אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הרב פוירשטיין: הרב אליהו עשה צעד החוצה מהציונות הדתית

בראיון לרדיו גלי ישראל תקף הרב רפי פוירשטיין מרבני צהר את השתתפותו של הרב שמואל אליהו בעצרת התפילה החרדית: "בגידה בערכים של הציונות הדתית לדורותיהם"

הרב פוירשטיין: הרב אליהו עשה צעד החוצה מהציונות הדתית
  מוציאים לצבא גם בחורי ישיבה. הרב רפי פוירשטיין (צהר)

הרב רפי פויירשטיין מראשי ארגון רבני צהר במתקפה חריפה כנגד רבני הציונות הדתית שמשתתפים בעצרת החרדית וכנגד הרב שמואל אליהו רב העיר צפת.

הרב פויירשטיין התראיין לפני זמן קצר למשדר מיוחד ברדיו גלי ישראל לסיקור העצרת החרדית בהגשת אלעד קינסט ואמר "בעיני ההשתתפות של דמויות כמו הרב אליהו שמואל אליהו שאני מאוד מכבד אותו, היא בעצם צעד החוצה מהציונות הדתית, היא בגידה בערכים של הציונות הדתית לדורותיהם."

האזינו לשיחה עם הרב פוירשטיין (באדיבות רדיו גלי ישראל)

"העיקרון המקודש של גיוס של שותפות עם המדינה, של שותפות עם הציבור החילוני בהגנה על המדינה זו מצווה מדאורייתא. יש רמב"ם שאני מניח שהרב שמואל אליהו מכיר את הרמב"ם הזה לא פחות טוב ממני, מגדיר את המלחמה הזו שאנחנו נמצאים בה כעת כ'עזרת ישראל מיד צר'. הרמב"ם פוסק שמוציאם אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה אז קל וחומר שגם תלמיד מהישיבה".

 האזינו לרדיו גלי ישראל בשידור חי דרך אתר סרוגים

הרב פויירשטיין הוסיף "זו היתממות. ההשתתפות בעצרת הזו, היא היתממות פסולה שמבלבלת את הציבור הציוני דתי, זו היתממות שנובעת מרגשי נחיתות כלפי הציבור החרדי".

"אז מה מחבר בינך לבין הרב שמואל אליהו, מלבד אולי אופי הסריגה של הכיפה?" שאל המגיש אלעד קינסט את הרב פויירשטיין שענה "אני לא יודע אם אפילו אופי סריגת הוא כבר אותו אופי וזה כבר מבחינתי עסק של טקסטיל חסר משמעות".

