הסוף לביטול הטיסות? נחתם הסכם עם טייסי אל על - סרוגים

הסוף לביטול הטיסות? נחתם הסכם עם טייסי אל על

אחרי גל השיבושים והעיצומים שהובילו לביטול של טיסות רבות, ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי עם טייסי אל על להעלאת שכרם בפעימות עד לרמתו לפני הקורונה. בכך הסתיים סכסוך העבודה של טייסי החברה

author-image
הסוף לביטול הטיסות? נחתם הסכם עם טייסי אל על
  (צילום: יוסי אלוני\פלאש 90)

הסוף לשביתות וביטולי הטיסות? ההסתדרות, הנהלת אל על וועד הטייסים חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי מיוחד שמסדיר את יחסי העבודה בחברה ויאפשר לה פעילות יעילה יותר וצמיחה מחודשת מול האתגרים בענף התעופה. בכך הסתיים סכסוך העבודה שהוביל למקרים רבים של ביטולי טיסות ושיבושים בפעילות.

לפי ההסכם, שתוקפו עד סוף 2025, שכר הטייסים יוחזר בפעימות עד תחילת שנת 2023 לרמתו מלפני משבר הקורונה, וזאת בהתאם להסכם משנת 2018. במקביל, יתבצעו אימוני סימולטור בארץ והטייסים יבצעו הכשרות מהירות על מטוסי בואינג 777. כן תתאפשר הפעלת מטוסים חכורים בהתאם להתרחבות הפעילות המסחרית.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אל על ושאר חברות התעופה הישראליות הן נכס אסטרטגי חשוב למדינה, ואני מברך על כך שהגענו להסכמות שיאפשרו הפעלה יעילה ורצופה של מטוסי החברה, לצד החזרת שכר הטייסים לקדמותו. ענף התעופה בכלל, ואל על בפרט, עברו שנתיים קשות, וכעת כשהביקושים לטיסות בשיאם אני בטוח שההסכם יוכל להחזיר את אל על לצמיחה. אני מודה לאבי אדרי, להנהלת החברה, לוועד הטייסים ולכל מי שתרם להשגת ההסכם. נמשיך ונפעל למען העובדים בכל ענפי המשק".

(צילום: דוברות אל על)

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל: "המטרה העליונה שלנו היא להעניק ללקוחות חוויית טיסה מצוינת. אנו שמים את טובת הלקוחות שלנו במרכז ונעשה הכל על מנת להקל עליהם בתקופה מאתגרת זו. עם החתימה על ההסכם, פנינו קדימה להתמודדות בכוחות משותפים של כלל המגזרים באל על וביחד נתמודד עם הקשיים והתחרות הגלובלית בענף התעופה והתיירות. למרות שביחס לחברות תעופה בינלאומיות אל על נמצאת בשיעור ביטולי טיסות נמוך מאוד, עדיין נשאף תמיד לצמצם למינימום את היקף הביטולים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "טייסי חברות התעופה הישראליות וביניהם טייסי אל על הפחיתו משמעותית משכרם על מנת שחברות התעופה ישרדו. היום, לאחר שענף התעופה מתאושש, הגיע הזמן להחזיר את המצב לקדמותו ולהוקיר הערכה מרובה לעובדים בחברות התעופה הישראליות שהצילו את הענף מקריסה".

יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ: "בחלוף שנתיים קשות ומורכבות, טייסי אל על מברכים על חתימת הסכם עבודה המשיב את החברה וטייסיה ליחסי עבודה תקינים, אמון ושיתוף פעולה מלא לטובת החברה, לקוחותיה ועובדיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו