ענת חיטמן לסרוגים: "לדוד עוזי יש חלק גדול במוזיקה שלי" - סרוגים

ענת חיטמן לסרוגים: "לדוד עוזי יש חלק גדול במוזיקה שלי"

ענת חיטמן, היא אחייניתו של אחד מגדולי המוזיקאים בישראל, עוזי חיטמן ז"ל, אבל היא גם יוצרת ומצליחה בזכות עצמה. בראיון לסרוגים עם יציאת הסינגל החדש, היא מספרת על השם המחייב, טיפולי הפוריות, והתפילות הקטנות מדי בוקר

author-image
ענת חיטמן לסרוגים: "לדוד עוזי יש חלק גדול במוזיקה שלי"
  (צילום: משה שי/פלאש 90)

ענת חיטמן גדלה עם המוזיקה מגיל אפס. המוזיקה תמיד הייתה שם, בטח כשהדוד הוא עוזי חיטמן ז"ל, שאין ילד ישראלי שלא גדל על שיריו.

בראיון לסרוגים, היא מספרת על הסינגל החדש, על הייחוס המשפחתי והתקופה האחרונה והמאתגרת בחייה, בה האמונה תופסת מקום גדול.

גדלת לתוך המוזיקה?

"מגיל אפס חיינו ונשמנו מוזיקה בבית. כמובן שלדוד עוזי היה חלק גדול בזה. הוא זה שקנה איתי את הגיטרה הראשונה שלי, שנמצאת איתי אגב עד היום".

השם חיטמן, מחייב ומקשה, או דווקא מעורר גאווה?

"בעיקר מעורר בי גאווה והשראה גדולה", עונה חיטמן. לגדול לצד מוזיקאי ענק כמו עוזי חיטמן יכול להיות אתגר, אבל ענת ואחיה ספגו את המוזיקה מילדות, וניתבו אותה איש איש בדרכו. "אנחנו משפחה של מוזיקאים וכל אחד מאמין בדרכו ובסגנון האישי שלו למרות השם המחייב".

ענת חיטמן ועוזי חיטמן אוסף משפחתי

ענת והדוד עוזי (צילום: ארכיון משפחתי)

הייחוס המשפחתי סלל לך דרך שהיית מעדיפה לסלול בעצמך?

"להיפך, מעולם לא עשו לי הנחות", עונה חיטמן. ומבהירה שגם עם שם משפחה כמו שלה, ההצלחה הגיעה לה בזכות. "בסופו של דבר הקהל הוא זה שבוחר וקובע. לשמחתי יש לי קהל שהולך איתי דרך ארוכה ותומך בי לאורך כל השנים".

מתי הבנת שאת רוצה שהמוזיקה תהפוך למקצוע?

"בנשמה ידעתי מאז ומתמיד. אני מאמינה שזאת השליחות שלי, אני לא מכירה ויודעת לעשות שום דבר אחר". המוזיקה עבור חיטמן היא לחלוטין לא רק תחביב, והיא כותבת ומלחינה לאמנים גדולים כמו אריק סיני, איציק אורלב, רון שובל ועוד.

"מלבד היצירה האישית שלי, אני גם כותבת ומלחינה לאחרים, ומלווה מוזיקאים צעירים בתחילת דרכם בכל מה שקשור להפקת שירה, ביצוע וטכניקה".

עוד באותו נושא

יום פטירת נעמי שמר: טל מוסרי על תפקידו במחזמר על חייה

מה הצעד הבא בקריירה?

"אני מאמינה שבכל פעם שיצירה אישית שלך יוצאת לעולם- זה כבר צעד", אומרת חיטמן, ומתייחסת גם לסינגל החדש שיצא בימים אלה. "כשהמוזיקה שלי נוגעת ומגיעה לאוזניים ולבבות של אנשים זו המתנה הכי גדולה שיש. אני כן תמיד שמחה לשתף פעולה עם אמנים נוספים מהארץ ומהעולם".

הקריירה המוזיקלית של חיטמן עצמה היא לא היעד היחיד שלה, והיא מאמינה שכל הנשים בתחום ראויות וצריכות להתקדם ולקבל ביטוי. "אני בשאיפה שהיצירה הנשית בארץ, תקבל יותר פרונט".

ענת חיטמן (צילום DABUR- media)

השיר החדש מרגיש חשוף, ואמיתי. מה הרקע לכתיבה שלו?

"השיר החדש נכתב בתקופה מורכבת בחיי. למרות הכל, הבחירה שלי תמיד היא לשמור על אופטימיות, להמשיך לנסות ולמלא חלל". הסגנון המוזיקלי אותו חיטמן יוצרת לאחרונה משלב בין אלקטרו פופ עדכני עם נגיעות רוק נשי. את השיר כתבה והלחינה עם מיכה הרשליקביץ', שגם אחראי על ההפקה המוזיקלית.

לאחרונה החיבור לדת מתחזק אצלך, במה זה מתבטא?

"כבר שנתיים שאני עוברת תהליכי פוריות לא פשוטים בכלל", משתפת חיטמן. "בגלל שזה תהליך שמצריך המון המון אמונה, אני קוראת כל בוקר ׳תפילת חנה׳ בעצת חברה שעברה תהליך דומה".

בכל שישי גם משתדלת להדליק נרות שבת ולהתפלל בשבילי ובשביל כולם. אני אמנם לא חיה אורח חיים דתי, אני חילונית שגרה בתל אביב, אבל אני מאמינה שלכל אחד יש את הרגעים הפרטיים שלו שבהם הוא בוחר להתקרב לאלוהים ואלה הרגעים הקטנים שלי.

צפו:

מילים:

אני יודעת, יש לנו עוד קצת לחכות
יש לנו עוד טעם לנסות
לא פעם

ונוסעת,שירים שהאזנו בדמעות
מתנגנים איתנו בעונות קרובות
או יותר

לילות חלומות שבורים
גשרים של ימים זורמים
גם את הפחד, למדנו לקחת
ולא הסתנוורנו מעצב מתגלגל

את בוחרת לתת,
להישאר וללכת ולך אני אומרת
אין בריחה בריאה ממך

לילות חלומות שבורים
גשרים של ימים זורמים
גם את הפחד, למדנו לקחת
ולא הסתנוורנו מעצב מתגלגל

את כל הזמן השארנו בידינו
כל מה שראינו שמרנו לעצמנו
ולא הסתנוורנו מעצב מתגלגל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מהממת! אהבתי מאוד את השיר
נלי | 25-08-2022 14:01
תצליחי