חדשות בעולם

בניסיון להילחם באינפלציה: הפדרל ריזרב מעלה הריבית

בעקבות האינפלציה הגואה, ומחירי המוצרים שנמצאים בשיא של עשרות שנים, החליטו בפדרל ריזרב האמריקאי להעלות את הריבית ב-0.75%. בין הסיבות למצב הקשה: המגיפה והמלחמה באוקראינה

בניסיון להילחם באינפלציה: הפדרל ריזרב מעלה הריבית
צילום: (צילום: שאטרסטוק)

הפדרל ריזרב, הסמכות המוניטרית העליונה והבנק המרכזי של ארצות הברית, הודיע כי בכוונתו להעלות את הריבית ב-0.75%, זאת בניסיון להילחם באינפלציה הגואה.

בבנק מקווים כי באמצעות העלאת הריבית, הביקוש הכללי במשק יצנח, ובכך תאט עליית המחירים.

"האינדיקטורים האחרונים בנוגע להוצאות וייצור נרגעו", אמרו בפדרל רזרב, "למרות זאת, האבטלה נשארה נמוכה, והאינפלציה נשארה גבוהה. זה מצביע על חוסר שיוויון בהיצע והביקוש בהקשר למגיפה, מחירי מזון יותר גבוהים ומחירי אנרגיה יותר גבוהים".

אוריאל בארי

כמו כן, הזכירו בפדרל ריזרב את המלחמה באוקראינה כאחד מהמקורות העיקריים לאינפלציה.

מחירי המוצרים נמצאים בשיא של 40 שנה למשך מספר חודשים, לכן הבנק נאלץ לנקוט במהלך זה. מדובר בעלייה הרביעית של הריבית ב-2022.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

1 תגובות
1
יוסי כהן
28.07.22

גם אצלנו החגיגה נגמרת. עוד שבוע בנק ישראל מעלה שוב את הריבית

הצטרפו אלינו