימה, קיבלתי מייל מחבר טוב, חסיד חב"ד, שבו הוא כתב לי את הדברים הבאים: "פעם הייתי במבצעים ביישוב קטן בראש השנה. אחרי התפילה הכרזתי על שעת תפילת מנחה. בא הגבאי הזקן ואמר שאצלם אין מנחה כי אין מנין. אמרתי לו שאנחנו כבר שניים ובע"ה ננסה לארגן מבחוץ אם יחסר. אבל הוא התעקש שאין מנין למנחה ביישוב. בפועל הגיעה שעת מנחה והיינו תשעה. נגשתי לגבאי הזקן שהיה גר צמוד לבית הכנסת, אמרתי לו שאנחנו תשעה וביקשתי ממנו שיבוא להשלים מנין. אבל הוא סרב בתוקף לבוא והתעקש: 'אמרתי לך שלא יהיה מנין. אתה רואה – אין מנין…'.

זה מה שמזכיר לי הסיפור של עוצמה לישראל. שיגעו את כולם שהם לא יעברו. שכנעו אותם כולל מיילים בהולים והפחדות ביום הבחירות. ועכשיו הם טוענים 'אמרנו לכם'".

אז לאחר שהשתמשו נגדנו בטריק הנבזי והשפל הזה במהלך שלוש מערכות בחירות בעשור האחרון, חלה עכשיו עליית מדרגה נוספת: מחר הכנסת אמורה לאשר את העלאת אחוז החסימה. בדרך זו הם יצליחו, לדעתם, לקבור באופן סופי את סיכוייהם של מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר להיבחר לכנסת. וכאשר נגיע שוב לבחירות, מה הם יבואו ויגידו לנו: "איך אתם חושבים להצליח הפעם?! אתם לא יודעים שאחוז החסימה עלה?!". בקיצור, הנה לכם דוגמא הממחישה בצורה הטובה ביותר את אותו סיפור ידוע על הבן שרוצח את הוריו, ולאחר מכן מבקש מהשופט שיתחשב בו בגזר הדין כיוון שהוא יתום…

מוחקים את המפלגות האידיאולוגית

חברים יקרים, אמנם נכון שהדברים שאני רושם כאן באים במידה רבה מהמקום שלי כתומך של עוצמה לישראל שבא לזעוק כנגד השימוש הפוליטי הציני והמכוער שנעשה נגדנו תמיד סביב העניין הזה (גם באחוז החסימה הנוכחי), כמו גם על הפיכת היוצרות הזועקת לשמים לאחר מכן והטלת האשמה עלינו של "בזבוז קולות לימין" וכו' בבחינת להוסיף חטא על פשע (כידוע שהנאנסת תמיד אשמה וכו'). אבל גם בלי קשר, אין שום ספק שמדובר במהלך דורסני ואנטי-דמוקרטי לחלוטין כיוון שהוא גורם לכך שקולם של מאות אלפי אזרחים לא ייספר במנין הקולות! ליציבות השלטונית זה בוודאי לא יתרום כהוא זה, כי מי באמת חושב שישנו מהבחינה הזו הבדל כלשהו בין סיעה של שלושה ח"כים לסיעה של ארבעה?!…

מאידך, יש כאן ללא ספק מטרה מכוונת למחוק ולהעלים מהמפה מפלגות אידאולוגיות מסוימות, מתוך ידיעה ברורה שהשינוי הזה עשוי להיות קריטי עבורן. אז היום חוברים להם יחדיו כל אנשי הספינים והצלצולים ובראשם ליברמן, בנט ולפיד למהלך של העלאה ל-3.25%, שכל עניינו נועד לבצע חיסול ממוקד של אי אילו מפלגות שלשלושתם היה מתאים שייעלמו; מחר מישהו יציע להעלות ל-10% כדי למחוק את הבית היהודי; מחרתיים יגלגלו מהלך של העלאה ל-15% בשביל להעלים את מפלגת העבודה ואין לדבר סוף… אז מי שרוצה "משטר נשיאותי" של שתי מפלגות בלבד בדיוק כפי שקיים בארה"ב וסבור שזה יכול להתאים גם כאן בארץ – שיקום ויאמר זאת בריש גלי. לגיטימי ואפשר בהחלט לדון על כך. אבל לבוא ולהחליט באופן שרירותי על אחוז כזה או אחר (4%, 3.25%, 2.5% או 2%) זה לא דמוקרטי בעליל, מוחק חלקים גדולים ורחבים בעם ומעוות את רצון הציבור.

