ריקי גל בראיון לסרוגים: "היה מוכשר מאוד, מצחיק מאוד, עם פקחות ממזרית חדה"

ריקי גל בראיון לסרוגים: "היה מוכשר מאוד, מצחיק מאוד, עם פקחות ממזרית חדה"

ריקי גל מספרת בראיון לסרוגים על ההיכרות ארוכת השנים עם צביקה פיק, על הצדדים פחות מוכרים של האישיות המסקרנת, ועל שלושת אהבותיו הגדולות ביותר: צביקה פיק. מוזיקה, ונשים

"ההומור של צביקה פיק פיצה על הצדדים האגוצנטריים שלו"
  (צילום: משה שי/פלאש90)

ריקי גל היא בת גילו של צביקה פיק, ועבדה לצדו כבר בשנות ה-70, כזמרת ליווי באלבומו "מוזיקה". אחרי ששירתה בלהקה צבאית, גל יצאה לתחילת דרכה המוזיקלית העצמאית.

מה הייתה ההיכרות הראשונה בינכם?

"עוד בתקופה שאני חיכיתי למתי כספי, צביקה שיתף אותי בהמון דברים שיצר. ביקשתי ממנו לעשות קולות לשירים שלו, עד שנתחבר ונעשה משהו שהוא לגמרי שלי", מספרת גל. בתחילת הדרך, גל ביצעה קולות ליווי לרבות מיצירותיו, "שאני שומעת עד היום בשירים שלו".

הם התפתחו במקביל, והצליחו להגיע עד לפסגת השאיפות של כל מוזיקאי, ולהופיע בקרנגי הול, אחד אולמות הקונצרטים המוכרים והגדולים בניו יורק. ההופעה חולקה לשניים: 50 דקות של ריקי גל ו-50 דקות לפיק. "זו הייתה יוקרה מאוד רצינית. שנינו נסענו לניו יורק, ונשארנו בה".

גל הגיעה לניו יורק להופיע מול קהל ישראלי ויהודי, ויחד עם פיק הם גילו את חיי הלילה הסוערים של העיר שלא נחה. "הוא הגיע לפני, אז הוא הכיר לי את חיי הלילה של העיר, הסתובבנו במועדונים שפתוחים כל הלילה ומייצרים את כל סוגי המוזיקה, בעיקר ג'אז ורוקנרול שהיו בשיאם באותה תקופה".

פיק הכיר לה את חיי הלילה של ניו יורק (צילום:משה שי/פלאש 90)

מה הוא היה בשבילך?

"קודם כל, קולגה. עם השני כמובן התחברנו, נעשו מאוד מיודדים ועבדנו יחד". השניים עבדו ביחד ובמקביל הלך משנות ה-70, ושפטו יחד בתכנית הריאליטי המוזיקלית כוכב נולד בשלושת העונות הראשונות.

"כך למדתי להכיר את הדמות שנקראת צביקה פיק לאורך השנים. הוא היה רוקיסט במלא מובן המילא. רוקנרול פופ אמיתי, רק שלא נגע בסמים!". שניהם גדלו בתקופת הרוקנרול שהיה בשיאו, והאישיות של שניהם מורכבת גם מאהבה ליסודות המוזיקה הקלאסית וגם התפתחו תוך כדי הרוקנרול והפופ.

רוקנרול במלא מובן המילה (צילום: משה שי, פלאש 90)

מה אפיין אותו?

"הוא אהב". עונה גל. "הוא אהב את כל מה שסביב צביקה פיק. אהב את ההצלחה של הלהיטים שהוא לא הפסיק לייצר, אבל במיוחד היו לו שלוש אהבות גדולות מאוד: הראשונה, צביקה פיק. השנייה: המוזיקה, ההופעות והשירה. והשלישית, נשים".

"הוא היה מוכשר מאוד, מצחיק מאוד, מלא חוש הומור, עם פקחות ממזרית חדה".

הוא היה אדם צבעוני, יוצא דופן. היה מאתגר לעבוד איתו?

"לא". גל עונה באופן חד משמעי, אבל גם מתארת את הצדדים הפחות מוכרים של פיק.

