אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

מי שייך לציונות הדתית? מבחני הכניסה של הרב רפי פוירשטיין

מי שמך להיות בעמדת השפיטה העליונה, להחליט מי ראוי ומי לא ראוי להיות בציונות הדתית. היכן היא אותה מידת סבלנות ופתיחות שאתה מגלה כלפי חילונים? עמיחי אליהו מגיב

מי שייך לציונות הדתית? מבחני הכניסה של הרב רפי פוירשטיין
  השוער של הציונות הדתית? הרב פוירשטיין (צילום מסך, ערוץ מאיר)

קראתי את דבריו של הרב רפי פוירשטיין מרבני "צהר". בדבריו ציין שהוא : מכבד את הרב שמואל אליהו אבל לדעתו הרב אליהו הוציא את עצמו מכלל הציונות הדתית בגלל השתתפותו בעצרת התפילה של החרדים. אני חייב לומר לרב רפי את אשר על ליבי.

הרב פוירשטיין היקר אני מכבד אותך מאוד! אבל שמת לב כמה התנשאות יש במשפט הזה. כמה גאווה יש בו? מי שמך הרב רפי היקר להיות בעמדת השפיטה העליונה, להחליט מי ראוי ומי לא ראוי להיות בציונות הדתית. היכן היא אותה מידת הסבלנות והפתיחות שאתה מגלה כלפי אלו המנסים לעקור אותנו מארצנו, כלפי אלו הפוגעים בתורתנו?!

אם יורשה לי, לאחר שכבר לקחת לעצמך את כתר היושב בשערי הציונות הדתית. אשמח להביא לבית דינך עוד מספר שמות רבנים וישיבות על מנת שתורה לי האם כשרה היא התורה הנלמדת מהם. אם לאו?

האם לדעת תורתו, מותרת היא התורה הנלמדת בישיבת מרכז הרב – אֵם הישיבות הסרוגות? והרב מיכה הלוי – רב העיר פתח תקוה שהיו בעצרת? האם כשרים הם ללמד את בנינו תורה? ומה על הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב דוד פנדל ראש הישיבה בשדרות וכל תלמידי הישיבה שבאו לעצרת?

שמא תוכל להכשיר לי כבוד הרב, את הרב צבי קוסטינר וישיבת מצפה רמון. ואולי את ראשי ישיבת הרב המור ומאות תלמידיה. ומה דעת בית דינו של הרב על הרב אליקים לבנון ראש ישיבת ההסדר באלון מורה הוא ותלמידי ישיבתו.

ומה תעשה לה הציונות הדתית בלי מכון פוע"ה והרב מנחם בורשטיין. שמה גם הם אינם בכלל הציונות הדתית כיוון שראו בנפשם להגיע לעצרת התפילה בלי להיוועץ בכבוד תורתו.

מה יעשו הרב רפי, כל החיילים והקצינים היוצאים מישיבות אלו ומתורתם של אלו שעד היום חשבו שהם שייכים לציונות הדתית . אם תתיר להם לקרוא הלל ביום העצמאות?

הרב רפי היקר לא אטריח אותך לבוא בדין עם אלו שקראו להגיע לעצרת כגון הרב יהושע שפירא וכד' ובסוף לא הגיעו מפאת כבודו של הרב דרוקמן.

כן אני יודע רק אתה הרב רפי היקר סליחה רק "אתם" המחוברים לדור, יודעים מה הדור צריך ויודעים איך לדבר אל הדור. אם יורשה לי אפיל תחינתי לפניך שתרשה לנו לבוא בשערי הציונות הדתית על מנת שנוכל ללמוד ממך דרך ציונות אמת ויושר.