המפלגות הערביות רק יתחזקו

עוד כמה הערות חשובות:

1. אני שומע לא מעט אנשי ימין ששמחים וצוהלים על המהלך כיוון שלטענתם "סוף סוף נצליח להיפטר מהמפלגות הערביות". אז חברים, צאו מהסרט! זה לא יקרה! כי ברגע שזה יעבור, הערבים פשוט ייאלצו בעל כורחם להתאחד לרשימה אחת (דבר שעפ"י סקרים שנעשו לפני כמה זמן ובדקו את העניין, רשימה שכזאת עלולה למרבה הצער רק להגדיל את כוחם עד לכדי 15 מנדטים). בקיצור, את טיבי זועבי וחבריהם אפשר וצריך להרחיק מהכנסת באמצעות חקיקה מתאימה האוסרת על מי שמקיים מגע עם האויב להתמודד בבחירות. העלאת אחוז החסימה, זה לא מה שיגרום להם להיעלם. צר לי לאכזב אתכם.

2. חשוב שכל ח"כי הבית היהודי, לפני שהם הולכים להצביע מחר בעד העיוות הנורא הזה, יזכרו דבר אחד: אם אחוז החסימה החדש, שנועד כביכול "לשפר את תנאי המשילות", היה מיושם הלכה למעשה בבחירות הלפני אחרונות, מפלגתם הייתה נמחקת לגמרי מהמפה הפוליטית …

3. כפי שד"ר בן ארי הבהיר חד משמעית בימים האחרונים, מה שלא יהיה אחוז החסימה בבחירות הקרובות, עוצמה לישראל תהיה שם! כי הבית היהודי, כמי ששותפים מלאים בממשלה שמנהלת מו"מ על הקמת מדינה פלסטינית וחלוקת ירושלים ומשחררת מאות מחבלים, וכמי שבמו ידם עשו יד אחת עם לפיד לפגיעה קשה בעולם התורה ולהרעבתם של מאות אלפי ילדי ישראל ממשפחות מרובות ילדים, בוודאי שאינם יכולים להוות שום אלטרנטיבה ראויה. ארבעה מנדטים זה ממש לא בשמים, במידה וכל מי שבאמת תומך ומזדהה יצביע עפ"י צו מצפונו בלבד ולא יושפע מהפחדות ומשיקולים זרים. וכל מי שמעוניין להעניק פרס לדורסנות ולבריונות הפוליטית של ביבי\ליברמן\בנט\לפיד – שימשיך להצביע להם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
לפי שיטתך שאין צורך באחוז חסימה
גם מפלגת הליצנים הרפואיים תעבור את אחוז החסימה | 10-03-2014 12:54
2
אני מצביעה רק לאנשי אמת - בן ארי מרזל
רינה | 10-03-2014 13:03
אין לי סיבה אחרת ללכת להצביע. ודאי לא לבנט.
3
אכן, מי שבאמת אשמים בכל הקולות הרבים שהולכים לאיבוד
יערה | 10-03-2014 13:55
הם אותם אלה שמפמפמים תמיד ללא הפסקה (בתעמולה משומנת שמושקעים בה מיליונים) ש"אין להם סיכוי לעבור". כאשר אדם שמתכנן להצביע עוצמה לישראל מקבל מסרון שקרי בדרך לקלפי על סקר שלא היה ולא נברא - על רבים וטובים הדבר הזה השפיע אין מה לעשות
4
הגיע הזמן שנראה בכנסת בנוסף לבן ארי גם את מרזל!
יהודי מא"י | 10-03-2014 14:39
יהודי משכמו ומעלה. איש חסד ואיש אמת. נציג אותנטי של עיר האבות (יש לי הערכה רבה מאד לאורית סטרוק, אבל כח"כית בבית היהודי היא בסך הכל משמשת עלה תאנה לדרך ה"גם וגם" והזגזגנות של בנט). ברוך הצדיק, הגיע הזמן שכבר נראה אותך גם בכנסת!
5
האמת? נעדרת!
יוחנן | 10-03-2014 14:51
אני מכיר מקרוב את מעשה הנבלה שעשו בזה שהודיעו שעוצמה לישראל לא עוברת את אחוז החסימה, מי כבן ארי שעשה עושה ויעשה נפשות למען עמך ישראל? מי כבן ארי שנלחם כארי למענינו בעניין המסתננים? ולמען תושבי יו"ש וחבל עזה? כל אלה אשר ידם במעל שהוליכו שולל את הציבור הגדול שרצה להצביע לעוצמה לישראל וקיבלו ידיים קרות כי,,," עוצמה לישראל לא עוברת את אחוז החסימה",,, וממש היו בפני עיוור לא תתן מכשול, עונשם יהיה כשעוצמה לישראל כשמה כן תהיה, תעבור את אחוזי החסימה בין אם זה שני מנדטים, ארבעה, או שישה, ב"ה נתבשר בבשורות טובות שישה מנדטים לעוצמה לישראל בראשות דר' מכאל בן ארי!!! ובא לציון גואל.
6
למס' 1: אכן יש לא מעט ליצנים בכנסת. אין להשוותם
| 10-03-2014 15:49
לאנשים האידיאולוגים כמו בו ארי וחבריו. לא כבוד גדול לכנסת
7
ל-1: אחוז החסימה צריך להיות המינימום הדרוש למנדט
יערה | 10-03-2014 16:32
כלומר 0.8%. ברור שמי שמקבל פחות מכך ואין לו תמיכה של 1201 מהציבור, אין סיבה שיהיה לו ייצוג בכנסת
8
העלאת החסימה-סתימת פיות מצביעים כנגד "בלסטין.
דנה | 10-03-2014 16:44
מהלך אנטי דמוקרטי שנועד להכשיר מחטף אנטי דמוקרטי. בן ארי הוא היחיד שלא ניתן לשחד אותו בתפקיד ושררה תמורת החזרת שטחים והקמת מדינת "בלסטין".אין ימין מלבד בן ארי.ליברמן, בנט וביבי כולם בעד אוטונומיה ומסירת שטחים.אנשים להתעורר-מה נראה לכם שיהיה כאן עם מדינת טרור? מה תעשו עם הילדים שלכם? לאן תברחו?
9
בבחירות הבאות נחבר את מרזל ובן ארי בלוק טכני עם אגודה
בבחירות הבאות נחבר את מרזל ובן ארי בלוק טכני עם אגודה | 10-03-2014 19:55
בבחירות הבאות נחבר את מרזל ובן ארי בלוק טכני עם אגודה
10
ל-9: עם אגודה??? הם כל הזמן מאיימים שיתמכו בפינויים!!!
רק עוצמה! | 10-03-2014 21:29
יש שם אמנם צדיק אחד בסדום שזה הרב מאיר פרוש, אבל כל השאר (ליצמן, גפני, אייכלר) שמאלנים לגמרי והצטרפו לקואליציה של שרון סמוך מאד לגירוש!
11
אני מאוד מאוד מעריך את בן ארי
איש אמת | 11-03-2014 13:27
אבל לצערי הרב, הרבה קולות הלכו לאיבוד בגללו. עם קצת נבירה בהיסטוריה אתם תראו שבגלל מפלגות ימניות שלא עברו את אחוז החסימה, המפד"ל של פעם איבדו לפחות שתי מנדטים מה שגרם לכך שיהיה רוב בהסכמי אוסלו. נמאס לי שכל פעם יש את המפלגה שאומרת "אני בטוח יעבור, והנה, 2 מתוך 3 הסקרים הגדולים אומרים שאני אעבור וכו' וכו'", ובסוף לא עוברים (קרה הפעם לבן ארי, ופעם שעברה לברוך מרזל), די, לא למדתם מטעויות? לא נמאס לכם לזרוק קולות לפח? שלא תבינו לא נכון, אם אני הייתי בטוח במאה אחוז שאתם עוברים, הייתי מצביע אליכם בלי להסס, אבל האמת, שפעמיים אכזבתם אותי, אז אני כבר לא סומך עליכם.
12
לאביבה לוי: ומה בנט עשה לפני הבחירות? מדוע
סתם אני@ | 11-03-2014 14:21
ועל סמך מה בחרת בו? ולטל כהן: בנט הוא כן בעד מדינה פלשתינית , לא קראת אף פעם את "תכנית השלום" שלו. תכנית השלום שלו מאד דומה לזו של ביבי. רצוי להכיר את החומר לפני שכותבים.
13
מבטיח בפעם הבאה להצביע לבן ארי!!
שלומי | 11-03-2014 16:35
מה שבטוח כבר לא לבנט!
14
מגיב 11 היקר: אם רק היית יודע כמה עשרות אלפים
יערה | 11-03-2014 18:55
מדברים ב-ד-י-ו-ק כמוך ש" אם אני הייתי בטוח במאה אחוז שאתם עוברים, הייתי מצביע אליכם בלי להסס", היית גם מבין מדוע כל ההסברים שהבאת הם דווקא סיבה כן (!) להצביע עוצמה לישראל ולא להיפך. תחשוב רגע בהיגיון: אם בן ארי קיבל 66 אלף קולות וחסרו לו רק עוד 9000 נוספים, ובכן מי האשמים בזה שהוא לא עבר ובאובדן שני המנדטים? אותם 66 שכן הצביעו עבורו?! או שאולי דווקא כל אותם אלה שברגע האחרון קיבלו רגליים קרות והושפעו מתעמולת הכזב של הבית היהודי?! אם תשב עם עצמך, תחשוב ותנתח את הדברים בצורה אובייקטיבית ואמיתית אתה תראה שאני צודקת.
15
חייבים לשנות גישה
שלמה | 12-03-2014 10:08
בבחירות האחרונות עסקנו רק בנושא הבטחוני בלבד. לעןמת זאת הנושא שעמד על הפרק היה חברתי-כלכלי. כשהציבור רצה לדעת איך אנו גומרים את החודש.אנו התעסקנו בנושא השטחים בלבד חסרו לנו אלפי קולות שיכלנו לקבל מהשכונות ועיירי פיתןח.