"הוא תמיד היה מצחיק, וזה פיצה על הצדדים המאוד אגוצנטריים שלו. הוא לא היה מישהו שהתעניין בך, הוא התעניין בעצמו. אבל זה נורא מאפיין אנשים שהם מצליחנים גדולים. כדי להיות הצלחה גדולה, להסתכל על עצמך בסדר גודל של ענק, כך אתה פועל. אלה התכונות שמאפיינות אנשים כמו צביקה פיק".

עוד באותו נושא

צביקה פיק, המאסטרו: עשרה דברים שלא ידעתם


6

"לגור איתו" שביצעת היה הצלחה מסחררת, אבל אמרת בזמנו שלא כל כך אהבת את השיר. למה?

"זה לא שלא אהבתי, אבל זה לא היה לטעמי. זה משהו שבחרו בשבילי. כשחזרנו ארצה הוא הזמין אותי להקליט את 'לגור איתו' שנכתב לסרט דיזינגוף. ביצעתי המון שירים שלא אני בחרתי, נתתי את שירותי כזמרת. כנ"ל, בשיר הנושא של הסדרה "משחק החיים" שהקלטתי בה את השיר שצביקה כתב".

את חושבת שללא האירוע המוחי שעבר, הוא היה חוזר לבמה, חוזר להצליח כל כך?

"המקצוע הזה מלא שיאים ומלא מורדות, בתקופות שמרגישות לפעמים כמו מוות למי שכל כך כל כך מכור להוויה המוזיקלית, הבימתית, הציבורית".

גל מתארת את שיא הקריירה המוזיקלית שלהם כתקופה שונה מהיום. סדרי הגודל השתנו, הטכנולוגיה, מחירי ההופעות והפיצוי הכספי על מה שהם עשו, היה שונה לחלוטין. "אבל הוא ידע איך להפעיל את כל המערכת בשביל עצמו, שתשרת אותו. גם בתקופות שמבחינתו לא היו הצלחה".

רבים מתארים את פיק ככזה שידע להמציא את עצמו מחדש בכל פעם, מתעקש ומצליח להישאר רלוונטי. גם ריקי גל שהכירה אותו חמישים שנה, מאמינה שהוא היה חוזר לבמה, כמו תמיד.

"הוא כל הזמן הופיע, דאג להמציא לעצמו פרויקטים ומופעים גדולים ככל שהיה יכול. הוא היה בידורי מאוד. ידע לספק מופע ראווה, וראוותנות הייתה חלק ממנו, ממש בילט אין. הוא אהב להיראות, לנכוח, בכל דרך שתאפשר לו להתקיים מהיצירות שלו, תרתי משמע".

עוד באותו נושא

לצד משפחה וחברים בלבד, צביקה פיק הובא למנוחות

מפתיע שהלוויה שלו הייתה מצומצמת, כאדם שחי את הבמה והקהל?

"יכול להיות שזו הייתה הבחירה האישית שלו, אבל אולי של המשפחה שלו. אבל אין לי ספק שכל מה שקרה וקורה סביב צביקה פיק, כולל טרנטינו, היה חלק מחוויו ומהוויתו. הוא ישראלי מובהק, שדמותו היא חלק מהמובהקות הישראלית שקיימת בכל אחד מאיתנו, הוא יצר את המוזיקה שהיא הנוף הישראלי".

ולסיום, אנקדוטה שאת יודעת ואחרים לא?

"ארטיקים! הוא אהב מאוד, בעיקר גלידות. ישראלי אמיתי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ריקי גל לא...
מירי קיותי | 16-08-2022 16:38
ריקי גל לא אוהבת גברים בכלל מיסכנה
2
בזבז את חייו...
יוגב | 16-08-2022 18:02
בזבז את חייו לריק בעולם הזה ,מה לקח אותו ליום הדין
הוא יצר...
שרה א | 17-08-2022 5:31
הוא יצר שירים ניפלאים שנמצאים בלב כולנו
3
מעניין מאוד, תודה...
שרה א | 17-08-2022 5:32
מעניין מאוד, תודה עבור הכתבה
4
טפשה לא במקום ...
מנחם | 18-08-2022 15:47
טפשה לא במקום