קליפ העצרת: החרדים הוגים בתורה, החיילים יושבי קרנות - סרוגים

קליפ העצרת: החרדים הוגים בתורה, החיילים יושבי קרנות

לצלילי השיר "אנו משכימים" של הזמר שלמה כהן, שיר המחאה של העצרת, נראים חרדים לומדי תורה מול חיילים שמוצגים כ"יושבי קרנות", שעסוקים ב"דברים בטלים". צפו בקליפ של עצרת המחאה החרדית

author-image
קליפ העצרת: החרדים הוגים בתורה, החיילים יושבי קרנות
  עצרת המיליון של החרדים. עכשיו יש גם קליפ רשמי (צילום: פלאש 90)

ימים ספורים לאחר העצרת החרדית נגד חוק הגיוס, הוצג הקליפ המסכם של האירוע.

לצלילי השיר "אנו משכימים" של הזמר שלמה כהן, שיר המחאה של העצרת, נראים חרדים לומדי תורה מול חיילים שמוצגים כ"יושבי קרנות", שעסוקים ב"דברים בטלים".

לפי האתר החרדי "כיכר השבת", השיר "שם לו למטרה להבהיר את השוני המהותי בין העולמות השונים בחברה הישראלית, בין תלמיד ישיבה השוקד יומם וליל בלימוד התורה לבין התלמיד החילוני שאינו שקוע בתורה ועסוק בהבלי העולם".

מילות השיר:

