מבצע 'עלות השחר' שנפתח בצהרי יום שישי האחרון והסתיים ביום ראשון בערב, עורר בקרב רבים את התהייה בנוגע לשם המבצע, בעיקר בעקבות הניגודיות בין השם המסמל את תחילת היום, לבין הזמן בו נפתח המבצע בפועל.

כעת, בצה"ל מסבירים מדוע בחרו דווקא בשם 'עלות השחר'. על פי הדיווח באתר צה"ל, השם נועד להעניק תקווה ואיתנות עבור הציבור הישראלי, ומתחבר לאמרת הכנף: "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר".
בנוסף, נמסר מהוגה השם, כי קיים רובד סימבולי נוסף: "זמן עלות השחר נקבע לפי הופעת אור השמש על פנים השמיים, בעוד שהשמש עצמה איננה נראית ועודנה מתחת לאופק".

בנוסף, בצה"ל מציינים כי יש משמעות לעובדה שמדובר בסבב ממוקד נגד הג'יהאד האיסלאמי, שצבע דגלו שחור. לדבריהם, לא במקרה, הסבב האחרון ב-2019 נגד הגא"פ נקרא 'חגורה שחורה'.
בצה"ל מדגישים כי מהצד הפלסטיני העימות הנוכחי זכה לשם "אחדות השורות", במטרה לאותת לארגון הטרור חמאס להצטרף למערכה.





תגובות
סתם שטויות. צהל מתחרה על מקום של מרצים בחוג לספרות עבור עקרות הבית? אם היו קוראים למבצע 4/2022 למי היה מפריע?:)))
הסחת דעת הציבור אף אחד לא מדבר על עלות יוקר המחיה עלות החשמל עלות הלחם עלות הדלק
שם טוב ומבורך! וכל הכבוד למערכת הבטחון! עם ישראל חי!
"ויִּוָּתֵר יַעֲקֹב לְבַדּוֹ וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר." בראשית ל"ב כ"ה