לראשונה ב-20 שנה: היורו והדולר שווי ערך - סרוגים

לראשונה ב-20 שנה: היורו והדולר שווי ערך

לראשונה מאז 2002, מטבעות הדולר והיורו נקבעו כשווי ערך, כאשר היורו נסחר ב-3.503 שקלים והדולר ב-3.498 שקלים. הירידה בערך היורו נובעת מהיעדר הריבית באירופה, אל מול העלאת הריבית המשמעותית בארה"ב

author-image
לראשונה ב-20 שנה: היורו והדולר שווי ערך
  (צילום: שאטרסטוק)

התרסקות כלכלית: לראשונה מזה 20 שנה, מטבעות היורו והדולר נקבעו כשווי ערך – כאשר יורו אחד שווה 1.001 דולר. שני מטבעות החוץ המובילים שומרים על ערך שווה גם אל מול השקל הישראלי, כאשר היורו נסחר ב-3.503 שקלים והדולר ב-3.498 שקלים.

מדובר בפעם הראשונה שבה היורו והדולר שווי ערך מאז שנת 2002. הפעם האחרונה שבה ערך היורו ירד מתחת לזה של הדולר היה בשנת 2000, אך הוא חזר לעמוד מעל הדולר שנתיים לאחר מכן ושמר מאז ועד היום על שווי גבוה יותר מהמטבע האמריקני.

עוד באותו נושא

המשבר הכלכלי: היורו צונח לשפל היסטורי

הירידה בערך היורו נובעת מהמצב הכלכלי העולמי והאינפלציה הגבוהה בצל ההתאוששות ממשבר הקורונה. כתוצאה מדינות רבות מעלות את הריבית כדי להיאבק באינפלציה, מה שגורם למשקיעים להגדיל את הביקוש למטבעות הללו כדי להנות מהריבית הגבוהה על ההשקעות והפקדונות במדינה הזו.

הביקוש הגבוה מעלה את המחיר של המטבע המדובר ביחס למטבעות אחרים – ובעוד שארה"ב העלתה את הריבית 3 פעמים בחודשים האחרונים לרמה של בין 1.5% ל-1.75%, בבנק המרכזי האירופי עדיין לא עשו זאת והותירו את הריבית על 0%. זאת למרות האינפלציה הגבוהה במדינות האיחוד האירופי, שעומדת על כ-9% בחודש האחרון. היעדר הריבית על היורו הפכה אותו ללא אטרקטיבי עבור משקיעים, דבר שהוביל לירידה ניכרת בערכו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו