לפיד: כל יעדי המבצע הושגו, החזרנו את ההרתעה - סרוגים

לפיד: כל יעדי המבצע הושגו, החזרנו את ההרתעה

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נשאו הצהרה לסיכום מבצע "עלות השחר": "המבצע החזיר לישראל את היוזמה ואת ההרתעה. כל הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בעזה סוכלה"

author-image
לפיד: כל יעדי המבצע הושגו, החזרנו את ההרתעה
  (צילום: עמוס בן גרשום\לע"מ)

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ נושאים כעת (שני) הצהרה לתקשורת, בה יתייחסו לסיום מבצע "עלות השחר" והפסקת האש שסוכמה מול הג'יהאד האיסלאמי.

"מבצע עלות השחר החזיר לישראל את היוזמה ואת ההרתעה הישראלית. כל המטרות הושגו, כל הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בעזה סוכלה" אמר לפיד. "עמידתם האיתנה והאחראית של האזרחים בעורף הישראלי לצד כיפת ברזל הצילה חיים רבים, ואנו שולחים החלמה מהירה לפצועים. במקביל למבצע בעזה הובילו כוחות הביטחון מבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון. מי שינסה לפגוע בנו – ישלם בחייו".

עוד באותו נושא

החיסול, התקיפה, השיגורים: מבצע עלות השחר בתמונות


5

"במהלך כל המבצע נעשה מאמץ מיוחד למנוע פגיעה בבלתי מעורבים" הוסיף והבהיר. "מדינת ישראל לא תתנצל על כך שהיא מגנה על תושביה תוך שימוש בכוח, אבל מותם של חפים מפשע, בעיקר ילדים, הוא שובר לב".

לפיד: "מודה לנתניהו שגילה אחריות"

בהמשך לפיד פנה לתושבי עזה ואמר להם: "יש גם דרך אחרת. אנחנו נדע להגן על עצמנו מפני כל מי שמאיים עלינו, אבל אנחנו גם יודעים לתת עבודה ופרנסה וחיים של כבוד לכל מי שרוצה לחיות בשלום לצידנו. יש עוד דרך לחיות. הדרך של הסכמי אברהם, של פסגת הנגב, של חדשנות וכלכלה, של פיתוח איזורי ופרוייקטים משותפים. הבחירה בידכם. עתידכם תלוי בכם".

"אני רוצה להביע הערכה עמוקה לשר הביטחון בני גנץ, ראש השב"כ רונן בר, וכל המעורבים במבצע. אני רוצה להודות גם ליו"ר האופוזיציה נתניהו שגילה אחריות לאורך כל המבצע" סיכם לפיד. "אני רוצה להודות גם לנשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי והמצרים, וממשיכים לפעול מולם כדי להשיב את הבנים. עד שאברה, השאם, אורון והדר לא יחזרו – לא השלמנו את המשימה".

גנץ: "גם בעתיד נצא למכת מנע אם יהיה בכך צורך"

גנץ אמר בדבריו כי "השגנו 3 יעדים במבצע עלות השחר: הסרת האיום המיידי מעוטף עזה, שמירה על חופש הפעולה המבצעי בכלל הזירות, וחיזוק ההרתעה תוך העברת מסר ברור לאויבינו בכל אחת מהזירות – שישראל נחושה להגן על ריבונותה ואזרחיה".

עוד באותו נושא

גורמים מדיניים: "ידענו שחמאס לא ייכנס ללחימה"


7

"אנחנו ממשיכים כל העת בפעילות המבצעית בכדי לשמור על הביטחון בארצנו, לחזק את היציבות במזרח התיכון, ולצמצם את ניסיונות ההתעצמות של אויבינו" הוסיף גנץ. "גם בעתיד, אם יהיה בכך צורך נצא למכת מנע כדי להגן על אזרחי ישראל, ריבונותה ותשתיותיה. זה הנכון בכל הגזרות – מטהראן ועד ח'אן יונס".

