אחרי טייוואן: פלוסי מתכננת לבקר בגבול של צפון קוריאה - סרוגים

אחרי טייוואן: פלוסי מתכננת לבקר בגבול של צפון קוריאה

יום אחרי ביקורה בטייוואן שעורר מתיחות מול הסינים, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי מתכננת לבקר היום בגבול שבין צפון ודרום קוריאה. במידה והביקור יתרחש, פלוסי תהיה האמריקנית הראשונה שמגיעה למקום מאז טראמפ ב-2019

אחרי טייוואן: פלוסי מתכננת לבקר בגבול של צפון קוריאה
  יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי (צילום: שאטרסטוק)

יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי ממשיכה בביקורה במזרח אסיה, והיום (חמישי) היא מתכננת לבקר בגבול שבין צפון לדרום קוריאה. לפי הדיווח ברשת AP, פלוסי צפויה להיגע לאזור המפורז בין שתי המדינות, שנמצא תחת שליטת צפון קוריאה והאו"ם בהנהגת ארה"ב.

במידה והביקור יתרחש, פלוסי תהיה הגורם האמריקני הבכיר ביותר שיגיע למקום מאז נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ – שהגיע לגבול הקוריאני ב-2019 ונפגש שם עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. לצד הביקור בגבול, פלוסי צפויה להיפגש היום עם יו"ר הפרלמנט של דרום קוריאה, קים ג'ין פיו.

עוד באותו נושא

פלוסי: "סין לא יכולה למנוע ממנהיגים לבקר בטיוואן"

כזכור, אמש פלוסי ביקרה בטייוואן ונשאה נאום בבית הנשיא בבירה טאיפיי. ביקורה התקיים למרות האיומים מצד סין, שהתנגדה לקיום הביקור וטענה כי יהיו לו "משמעויות פוליטיות קשות. הצבא הסיני לא ישב בשקט אם בייג'ינג תחשוב שהריבונות והשלמות הטריטרויולית שלה נמצאת תחת איום".  למרות זאת, בארה"ב הבהירו שהם לא יושפעו על ידי האיומים הסינים.

עוד לפני נחיתתה של פלוסי, מטוסי קרב סינים טסו שלשום מעל הקו החוצה את מיצרי טיוואן. כמו כן, ספר ספינות קרב סיניות שטו בקרבת הקו המדובר, בצעד יוצא דופן ופרובוקטיבי מצד סין. אתמול הסינים קיימו תרגילים מסביב לאי, במה שצבא טיוואן הגדיר כ"מצור אווירי וימי".

דובר משרד ההגנה מסר כי תרגילי הירי חסרי ההיגיון של סין "מאיימים על המים הבינלאומיים, הסדר הבינלאומי, ומערערים את הסטטוס קוו באזור". הוא הדגיש כי הצבא יעלה את הכוננות לרמה גבוהה אך כזו שלא מחריפה את העימות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
פלוסי זה היאיר...
עידו | 04-08-2022 8:10
פלוסי זה היאיר לפיד של אמריקה, מייצרת פרובוקציות מיותרות.
, מה לעשות...
... | 05-08-2022 1:25
, מה לעשות שלא כולם כמוך פחדנים שמלקקים לדיקטטורים (או יותר גרוע אוהבים דיקטטורים). פוטלר, קים ושי הם אלה שמאיימים על היציבות העולמית. לתת להם לעשות מה שבא להם גם יגרום ליותר סיכון. אז כן מה שפלוסי עושה הוא נכון וגם זה שלפיד לא פחדן וסימפטטי לדיקטטורים כמו ביבי זה בונוס לא חיסרון.
2
בצלחה שהיה שקט...
דרור יצחקי | 05-08-2022 8:56
בצלחה שהיה שקט לו מלחמה