"לטעמי חלק מרבניו לא קוראים נכון את המציאות הכללית והם נעשים פחות ופחות רלוונטיים ואלה שעומדים שם עכשיו לא חושבים אפילו על הילדים שלהם שנמצאים עכשיו בצבא. הם נוטשים את העגלה הציונית דתית ואת המסר העמוק שלה. הציונות הדתית היא גשר אבל הם קורעים את הגשר לשניים ומתבצרים על הגדה החרדית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
הרב פוירשטיין עשה צעד החוצה מהיהדות הדתית
| 02-03-2014 19:14
הציונות אצלו מעל התורה והיא כנראה בראש סדר העדיפויות שלו בשונה מהרב אליהו ועוד רבנים שהשתתפו.
2
רב קטן עם אגו גדול
מפוקח | 02-03-2014 19:18
3
רפי פוירשטיין, מי שמך? דע לפני מי אתה עומד!
| 02-03-2014 19:26
רפי פוירשטיין, מי שמך? דע לפני מי אתה עומד.! קצת ענווה לא תזיק לחברה מצהר. זה גם חלק מהיהדות....
4
מה הפטרנאליזם הזה..
יהודה | 02-03-2014 20:30
מי שמך אדוני הרב המכובד לקבוע מהן גבולות הגזרה של המחנה הציוני הדתי. מותר ליהודי דתי לאומי לחשוב שהתפלה המשותפת הזו היא בעלת משמעות חיובית ולהשאר בתוך המחנה הציוני הדתי.. כשם שגם אנשים כמו תנועת בית הלל יכולים לחשוב בצורה שונה ממני ולהשאר בתוך המחנה הציוני הדתי. אגב.. האם גם הרב מיכה הלוי רבה של פתח תקוה או ראשי ישיבת הר המור חייבים לקבל ממך תו תקן כדי להשאר בגבולות המחנה הציוני הדתי.. אין לנו משטרת מחשבות והבעת דעות אפשרית ואין שום צורך בגלגול עיניים כלפי מעלה ממך אדוני הרב המכובד..
5
הרב רפי, יש גדולי ישראל שיודעים גם יותר ממך...
רמי | 02-03-2014 21:11
6
כנסו
נתי | 02-03-2014 21:28
הגעתי לעצרת כבוגר ישיבת הסדר וצה"ל חיפשתי את אחיי הסרוגים אך לשווא. חברה, מי שלא היה שם ההפסד שלו (באמת חוויה מרגשת עד דמעות-אירוע של פעם בהיסטוריה) אבל מבחנתי ברור שאי"ה את בני שיחיו אשלח לישיבה נטו ,לתומי חשבתי שהתורה נמצאת בשני המחנות אבל אולי טעיתי
7
הרב פויירשטין צודק בכל מילה.
אביהוד יוסף | 02-03-2014 22:07
הרב אליהו אנחנו אוהבים אותך, אבל עשית טעות קשה. אתה לא אחיך יוסי. עליך להחליט אתה חרדי או ציוני?
8
כבוד הרב מה המשמעות של החוק?
איזיביזי | 02-03-2014 22:33
הרי כל מי שעיניו בראשו יודע שהחלו תהליכים בציבור החרדי שמביאים אותו לשנות יחסו והנהגתו לצבא ועבודה כפי שאתה אומר בסוף דבריך. מה המטרה של החוק? לשנות? הרי השינוי החל והחוק רק יעצור את השינוי ויגרום רגרסיה בתהליך! המטרה הגדולה של לפיד היא ליצור טריז בציבור המאמין לגווניו! מטרות השמנה הן 1. מדינת כל אזרחיה. 2. שתי מדינות לשני עמים כשלאחר ה"הפרד" בין הציבור הדתי לציבור החרדי יבוא ה"משול" בהליכה למתווה שלום תוך פינוי יישובים והחזרת שטחים כשהחרדים בתמורה להסרת לחץ יתנו את המעטפת המוסרית דתית למהלך. איני יודע אם אתה תמים או שהתחשבנות עם הציבור החרדי גוברת על ההגיון הפשוט! ודרך אגב אביו הרב מרדכי אליהו זצ"ל בוודאי היה מגיע לעצרת כזו (כפי שהשתתף בעצרת נגד הבג"ץ בשנת 1999) האם גם לו היית מעז לומר שהוציא עצמו מהציונות הדתית?
9
מהן גבולות הציונות הדתית?
אורי | 02-03-2014 22:57
אני חושב שעצם העובדה שהרב שמואל אליהו שהוא ת"ח חשוב ועימו רבני מרכז הרב סברו שיש להצטרף לעצרת קובעת שגבולות הציונות הדתית שונים ממה שמתואר בדברי הרב פוירשטיין. אני חושב שעלינו לקיים בירורים אמיתיים ולא הוצאה מגבולות ציבוריים כאלו ואחרים. לעניין עצמו ברור שגיוס לצבא הוא מצוה מהתורה, אבל הציבור החרדי לא שותף אליה בגלל השתמטות או עצלות, אלא כי חושש מתוצאות הגיוס. הפרהסיה בעולם החילוני היא תרבות חילונית וחשיפה רבה לחוסר צניעות, וחוששים שבניהם יהיו חשופים כחלק מתרבות זו. אני לא חושב שהחשש מופרך. אנחנו מתמודדים עם המון בעיות בגלל החשיפה הזו. בעירקר בעיה תרבותית - רבים מבני הציבור שלנו לא רואים את התורה כמרכז חייהם וכמצפן של חייהם. מאידך, אנחנו חושבים שזה החיוב, ועם תוצאותיו נתמודד.כי זה לדעתנו הדבר הנכון. החרדים כבר עשרות שנים בחרו להסתגר, בעיקר בגלל חשש זה. לשלול אותו מתוך הטיעון של מצוה וזהו, זה לא אמיתי ובעיקר לא יעזור לכלום.
10
הרב אליהו אדם יקר וגדול שמרבה אהבה, אך הוא טעה
אלי | 02-03-2014 23:05
התורה של הציבור החרדי היא אינה תורת אמת. זו תורה שפוסחת על סעיפים רבים בתורה ובשו"ע. תורה גלותית שלא הפנימה את את גודל השעה והניסים הגדולים שנעשו לנו בשיבת ציון. תורת אמת, תורה רחבה של יראת שמים ודבקות, אהבת העם והארץ, גדלות בתורה מתוך עומק מחשבה, נמצאת בישיבות של הציונות הדתית. שם גודלים גדולי תורה אמיתיים. ומי שלא מכיר מפסיד. האמת תורה דרכה ותצא לאור. בעת הזאת הציבור החרדי מלא בהסטה ושקר. חבל.
11
פוירשטיין, אל תגזים. גם הרב אליהו קצת אדוק בלפיד.
יוסי | 03-03-2014 0:04
אמנם אתה אדוק בלפיד מאוד, אך גם הרב אליהו תומך במועמד לפיד בבית שמש. אז אתה רואה יש קשר לרב אליהו לציונות הדתית.
12
רב מטעם חסר טעם
רוני | 03-03-2014 0:24
עם הארץ דאוריתא, מנופף ברמב"ם שאותו אפילו לא יודע לפרש. את דקדוק ההלכה תשאיר לציבור החרדי, אתה תמשיך להתעסק בחנופה לציבור החילוני, דבר שבו אתם כל כך מנוסים...
13
הרב שמואל עושה לשם שמים, ואתה מחפס כותרות?
מאיר | 03-03-2014 8:27
יש לי לתת לך להתעסק עם דברים אחרים עזוב את הרבנים, מה אתה מבין בזה , אל תשתמש בתואר "הרב " עוד יחיבו אותך בשמים על זה שהשתמשתה ולא היתה
14
גם מי שלא לומד תורה-פטור מלהתגייס
| 03-03-2014 19:51
לציבור החרדי אין שום דבר נגד הצבא,הרי גם לדוד המלך היה צבא, אבל איזה צבא? צבא כשר של שומרי תורה ומצוות, ומי שהיה מוציא מילה מהפה בין "ברוך שאמר" ל"ישתבח" היה באותו הרגע עף מהצבא !!! אז יחי ההבדל העצום. צה"ל-הוא לא צבא כשר,הוא צבא פסול, הוא מתכחש ללאום שלו,ובכלל כל המדינה הזאת מתכחשת ללאום שלה.
15
כבוד הרב עמיחי, אינני מסכים עם תגובתך.
ציוני דתי שלא היה בעצרת | 04-03-2014 14:06
כבוד הרב עמיחי, אינני מסכים עם תגובתך. הרב רפי פויירשטיין ביטא את מה שהציבור הציוני דתי בכללותו הרגיש. כולל אותך וארגון הרבנים שאתה מייצג! הציבור הציוני-דתי כציבור לא היגיע לעצרת הזאת! ולא בגלל שהוא תומך בחוק הגיוס, הרי ברור שהציבור אינו תומך בחוק הזה ובסנקציות הפליליות בפרט, וגם לא בגלל שהוא לא מוקיר את לימוד התורה ואת לומדיה וגם לא מתוך שנאה לחרדים,ונהפוך הוא קיימת אהבה אמיתית מהותית כלפי הציבור החרדי. הציבור הציוני-דתי לא היגיע לעצרת הזאת בגלל שתי סיבות: 1. המסרים נגד המדינה וצה"ל שהיו במהלך העצרת, והאווירה המזלזלת ברבותינו ובכלל הציבור לקראת העצרת. כאשר 300 (או אפילו 500) אנשים מתוך ציבור ענק מגיע לעצרת כל כך בעייתית מבחינתו, הם לא הלכו לשם כנציגים של הציבור, כי הציבור בכללותו לא רצה להיות שם! לכן זה נקרא שהם פורשים מן הציבור! זו זכותם המלאה להתחבר לציבור אחר, אבל את האמת הזאת, צריך לומר אותה. ותתפלא כבוד הרב, מאוד עדין היה הרב פויירשטיין במינוחים שלו. ופה יש לי קושיה גדולה על הרב שמואל שליט"א. הוא טען שעמוד השדרה, השמנה וסלתה של הציונות הדתית היו בעצרת. תמיד למדנו בבתי מדרשנו שעמוד השדרה של הציונות הדתית הם דווקא האנשים שיצאו מהישיבות, אלה שמשפיעים בצבא, בחינוך, בתעשייה, בתקשורת ובפוליטיקה. בכבוד רב, חיים
16
מה אתה מתפלא? יש פוליטיקאים בגרוש בלבוש רבני
יוסי | 04-03-2014 17:00
אליהו הגדול- תמיד בתקשורת. כמו היו לא יהיה- יעשה ההיפך כדי שיפורסם שמו. רב בינוני, בקושי מתאים לצפת הקטנה, חולם על רבנות ירושלים, לא מתאים אפילו לגוש עציון, מלקק לכל מי שיזדקק לו. עוד נשמע ממנו- תמיד בכיוון הפוך.
17
אני רואה פה את התגובות וחושב
רואה הנולד | 04-03-2014 22:32
האם זה מה שהשו"ע אמר אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין אנשים לא יכולים להגיד על רב שהוא עשה טעות כי הוא 10 מטר מעל הקרקע שהם עומדים עליו ושיקוליו הם שיקולי שמיים ולעניין ממתי יש לציונות הדתית גבולות שאפשר לצאת מהם ביחוד אם אדם שמגדיר את עצמו כציוני דתי אומר אני מתייון ועיתון שמגדיר עצמו כציוני דתי מביא כתבה על חילולי שבת בsms במגזר?