הרב רפי אולי אם יורשה לי לבקש בשמך סליחה?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
33 תגובות - 33 דיונים מיין לפי
1
יישר כוח גדול !
שלו | 02-03-2014 23:11
חזק וברוך שהוכחת אותו על ביזוי מרן הרב שמואל אליהו שליט"א
2
כל הכבוד
רפי | 02-03-2014 23:23
3
מכיר עוד מהצבא את עמיחי
יוסי אברהמי | 02-03-2014 23:25
אני מכיר אישית את עמיחי , הוא שירת איתי בגדוד 202 צנחנים, הוא אחד מהחברה שתמיד היה מהמובילים , מנהיג, ועכשיו בעקבות התגובה שקראתי אין לי ספק שיגיע רחוק. האחרון שאפשר לומר עליו שהוא נגד גיוס לצהל. כל האמירות נגד הרב שמואל נובעות ממניעים אישיים ופוליטים. תפסיקו להתמם .
4
ר' עמיחי תותח!!
יעקב | 02-03-2014 23:54
אהבתי
5
הרב רפי הוא לא ציוני בכלל
דתי ששונא קרנות | 02-03-2014 23:59
צהר הוא ארגון שהתחיל מסיוע של קרן אביחי שרוצה לקרב בין אורתודוכסים לרפורמים. ראשי צהר מחוברים לשמאל ועטיניו. האז שיפסיק לבלבל לנו את השכל הקרובים שלי שהם מסורתיים חושבים שצהר זה ארגון רפורמי והם מפחדים להתחתן עם רב מהארגון שלהם. מה לעשות אני ספרדי שלמד בישיבה ואני מסכים עם קרובי המסורתיים וחושב שיש להם שכל בריא. אז טול קורה מבין עיניך.
6
ממה כל כך נעלבת??מה רע לך להיות חרדי?
רמי | 03-03-2014 1:30
שאר הרבנים שמנית לא זכו לתמיכת המפלגה הדתית לאומית (על גלגוליה השונים) כפי שזכו לה הרב שמואל ואביו זצ"ל ולכן ניתן היה לצפות ליותר התחשבות ברגשותיהם של הפגועים מביזוי המדינה וגדולי רבותינו
7
מה הבעיה עם דברי הרב פויירשטיין?
דוד | 03-03-2014 2:08
היית בהפגנה? הסתכלת ימין ושמאל? ראית את השלטים הקוראים "לא נשתף פעולה עם הצבא", "ההתייצבות בלשכת הגיוס - כניסה ללוע הארי", "הרימו יד בתורת משה", "להקהל ולעמוד על נפשם" ועוד כהנה וכהנה. הזדהית? גם אתה חושב שגזירת הגיוס היא כגזירת הקנטוניסטים? אתה מסכים שגיוס לצהל כמוהו כגזירת שמד? שכמו בזמן גזירת המן על היהודים להקהל ולעמוד על נפשם? אם כן, אכן אינך דתי- ציוני ומה לך כי תלין על הרב פויירשטיין. אם לא - מה מעשיך בהפגנה כזו?
8
המבחן מאד פשוט, מי ששונא יותר חרדים הוא יותר
אברך | 03-03-2014 2:15
ציוני דתי
9
שאלה לעמיחי אליהו
יחזקאל | 03-03-2014 8:34
האם רב שמטיף במשך שנים לאחיזה ללא פשרות בארץ ישראל ואפילו שלח את תלמידיו להתנגד התנגדות אקטיבית לגרוש בגוש קטיף אבל כאשר הנושא נגע לכיסו ולמוסדותיו הורה לתלמידיו לפנות בהסכמה וללא התנגדות והכל בתמורה לכספים וטובות הנאה שהובטחו לו ע"י נציגי המדינה ( כמו בנינים לעמותות שלו והגדלת בית המדרש שלו והכל כמובן מכספי משלם המיסים) האם רב כזה בכלל ראוי להחשב לרב ציוני?
10
דברים יפים ונכונים
רון | 03-03-2014 8:39
כל הכבוד
11
רוב הרבנים שכתבת לא היו בעצרת
נעם | 03-03-2014 9:23
רוב השמות שכתבת בתגובתך לא היו בעצרת ואף לא חשבו להיות בעצרת כמו הרב אלישע וישליצקי שלא משתתפים בה.
12
צהר -ציונות דתית?
אהרן | 03-03-2014 9:43
צוהר הרי הם הראשונים לפרק את המרקם העדין של הציונות הדתית.הם המבזים את הרב יעקב אריאל במהלך החירות לרבנות הראשית והם המבזים את הרב דרוקמן בנושא הרב אלון בלי להזכיר את השנאה שלהם לישיבת הר המור.
13
כל מילה זהב !!
| 03-03-2014 9:54
כתבה ככ צודקת וכל כך במקום , אשריך ! נראה לי שהרב פוירשטיין באמת כבר מתחרט על המילים שיצאו לו בלי כל שליטה
