ביקור ראשון כרה"מ: לפיד ייפגש עם מקרון בפריז - סרוגים

ביקור ראשון כרה"מ: לפיד ייפגש עם מקרון בפריז

ראש הממשלה יאיר לפיד ימריא לביקור מדיני בפריז, שם יפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. בפגישתם לפיד צפוי להציג מידע מודיעיני המדגיש את האיום מחיזבאללה בלבנון

author-image
ביקור ראשון כרה"מ: לפיד ייפגש עם מקרון בפריז
  יאיר לפיד ועמנואל מקרון בפגישתם הקודמת (קרדיט: Quentin Crestinu)

ביקור מדיני ראשון בתפקיד: ראש הממשלה יאיר לפיד ימריא הבוקר (שלישי) לביקור בפריז, במהלכו ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. במסגרת פגישתם לפיד יציג למקרון חומרים מודיעינים חדשים, אשר מתייחסים לאיום הנשקף על ישראל מחיזבאללה בלבנון.

לפי גורמים מדיניים בכירים, לפיד יציג לנשיא הצרפתי כיצד חיזבאללה מסכן את שלמותה ויציבותה של לבנון, ויקרא למקרון לדחוק בלבנונים להשלים את המשא ומתן סביב הסדרת הגבול הימי בין המדינות. בנוסף לפיד צפוי לשוחח עם הנשיא מקרון על אסדת כריש וחשיבותה לאזור, זאת על רקע שיגור הכטב"מים לעבר אסדת "כריש" בסוף השבוע האחרון. 

עוד נאמר כי לפיד יבקש ממקרון שיעביר מסרים לממשלת לבנון, כדי שזו תבטיח שהחיזבאללה לא יפגע ביכולת להגיע להסכמות על הגבולות הימיים. "פעולות מסוג אלה שהיו השבוע לא עוברות בקלות, ואנחנו מצפים שלא יחזרו" אמרו הגורמים המדיניים. "לפיד יבקש מנשיא צרפת שישתמש בקשריו מול לבנון כדי שישלימו את המשא ומתן עם ישראל. לא נוכל להשלים את השיחות עם איומי החיזבאללה, ולא כדאי שהם ישחקו באש".

"חיזבאללה שיגר שלושה מל"טים לעבר האסדה – מדובר באקט תוקפני" הבהירו. "פגיעה באסדה או בקרבתה זה מהלך מאוד מסוכן. אם חיזבאללה יחשוב שהוא יכול להמשיך בפעולות האלה נגד האסדה – זה יכול להביא להידרדרות שאנחנו לא מעוניינים בה".

עוד באותו נושא

לפיד: תחקיר צה"ל מוכיח כי לא הייתה כוונה לפגוע בשירין

 

"חשיבות גדולה ללחץ כלפי איראן"

נושא מרכזי נוסף שצפוי לעמוד במוקד הפגישה של לפיד ומקרון הוא איום הגרעין האיראני. לפיד צפוי להבהיר למקרון שחזרה להסכם הגרעין הקיים מול איראן תהיה טעות, ולקרוא למעצמות לגבש הסכם חזק יותר וארוך יותר.

"יש חשיבות גדולה מאוד לקמפיין לחץ מסונכרן כלפי איראן, עם מרכיבים מדיניים דיפלומטיים וכלכליים. נלבן את זה מול הצרפתי" אמרו הגורמים. "חשוב לנו להבין מה גבולות הדברים שהם מוכנים לעשות כאחת משלושת המדינות האירופיות שמנהלות את המשא ומתן מול איראן".

עוד אמרו כי חידוש המו"מ בדוחא בשבוע שעבר "לא באמת שינה הרבה. אין בשיחות משהו שהוא שונה מהותית ממה שהיה קודם, ולא מופתעים שזה נגמר כמו שזה נגמר. כל עוד האיראנים מעלים בקשות בלתי סבירות – אנחנו יודעים שהאמריקנים לא מתכוונים לוותר בנושא. הסיפור הגדול הוא כמה זמן עוד ייתנו לניסיונות האלה למשא ומתן, ועל זה נדבר עם הצרפתים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לפיד אחלה ...
בני | 05-07-2022 9:23
לפיד אחלה
2
חזרנו לשגרת הטיסות...
זאב | 05-07-2022 11:06
חזרנו לשגרת הטיסות Life is good חחחח
3
חזרנו לשגרת הטיסות...
זאב | 05-07-2022 11:09
חזרנו לשגרת הטיסות
4
אם הסכם גרעין...
המצרים ממתינים | 05-07-2022 11:17
אם הסכם גרעין או בלי יהיה להם בסופו של דבר גרעין. וגם בילעדיו הם יכולים לגרום פה נזק ענק. עד כדי קריסה של כל המערכות.