דו"ח האו"ם: "איראן מגבירה את העשרת האורניום" - סרוגים

דו"ח האו"ם: "איראן מגבירה את העשרת האורניום"

ימים לפני ביקור נשיא ארה"ב ביידן במזרח התיכון, דו"ח בינלאומי חדש חושף ש איראן החלה להעשיר אורניום בצנטריפוגות מתקדמות בפורדו, תוך הפרה של התחייבותה

author-image
דו"ח האו"ם: "איראן מגבירה את העשרת האורניום"
  כור גרעיני באיראן. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

דו"ח חדש של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית שדלף במהלך השבת, מגלה שהמשטר באיראן החל להעשיר אורניום בצנטריפוגות מתקדמות בכור בפורדו. מדובר בצעד שמאפשר לה להאיץ את היכולת לפתח נשק גרעיני.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות הבינלאומית "רויטרס", אותן מכונות מאפשרות לאיראנים להגביר את רמת ההעשרה של האורניום הנדרש לפצצה גרעינית בקצב מהיר יותר

צילום: שאטרסטוק

לפי גורמים בסוכנות הגרעין של האו"ם, השבוע הודיעו האיראנים על הזרמת גז אורניום שש פלואורי לצנטריפוגות במטרה להעשיר לרמה של 5%. כמו כן, ברויטרס צוין כי גם ב-20 ביוני התריעו בסבא"א על כך שאיראן החלה להשתמש ברכיבים המתקדמים חודשים לאחר שעדכנה על כך.

כזכור, ביום רביעי יגיע לראשונה לישראל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כאשר בנושא האיראני יעמוד בראש סדר העדיפויות של המפגשים, ולא מין הנמנע שהדלפת הדו"ח נועד ללחוץ על ביידן לעצור את השיחות על הסכם גרעין חדש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איראן אוטוטו גרעינית...
אבי | 09-07-2022 20:47
איראן אוטוטו גרעינית
2
כל ילד יודע...
מסכן בן כזבית | 12-07-2022 18:13
כל ילד יודע כי אירן מתקדמת בצעדים גדולים לקראת הפצצה, ואוטוטו היא מצליחה. חוץ משר הביטחון שלנו שאיננו בתמונה כי היה עסוק כל השבועיים האחרונים בחיבור למפלגתו של המטרידן מינית שאולי אולי יביא לו עוד מנדט אחד או מנדט וחצי.