מאז תחילת המלחמה: 30 אלף עולים מאוקראינה - סרוגים

מאז תחילת המלחמה: 30 אלף עולים מאוקראינה

היום הגיע לארץ העולה ה-30 אלף מאוקראינה מאז תחילת המלחמה, זאת לאחר הערכות מוקדמות כי בכל המבצע יגיעו בין 30 ל-50 אלף. רוב העולים כבר עברו ליישובי קבע

מאז תחילת המלחמה: 30 אלף עולים מאוקראינה
  קרדיט: נגה מלסה (משרד העלייה והקליטה)

היום נחצה רף 30,000 העולים החדשים שעלו לישראל מפרוץ המלחמה באוקראינה, זאת במסגרת המבצע לחילוץ יהודי אוקראינה וסביבותיה עליו הכריזה ממשלת ישראל.

בחודשים האחרונים, משרד העלייה והקליטה יחד עם משרדי החוץ והפנים, ארגוני העלייה וצה"ל פועלים כדי לסייע בחילוץ וקליטה של יהודי אוקראינה וסביבותיה. הערכת המל"ל הראשונית הייתה כי במסגרת המבצע יעלו ארצה בין 30 אלף ל-50 אלף עולים.

עוד באותו נושא

בסוכנות היהודית מבהירים: אנחנו לא מגורשים מרוסיה

על פי נתוני משרד העלייה והקליטה, רוב רובם של העולים החדשים הסדירו את מעמדם וקיבלו תעודת עולה למעט כ-2,000 עולים המצויים בשלבי הסדרת מעמדם באמצעות שיתוף הפעולה הנרחב שמתקיים בין ארגון נתיב, רשות האוכלוסין ועובדי משרד העלייה והקליטה.

על פי נתוני משרד הקליטה: כ-46% מהעולים הם בגילאי עבודה (22-60), וביניהם עובדים בתחומי המסחר והשיווק, טכנולוגיה והנדסה, מדעי הרוח והחברה, חשבונאות ומשפטים, מקצועות המחשוב, רפואה ופרא-רפואה ועוד.

קרדיט: נגה מלסה (משרד העלייה והקליטה)

מרבית העולים החדשים כבר עברו ליישובי הקבע, כך שנותרו בבתי המלון 421 עולים חדשים הצפויים לעבור להתגורר ביישובי הקבע בשבועות הקרובים.

מרבית העולים בחרו להתיישב בחיפה אשר קלטה למעלה מ-3,300 עולים. לאחריה, הערים הקולטות ביותר הן נתניה ותל אביב. עם זאת, ישנם עולים שבחרו לגור ביישובים קטנים יותר כדוגמת יד בנימין, שפיים, דגניה א׳, שערי תקווה, כפר אדומים, להבות הבשן ועפרה.

"זו זכות גדולה להוביל את מבצע להעלאת יהודי אוקראינה וסביבותיה, שנוגע בלב יעודה של מדינה ישראל – להיות בית חם ובטוח ליהודי העולם המצויים במצוקה", אמרה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה.

"נסיבות העלייה אינן חיוביות אך אנו מקבלים בחיבוק חם את העולים החדשים ופועלים כל העת למען רווחתם ופרנסתם, על מנת לאפשר להם את התנאים הטובים ביותר להתחיל כאן חיים חדשים, גם אם הותירו הכול מאחור. אני רוצה להודות לכל שותפי במשרדי הממשלה, ארגוני העלייה, צה"ל ובראש לעובדי משרד העלייה והקליטה על המאמץ הכביר בחודשים האחרונים כדי לעמוד במשימת הקודש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
ימח שמם ושם...
שעטנז הזוי | 06-07-2022 12:13
ימח שמם ושם זיכרם, חבל שפוטין לא גמר אותם, הם עכשיו פורחים להם כאן ואנחנו נובלים. ימח שמם כל הגויים שמילאו אתָ הארץ הזאת שהיא כבר מזמן לא שלי איפה אני? באתיופיה או ברוסיה או בהודו או בתאילנד או בסין או בסודן או באריתריאה או איפה אני בדיוק?
מה אתה...
רון | 06-07-2022 14:16
מה אתה תרמת למדינה? התגייסת או שתורתך השתמוטתך? למדת ועבדת או שחי מקצבאות?
אתמול ראיתי לא מעט גויים ברחוב ושאלתי בדיוק
לכאורה | 06-07-2022 13:47
שאלתי בדיוק את אותה שאלה.