פעם נוספת: צה"ל יירט כטב"ם של חיזבאללה - סרוגים

פעם נוספת: צה"ל יירט כטב"ם של חיזבאללה

כוחות צה"ל זיהו והפילו כטב"ם נוסף של חיזבאללה שעשה את דרכו מלבנון אל עבר השטח הימי של ישראל בשבוע שעבר. מדובר בפעם השנייה שבה כטב"ם עוין מופל בגבול לבנון בשבוע האחרון

author-image
פעם נוספת: צה"ל יירט כטב"ם של חיזבאללה
  אסדת הגז "כריש" (צילום: אנרג'יאן

סוכל כטב"ם נוסף של חיזבאללה: דובר צה"ל הודיע הערב (רביעי) על יירוט של כלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה, אשר עשה את דרכו מלבנון לעבר השטח הימי של ישראל. מדובר בכטב"ם העוין השני שמופל על ידי כוחות צה"ל, כשמקרה דומה נרשם בשבת האחרונה.

בהודעה נאמר כי ביום רביעי האחרון זיהו מערכות הגילוי של צה״ל כלי טיס לא מאויש בדרכו מלבנון אל עבר המים הכלכליים של ישראל. כוחות צה״ל הפילו את הכלי במרחק רב מהגבול הימי, לא נשקף איום או סכנה. עוד נאמר כי "הכטב״ם משויך לארגון הטרור חיזבאללה והופל במרחב הימי של לבנון".

עוד באותו נושא

צה"ל יירט 3 כלי טיס מלבנון | צפו ברגעי היירוט

כזכור, בשבוע שעבר מטוס קרב וספינת טילים יירטו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים עוינים, שהתקרבו מכיוון לבנון לעבר המרחב האווירי במים הכלכליים של ישראל. המל״טים זוהו על ידי מערכות הגילוי ונעקבו לכל אורך טיסתם ע"י יחידת הבקרה האוויריות. המל"טים זוהו בשלב מוקדם ויורטו בנקודה המבצעית המתאימה ביותר.

מתחקיר ראשוני עולה כי המל"טים לא היוו איום ממשי בכל זמן טיסתם ועד ליירוט מעל הים התיכון. מערכות הגילוי וההתראה פעלו כנדרש, ומימשו את תפיסת ההגנה האווירית הרב-שכבתית באופן מיטבי, בהפעלה מקצועית של הלוחמים בים ובאוויר שעמדו במשימת ההגנה בהצלחה רבה.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "מדינת ישראל ערוכה להגן על תשתיותיה מול כל איום. ארגון הטרור חיזבאללה מחבל ביכולת של מדינת לבנון להגיע להסכם על הגבול הימי שהוא חיוני לכלכלת לבנון ולאזרחיה. זאת על אף כוונותיה של ישראל להתקדם במשא ומתן לפתרון הסוגיה. ישראל תמשיך להגן על נכסיה, ורואה לעצמה את החובה והזכות לפעול ולהגיב מול כל ניסיון לפגוע בה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מתי מיירטים את...
בן | 06-07-2022 20:04
מתי מיירטים את לבנון?
2
חיזבאללה בוחן את...
אבי | 06-07-2022 20:58
חיזבאללה בוחן את מערכות הגילוי של ישראל
3
להגן הבנתם.. מגננה.....
צ | 06-07-2022 21:25
להגן הבנתם.. מגננה.. במקום לתת להם בלי רחמנות...מוסלמי מבין רק בראש מפגרים...
4
מתי נפסיק לפחד...
יוני מגל | 06-07-2022 21:26
מתי נפסיק לפחד מחיזבאלה וחמס אנחנו יכולים לחסל אותם. מדוע צריך להילחם עשרות שנים. בצורה הזו נילחם עוד שנים רבות. אין אלוהים בשמיים,יש רק רבנים ועבדים לאלילים. מתי תבינו שצריך לסיים את הפרשה הזו בכוחינו ולא עם סמורטיץ,בן גביר,החרדים והמלקקים שלהליכוד.
5
מחרטטים...
רוני | 07-07-2022 0:00
מחרטטים אותנו בסיפורים ואים זה נכון,כמה מיליונים עולה לנו להפיל כטבמ
הרבה פחות...
כן | 07-07-2022 11:25
הרבה פחות ממיליון
6
ממשלת שמאל ,...
יורי | 07-07-2022 1:12
ממשלת שמאל , מה עוד צריך לעשות לכם עד שתיתנו בראש. דיי למאזן איימה אלק , תנו בראש ותשקוט הארץ 40 שנה. המקלטים מוכנים ...תנו בראש .
7
וזה צה''ל הגדול...
רוני | 07-07-2022 22:29
וזה צה''ל הגדול והחזק מגיב ב נו נו נו ,במקום להכנס בהם
8
ישראל פחדנית כי...
עופר - חיפה | 11-07-2022 13:12
ישראל פחדנית כי יש בה המון ....