מרהיב: תמונה ראשונה מהטלסקופ המתקדם בעולם - סרוגים

מרהיב: תמונה ראשונה מהטלסקופ המתקדם בעולם

סוכנות החלל האמריקנית חשפה את הצילום הראשון מטלסקופ החלל ג'יימס ווב, המציג מבט עמוק במיוחד אל תוך היקום - ומתעד גלקסיות המרוחקות מאיתנו כ-13 מיליארד שנים ויותר

author-image
מרהיב: תמונה ראשונה מהטלסקופ המתקדם בעולם
  (צילום: נאס"א)

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א חשפה הבוקר (שלישי)  את התמונה הראשונה שצילם טלסקופ החלל ג'יימס ווב, הנחשב כטלסקופ המתקדם ביותר בעולם. התיעוד ההיסטורי מגיע כחצי שנה אחרי שיגורו של הטלסקופ לחלל, ומספקות הצצה לכוכבים רחוקים שטרם נראו על ידי עין אנושית.

התמונה ההיסטורית מציגה את צביר הגלקסיות SMACS 0723, ובו גלקסיות המרוחקות מאיתנו כ-13 מיליארד שנים ויותר. המשמעות היא שהגלקסיות נראות בצילום כפי שנראו רק כמה מאות מיליוני שנים אחרי המפץ הגדול. חוקרי נאס"א יחלו בקרוב לחקור את התמונות, ומעריכים שהצילום מתעד פריטים שהופיעו בגלקסיות לפני כ-4.6 מיליארד שנים.

"לפני 100 שנים חשבנו שיש רק גלקסיה אחת, אבל היום אנו מבינים שהמספר הוא בלתי מוגבל. בגלקסיה שלנו יש מיליארדים של כוכבים, אבל יש גם מיליארד גלקסיות" אמר מנהל נאס"א ביל נלסון. "אנחנו מסתכלים אחורה – 13 מיליארד שנים, כמעט לתחילתו של היקום – וזוהי רק התמונה הראשונה. יהיו עוד תמונות בקרוב מאד"

לדבריו, "הדיוק כה רב עד שאנחנו יכולים להבחין בגזים, ולהבין האם ניתן לאכלס את הכוכבים שאנחנו רואים. התמונה עתירת המידע הזו תאפשר לנו לענות על שאלות שעדיין לא שאלנו".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בעת חשיפת התמונה כי "זה חלון חדש להיסטוריה של היקום שלנו. זה רגע היסטורי למדע ולטכנולוגיה, לאמריקה ולכל האנושות. ההישג הגדול הזה מזכיר לנו שאין מטרה שאנו לא יכולים להגשים". סגנית הנשיא קמלה האריס, שמשמשת גם כראש מועצת החלל הלאומית של ארה"ב, הוסיפה כי "אנו נכנסים כעת לעידן חדש של תגליות. הטלסקופ החדש הוא אחד ההישגים ההנדסיים הגדולים ביותר של האנושות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איפה הקבה? לא...
שאלה | 12-07-2022 8:11
איפה הקבה? לא רואים אותו בתמונות? האם זה אומר שאינו קיים?
כן, כמי...
מל | 18-10-2022 6:21
כן, כמי השכל שלך שלא רואים אותו
לפי ניסוח...
סעדיה | 12-07-2022 14:02
לפי ניסוח הדברים שלך ניכר שתפיסת האמונה שלך פגנית אלילית ולכן אתה מחפש איזה איש גדול עם זקן ארוך שמרחף לו בגלקסיה - בעברית מקצועית קוראים לאמונה המעוותת הזו עבודה זרה. מציע לך להרחיב אופקים ולהתחיל לתפוס את הדברים בגדלותם ולא בקטנות מוחין. אם תרצה להתקדם ולהבין דברים בצורה קצת יותר רצינית מהתפיסה הילדותית הזו שהיא איננה יהודית תוכל לפנות למייל Saadiaed3@gmail.com
מצומצם מחשבה...
שי | 12-07-2022 9:05
מצומצם מחשבה חסר בינה
2
מה יש יותר...
T | 12-07-2022 10:17
מה יש יותר דברים שנתפסו בעדשה או דברים שלא?