ב-83 שניות: צה"ל מסכם את מבצע 'עלות השחר'. צפו - סרוגים

ב-83 שניות: צה"ל מסכם את מבצע 'עלות השחר'. צפו

צה"ל מסכם את מבצע 'עלות השחר', שהשיג את מטרותיו. במשך שלושה ימים כתש צה"ל מהאוויר ובירי ארטילרי את ארגון הג'יהאד האיסלאמי, וחיסל את ההנהגה הצבאית שלו. צפו בסיכום המבצע

ב-83 שניות: צה"ל מסכם את מבצע 'עלות השחר'. צפו
  צילום: דובר צה"ל

צה"ל מסכם את מבצע 'עלות השחר', שהשיג את מטרותיו. במשך שלושה ימים כתש צה"ל מהאוויר ובירי ארטילרי את ארגון הג'יהאד האיסלאמי, וחיסל את ההנהגה הצבאית של הארגון ואת דרגי השטח שלו. בסופו של דבר ביקש הארגון הפסקת אש, כמעט בלי תנאים.

הישגי המבצע הם בראש ובראשונה חיסול שני מפקדי החטיבות (פיקודים) של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, חאלד מנצור (דרום) ותייסיר ג'עברי (צפון). מנצור הוא המחבל הוותיק יותר ואחראי על שורה ארוכה של פיגועים, עוד מלפני הגירוש מגוש קטיף. הוא אחראי לפיגוע בו נפצע מפקד החטיבה הדרומית אל"מ פינקי זוארץ, ועל הפיגוע בו נהרג רס"ן אלירז פרץ.

עוד באותו נושא

עלות השחר במספרים: 165 מטרות של הג'יהאד הושמדו


6

בתקופה האחרונה הוא עמל על בניית מנהרה התקפית לשטח ישראל. אחרי שחוסל, צה"ל פוצץ את המנהרה, שלא הגיע לגבול, ולמעשה הפרויקט המרכזי שלו סוכל יחד איתו.

תייסיר ג'עברי היה אחראי על שיגורי הרקטות לשטח ישראל ועל פיגועי ירי הנ"ט מהם נפגע אזרח ב'שומר החומות'. יחד איתו נפגעו גם הרל"ש שלו, וחוליות הנ"ט בצפון הרצועה.

בצה"ל מציינים את כמות שיגורי הנפל של הג'יהאד האסלאמי. מתוך 1,175 שיגורים מרצועת עזה, 200, נפלו בשטח הרצועה (1 מתוך 5). השיגורים הכושלים הביאו למותם של 11 בני אדם מהם 7 ילדים. בתקיפות של צה"ל נהרגו 10 בלתי מעורבים שהיו בסמוך למחבלים. כך שהג'יהאד פגע אפילו ביותר.

במסגרת המבצע את רוב התקיפות ביצע חיל האוויר, אבל גם הכוחות הקרקעיים השתתפו, הן בירי ארטילרי של תותחים והן בירי טנקים לעבר עמדות ומוצבים של המחבלים, ולפי התיעוד גם בירי של כוחות רגליים.

ההגנה האווירית של כיפת ברזל סיפקה יירוטים ב-97% מהמקרים. שיפור ניכר לעומת מבצעים קודמים כמו עמוד ענן (86%), צוק איתן (89%) ושומר חומות (94%). יש לציין כי כמות השיגורים הייתה קטנה יותר ביחס ליכולות השיגור של חמאס.

עוד באותו נושא

"לוחמי כיפת ברזל, נותנים את הביטחון ומצילים חיים"

כיפת ברזל בפעולה (דובר צה"ל)

כיפת ברזל בפעולה (דובר צה"ל)

מזל"ט רוכב שמים בהמראה (דובר צה"ל)

מטוס F-35 בדרכו לתקיפה (דובר צה"ל)

כוחות קרקעיים פורקים בגבול רצועת עזה (דובר צה"ל)

לוחם בתצפית (דובר צה"ל)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כבוד...
רחלי | 09-08-2022 17:44
כבוד
2
באו זה משהו...
הדוג מברברת על קטנים | 09-08-2022 18:29
באו זה משהו קטן על ארגון קיקיוני המכין קסאמים בהית במטבח עי ילדים כל היום מתפארים באו נחזור לשקט ולעבודה להכנות בפינה מחכים החמאס והחיזבאללה ב2006 לא הי הכי מוצלח אז יאללה לא לברבר להכנות
3
לא מעניין, תתקגמו....
עןמרי | 09-08-2022 19:46
לא מעניין, תתקגמו.