"אתמול ציינו את צום תשעה באב. דווקא בימים האלו של אבל וזיכרון חורבן בית המקדש – גילינו כולנו, סולידריות וחוסן לאומי" ציין בסיכום. "העובדה שכל אזרחי ישראל נכונים להיכנס למרחבים המוגנים, בכדי לאפשר לכוחות הביטחון להשיב את השקט לעוטף עזה אינה מובנת מאליה. היא מסמלת שדין העוטף כדין תל אביב וירושלים. שכל ישראל באמת ערבים זה לזה. כולי תקווה שנדע קצת יותר מהרוח הזו לאורך כל השנה – רק כך נוכל לאתגרים שלפתחנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
גנץ ולפיד הדפרים מסכמים את מבצע הבחירות!!
א | 08-08-2022 20:02
גנץ ולפיד, דפרים חסרי יכולות שבעזרת יועציהם מנצלים את ביטחון המדינה, הצבא ואזרחי המדינה לצורכיהם הפוליטיים, ימים לפני הבחירות!! הם כל כך דואגים לביטחון המדינה שהם בחרו בג'יהאד שיכולותיו הן כאין וכאפס לעומת החמאס, כמטרה קלה ומהירה ,ולא בחמאס שהינו הסכנה הביטחונית האמיתית למדינה!! הם כל כך דואגים לביטחון המדינה, שהם מתכוונים להקים את ממשלתם הפלסטינית הבאה עם נציגי הג'יהאד והחמאס - עם רעמ והרשימה המשותפת!! מתארים לעצמכם את אנשי רעמ והרשימה המשותפת בקבינט הביטחוני??? באותם ימים בדיוק שבהם שטרן, העבד הנרצע של לפיד הדפר מכריז שהם יקימו ממשלה עם הרשימה המשותפת!! גנץ ולפיד הפוסט ציונים שרוצים לבטל את חוק הלאום!! ועם כל העסקנות הפוליטית הזאת על חשבון ביטחונה וקיומה של המדינה, הרקובים האלה לא עשו ולא עושים דבר נגד הסכם הגרעין שהינו האיום הקיומי בה הידיעה על ישראל, ומוכן לחתימות - הסכם גרעין המאפשר לאיראן לייצר נשק אטומי בקרוב ולקבל מאות מיליארדים לטרור נגדנו!! לפיד, הדפר הפוסט ציוני שנתן אור ירוק לזועבי לזכות השיבה, התנגד לחוקי הלאום והאזרחות ומכריז שהר הבית לא קדוש ליהודים, ועשה וידוא הריגה לשליטת המדינה בהר הבית (שבנט כבר חיסל) בביקורו אצל עבדאללה!
2
תעמולת בחירות בסך...
עמית | 08-08-2022 20:36
תעמולת בחירות בסך הכל מדובר בארגון מסכן ללא החמאס
3
נפלו על ארגון...
פיני | 08-08-2022 21:12
נפלו על ארגון קקיוני
כל ארגוני...
צא | 08-08-2022 23:03
כל ארגוני הטרור קיקיוניים תסביר לביבי הפחדן מפנק המחבלים
4
תקופת האחריות על...
על מי אתם עובדים | 08-08-2022 21:33
תקופת האחריות על מכונת הכביסה ארוכה יותר
5
???????????????????????????????????? הצחקתם אותנו. מתאים...
נגה שיפר | 08-08-2022 21:52
???????????????????????????????????? הצחקתם אותנו. מתאים לכם להיות סטנאפיסטים מאשר שני ליצנים,אחד רהמ מוגבל שכלית, והשני שר ביטחון....למה ?
6
ראש ממשלת ישראל...
חיים | 08-08-2022 22:00
ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד,כצופי גילה ממהיגות יוצאת דופן.בתוך זמן קצר מאוד. הגן על אזרחי ישראל היכה מכה ניצחת את הטרור בשטחו השיב את ההרתעה. החזיר השקט בעוטף אישר עליה להר הבית בלי למצמץ. ככה יאה. עם ישראל מצדיעים לך.
אתה חי...
קרדאי | 09-08-2022 13:32
אתה חי בסרט תשאל מה הבטיחו לחמאס שלא יתערב אחרת היתם מקבלים נוקאווט ו צריך להגיד תודה לחיילים והחיילות ולכיםת ברזל
7
מימתי שחרור הדרום ממצור הוא הישג?
נתן | 08-08-2022 22:09
הג'יהאד האיסלמי העז לעשות לבדו משהו שלעולם לא העזו לעשות, עוצר על הדרום שזהו חציית כל קו אדום....שחרור מדבר כזה נקרא החזרת ההרתעה..דומה לסיפור העז ...שאמר הרבי לזה שהתלונן על צפיפות בביתו להכניס עז אחרי שבוע אמר לו להוציא אמר לו הרבי איך אתה מרגיש אמר לו שחרור גדול....
8
כן בטח...עכשיו נוכל...
אני | 08-08-2022 22:46
כן בטח...עכשיו נוכל להיות רגועים 40 שנה..אחרי הבחירות כשביבי יחזור לתפקיד נראה אם מה ההרתעה שלך הועילה..הרי ברור לך שלא משנה מי ראש הממשלה כשמשעמם להם הם יוצאים לעוד הרפתקה ובפעם הבאה זה יהיה חמס ואם המבצע היה מולם עכשיו לא היית מתרברב עכשיו..
9
לפיד הרבה יותר...
אש | 08-08-2022 22:56
לפיד הרבה יותר חזק מקודמיו. לפיד העיף את ביבי מהשלטון. לפיד איש עבודה אוהב אדם. מחושב לא איש של אגו אישי ולא היסטרי ופחדן. ולפיד פועל עבור הציבור
10
הדברים שנשא ראש...
גילי | 08-08-2022 23:45
הדברים שנשא ראש הממשלה שלנו, יאיר לפיד ודבריו של שר הבטחון, בני גנץ נותנים לי תחושת בטחון. תודה רבה לכם.. אתם כל כך ראויים לתפקידים שלכם. אמן שתמשיכו.????
11
די עם הבולשיט,...
אבו ילון | 09-08-2022 3:54
די עם הבולשיט, הכל בתיאום ושיתוף פעולה עם החמס. קבלני משנה של החמס. טוב ליהודים היום. מחר ימים יגידו .
12
כל הכבוד לשב״כ...
אסתי | 09-08-2022 3:57
כל הכבוד לשב״כ ואנשי הביטחון היקרים ה׳ ישמור עליכם העם אוהב אתכם ????????????????????????????????????????????????????
13
תסכמו גם כמה...
יצחק | 09-08-2022 8:22
תסכמו גם כמה מנדטים הפסדתם
14
איך אצלך לפיד...
זאת האמת | 09-08-2022 10:50
איך אצלך לפיד זה נגמר ב 3 ימים ואצל ביבי הנוכל זה נסחב 3 שבועות ויותר להפחיד את העם כמו הסגרים
15
על איזה הרתעה...
קרדאי | 09-08-2022 13:29
על איזה הרתעה אתה מדבר שיחקת נגד הגיהד וחתפתם בעשר דקות מאתיים פגזים וכל הדרום היה במקלט אצה צריך לעשות הגומל שחמאס לא התערב אחרת באמת היית זועק וזה המזל היחידי שלך ודל שר הביטחון ואל תשכחו שזה לא משחק יד פה אזרחים
16
יאללה מספיק לשקר...
איתי המלך | 10-08-2022 7:19
יאללה מספיק לשקר לרמות ,נמאס ממך סע לנופש שסגרת, תחזור בסוף אוקטובר כי בנובמבר תחזור להיות יור ועדת קישוט עם טיבי עבאס שותפיך האמיתיים