"אנו משכימים והם משכימים – אנו משכימים לדברי תורה, והם משכימים לדברים בטלים. מודים אנחנו לך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, ששמת חלקנו מיושבי בית המדרש ולא שמת חלקנו מיושבי קרנות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
קליפ מעולה! כנסו ותבינו מדוע...
שי | 05-03-2014 11:40
חבר'ה תבינו, אפשר לנהל דוח שיח כאשר יש הערכה של שני הצדדים בתרומתו של הצד השני. החרדים לא זלזלו בתפקידו של הצבא אך ביקשו שיכירו גם בערך לומדי התורה שאינה פוחתת מנחיצותו של הצבא. ברגע שלומדי התורה מוצגים כפרזיטים משתמטים, אז שאף אחד לא יתפלא שלומדי התורה לא מעריכים את חלקו של צה"ל. הקליפ הזה הוא התשובה הטובה ביותר לדו שיח שנוצר ע"י "האחים" לפיד-בנט. מי שלא מכיר בערכן של לומדי התורה, שלא יצפה ממנו להכיר בתרומתו !!!
2
תורתם לא עמדה במבחן השואה כוונותהם אפלות בשפל המדות
הכל תעמולה | 05-03-2014 11:55
3
אז הם חולקים על התורה עצמה והם יתנו את הדין על זה
דוד | 05-03-2014 12:00
הם חולקים על התורה שצוותה להציל את ישראל מיד יד צר. הם חולקים על התורה שצוותה לכבוש את הארץ ולא להשאיר את הארץ לידי האומות ולא לשממה. הם מזלזלים במקימי מצוות כאשר הם נמנעים מאותה מצווה. מזל שמי שעשה את הסרט הזה לא הוא לא רוב הציבור ובטח שלא רב גדול אלא עם הארץ גמור שאם רק היה חושב לפני שעשה את הסרט הזה היה מבין שהוא מגדיר מצווה ממצוות התורה שישיבת קרנות. לא תעמוד על דם רעך היא עוד מצווה שמקיימים בצבא והיא גם מוגדרת שישיבת קרנות.
4
ל-3 בעיה אחד
צרלי | 05-03-2014 15:28
הקליפ לא הופנה לחיילי צה"ל אלא לחילונים שלרוב מחפש איזה ריגוש רגעי כל יום
5
אנו משכימים ב-11:00 לאיצקוביץ'
| 05-03-2014 16:00
והם משכימים ב-4:00 לעמדת שמירה....
6
יושבי קרנות=המשתמטים החילונים מקיום מצוות,לא החיילים!.
בן סמואל | 05-03-2014 18:21
אל תנסו לסלף. דברים בטלים כמשמעותם. שופט הבג"ץ רובינשטיין "ששירת" בצה"ל כסגן עורך הירחון "מערכות" של משרד הביטחון ..,יודע מצויין שהוא עצמו, ויו"ר "אין עתיד", ששירת כעיתונאי בשבועון "במחנה", והחצצורן בתיזמורת צה"ל מר פרי, לא מוגדרים כיושבי אוהלים , אלא קרנות ובתי קפה.
7
אל תעוות את התורה!
לדוד מ-3 | 05-03-2014 20:43
התורה צוותה להפריש חיילי ה' כחלק בלתי נפרד מהכח הלוחם גם במלחמת מצווה ואין להוציא את הרמב"ם להלכה בסוף הלכות שמיטה ויובל מפשוטו. עזיבת חיל ה' לצבא רגיל היא עריקות לכל דבר ועניין. במקום 200 מצוות בדקה(לפי הספק המילים הממוצע כל מילה=מצווה)כפול שעה כפול שבוע כפול כמה שנים במקום כל זה להחליף את זה בדבר שהוא ספק רב אם הוא בכלל מצווה אחת בודדת מה גם שזה בא בהמון עברות ויוכיחו 50% מורידי הכיפות מקרב הדתיים שהולכים לצבא(אם זה היה מצווה שליחי מצווה לא ניזוקין מה שמראה שזה בכלל לא מצווה וצודקים גדולי הדור האמיתיים בעמדתם נגד הצבא כשגם מי שנשאר עם כיפה מאוד מתקרר באמונה). צהל זה המקום הכי מסוכן בארץ ובעצם בעולם ליהדות יותר מכל רחוב פרוץ או קניון או אפילו מקום טמא יותר ואין מקום בעולם שהפיל ומפיל חללים ביהדות כמו צהל ולכן הגדרת צהל כמקום יושבי קרנות היא אפילו לשון המעטה/אנדרסטייטמנט. חוץ מזה גדול תלמוד תורה יותר מהצלת נפשות בטח ובטח בדבר הזה ובטח ובטח לחיילי ה' תורתו אמונתו.
8
כזאת עזות פנים לא ראיתי מזמן
טל | 05-03-2014 23:35
הקליפ הזה מזעזע ומלא בכפיות טובה כלפי חיילי צה"ל
9
ל-5
אני | 05-03-2014 23:39
נו טוב. בעיה שלהם, השכר שלנו.
10
החרדים רוקדים והחילונים נלחמים ועובדים
שחר | 06-03-2014 15:29
אכן עדיף להיות חרדי
11
עצרת החרדים מנקודת מבט חילונית
קוקוריקו וסילסקו | 06-03-2014 19:06
לחרדים היום בכנסת כ-18 ח"כים, כדי להכניסם לכנסת הם נזקקו לכ-600,000 קולות, אשר מתרכזים ברובם בשטח שבין תל-אביב לירושלים. הם הצליחו להביא להפגנה רק 300.000 בוחרים מחצית בוחריהם הנשמעים כחיילים צייתניים לרב זה או אחר לא הגיעו לעצרת. וזה בלי לקחת בחשבון את כל הילדים מגיל 18 ומטה שהיו בעצרת. העצרת הזאת היא לא בדיוק הצלחה גדולה של יוזמיה.
12
הקליף הרשמי של עצרת המליון????
מרדכי למד | 08-03-2014 21:32
בתור אדם חרדי, אני סמוך ובטוח שהקליף המוצע הוא אינו קליף "רשמי"של העצרת,בפרט לאור העובדה שמרן הרב שיינמן שליט"א ביקש להזמין הרבנים של הדת"ל לעצרת.העצרת לא נגד צה"ל וחיילו ח"ו (אנחנו אסירי תודה על המסירת נפש שלהם בעד קיום העם היושב בציון ואנחנו מתפללים על שלומם), אלה בעד קיום עולם החרדי במתכונתו הנוחכית ומחאה על זה שבמדינת יהודים יעבירו חוק שמי שנפשו חשקה בתורה ורוצה להקדיש את כל חייו לכך, יקרא עבריין וישוו אותו למי שגונב ורוצח וכו' כפי שהסביר מרן שליט"א מי שמציג את הקליף כאילו הוא נוצר ע"י מארגני העצרת, משקר לקוראיו ביודעים, וגורם שנאה ומחלוקת על לא מאומה,כיון שהחרדים לא מזדחים אם אותו קליף פרט לאנשים שוליים שאינם מצייתים לרבנים ואף לוחמים נגדם