14
תודה על האאוטינג למשתתפי העצרת
| 03-03-2014 10:11
חשוב לדעת
15
ל8 לרב אליהו אין מוסדות... לא הלך תנסה כיוון אחר.
אריק ברקאי | 03-03-2014 11:28
דור מוזר אפילו לרבנים לא מאמינים, מאיפה הגרלת את המחשבה הזו. הרב אומר בפירוש מה מפריע ולמה חשוב לשים סוף לחקיקה האנטי יהודית ואתה נשאר ציני ואפטי. שים לב שהרב אליהו גם לא מסתיר את ביקורתו על החברה החרדית.
16
כל ה"מגזרומטר" הוא מגוחך. יש חופש ביטוי לכל אדם ורב
חגי סרי-לוי | 03-03-2014 12:49
אף אחד ויהיה זה רב משובח וראוי ככל שיהיה לא יקבע על פי "מגזרומטר" שהמציא מה אמור לעשות רב אחר או אדם אחר. כבודם של כל הרבנים במקומם מונח אבל להתחיל לחלק ציונים והגדרות מיהו ציוני דתי ומי אפילו "בוגד" בציונות הדתית (נדמה לי שהיה זה כב' הרב נויבירט יו"ר בית הלל) כאשר השתתף בעצרת הוא לא רק ענין חמור . הוא בעיקר מצחיק. ומדוע היא בעיקר מצחיק? כי הרי אין דבר כזה ציונות דתית. אולי היה בעבר לפני קום המדינה. איך מודדים השתיכות ל"ציונות הדתית"?? קחו חופש של שבוע ותנסו להגדיר. נראה אתכם.
17
נחמד שהבן מגן על אביו
משה | 03-03-2014 13:49
למען האמת לא ממש ברור מה ראה אביך לעשות בעצרת שקוראת לא להתגייס לצבא, כמה שפחות לעבוד, וכמה שפחות לעשות למען המדינה. זה לא תרוץ שהיו עוד רבנים שאמרו ללכת (אם כולם אמרו לקפוץ מהגג אז תקפוץ?).
18
לא בעיה לקבוע דת"לומטר.
חיים | 03-03-2014 14:23
כמה שאתה יותר מחובר ללפיד אתה יותר דת"ל. לכן פוירשטיין המחובר ללפיד, הוא יותר דת"ל. מאשר הרב שמואל אליהו, המחובר פחות ללפיד [מצד אחד בא לעצרת, ומצד שני תומך במועמד לפיד בבית שמש], ולכן הוא פחות דת"ל.
19
הרב פויירשטיין צודק!
יריב קימבר | 03-03-2014 15:04
דבריו כ"כ נוכנים ופשוטים!
20
עמיחי אליהו אולי קרוב של הרב שמואל אליהו
חסר פה גילוי נאות | 03-03-2014 17:43
את המידע השולי והקטן הזה חסך המחבר הנכבד והאתר הנכבד מן הקוראים. אולי זה בכל זאת קצת רלבנטי? קצת חוקי אתיקה בסיסיים של הגינות עיתונאית.
21
אתה זה שלימדת בחיספין אם כן עדיף שתשב בשקט ולא נספר עלי
| 03-03-2014 22:08
עליך איזה מחנך אתה ואיך אתה מחנך?
22
למגיב 20 אולי חסרה פה בינה נאותה -
בינה מלאכותית | 03-03-2014 22:28
אם הכותב היה רוצה להעלים את שמו הוא היה מפרסם את זה תחת שם אחר. ודי לחכימא ודו"ק
23
התשובה
המצליף | 04-03-2014 8:25
הרי צריך להחזיר כל יהודי בתשובה שאלה לרב שאני לא מקנא בו על יציאתו נגד החלטת גדולי הדור שליטא כמה אנשים החזרתם בתשובה וכמה החרדים החזירו בתשובה לכבוד הרב זה מה נחשב בשמים
24
תגובה לאברך(8) אנחנו חס ושלום לא שונאים אתכם. ממש לא
ציוני דתי שלא היה בעצרת | 04-03-2014 10:37
יש ויכוח אמיתי על נושא הגיוס. אבל אנחנו אוהבים אתכם. אתם אחינו בשרינו. אנחנו מוסרים את נפשנו על ביטחונכם בלב שלם. אבל אי אפשר להתקרא ציוני ולהשתתף בהפגנה שמשווה את צה"ל שלנו לקנטוניסטים ואת ממשלת ישראל לצאר !
25
בקצרה: כדי להביע דעה בענין אחד עליך להיות מומחה-כללי
עמוס | 04-03-2014 12:41
ולמזלי איני זקוק למבחן כניסה לציונות הדתית. אני שם מלפני שנולדתי. אבא ואמא נפגשו שם.
26
למס 8: הפוך! מי שהחרדים שונאים אותו יותר.
א ייד | 04-03-2014 12:48
החרדים שונאים את מי שנעלה עליהם! לגוים ולחילוניים הם כפופים בשמחה.
27
לא מתחבר לרב פוירשטיין ואוהב מאד את הרב שמואל אליהו
אהרון | 04-03-2014 14:04
אבל לצערי הרב אני מוצא עצמי בעניין זה מזדהה עם הרב פוירשטיין . וחמור מכך מזדהה עם הרב סתיו ממנו אני סולד בהרבה נושאים . לצערי הרב התאכזבתי מאד מההתחכמות והתפלפלות היתרה של הרבנים אבינר ,פנדל ,אליהו ודומיהם . טוב שיש גם קול אחר קולם של הרבנים דרוקמן ,רונצקי וליאור .כשהפעם חייבים לציין לטובה את הרבנים שרלו ,פוירשטיין וסתיו .
28
הרב פויירשטיין ביטא את מה שהציבור הרגיש כולל אותך
ציוני דתי שלא היה בעצרת | 04-03-2014 16:14
כבוד הרב עמיחי אליהו, הרב רפי פויירשטיין ביטא את מה שהציבור הרגיש כולל אותך וארגון הרבנים שאתה מייצג ! הציבור הציוני-דתי כציבור לא היגיע לעצרת הזאת! ולא בגלל שהוא תומך בחוק הגיוס, הרי ברור שהציבור אינו תומך בחוק הזה ובסנקציות הפליליות בפרט, גם לא בגלל שהוא לא מוקיר את לימוד התורה ואת לומדיה וגם לא מתוך שנאה לחרדים, ונהפוך הוא קיימת אהבה אמיתית מהותית כלפי הציבור החרדי. הציבור הציוני-דתי לא היגיע לעצרת הזאת בגלל שתי סיבות: 1. המסרים נגד המדינה וצה"ל שהיו במהלך העצרת 2. האווירה המזלזלת ברבותינו ובכלל הציבור לקראת העצרת. כאשר 300 (או אפילו 500) אנשים מתוך ציבור ענק מגיע לעצרת כל כך בעייתית מבחינתו, הם לא הלכו לשם כנציגים של הציבור, כי הציבור בכללותו לא רצה להיות שם. ותתפלא כבוד הרב, מאוד עדין היה הרב פויירשטיין במינוחים שלו. כי זה נקרא שהם פרשו מן הציבור! זו זכותם המלאה להתחבר לציבור אחר, אבל את האמת הזאת, צריך לומר אותה. ופה יש לי קושיה גדולה על הרב שמואל שליט"א: הרב טען שעמוד השדרה, ה"שמנא וסלתא" של הציונות הדתית היו בעצרת. אך תמיד למדנו בבתי מדרשנו שעמוד השדרה של הציונות הדתית הם דווקא האנשים שיצאו מהישיבות, אלה שמשפיעים בצבא, בחינוך, בתעשייה, בתקשורת ובפוליטיקה, והם לא היו בעצרת. בכבוד רב, חיים
29
בושה
שוקי חרדי | 04-03-2014 23:05
בושה וחרפה לכל החרדים שמזלזלים ברבנים ולא משנה מאיזה חוג הם
30
למגיב 21
אוריה | 05-03-2014 4:32
ממי למדת לדבר לשון הרע?
31
הרב פוירשטיין חצוף ממדרגה ראשונה
אבי | 05-03-2014 9:02
אחת החוזקות הגדולות של הציבור הד"ל היא היכולת להכיל מגוון דעות לחבר ספר וחרב. מעולם לא היתה קריאה של הרב שמואל או של משהו מהעמדה שלו להוציא מכלל הציבור הד"ל אדם שלא חושב כמו . יותר מכך הוא מעולם לא התיימר ליצג את מכלול הדעות של הד"ל . אבל הרב רפי בחוצפה שאין שני לה הכתיר עצמו לבעל הבית וקובע מי יכנס תחת בד"ל ומי לא? מותר לרב שמואל לרב מדן ולדומיהם לחלוק עליו מותר גם לך לא להסכים איתם. אבל הדורסנות הזו מטריפה אותי .
32
מדהים אותי המגבים בשכר פה
ירון | 05-03-2014 9:16
חפשו את התמונה של "המגיבה" Danielle Hunter בגוגל תמונות תגלו שמדובר בחשבון מזוייף ובתמונה של דוגמנית אין לי מושג מאיפה. (אם כמובן לא בעל החשבון לא ישנה את התמונה מיד לאחר שהוא יקרא את זה) תזמורת הצפתית - מי זה מי מתחבא אחרי השם הזה ? אחינו צא מהארון רוצים לראות אותך . לא שאני לא מסכים עם מה שאתה אומר אבל תיהיה גבר ואל תפרסם מאחרי מילים רקות .
33
זו דרככם איש הישר בעיניו יעשה , ויפרסם
שלמה | 05-03-2014 9:40
מה אתם מלינים על הרב פויירשטן , חופש הביטוי והמחשבה לא???