סערת הנידה: סלבס חילוניות קיבלו תשלום עבור פרסום המצווה
תחקיר גיא פינס חשף שסלבריטאיות רבות כמו: מיכל אנסקי, יעל בר זוהר ושי מיקה, התראיינו על נושא שמירת מצוות הנידה- תמורת תשלום של עשרות אלפי שקלים
בתקופה האחרונה סלבס רבות משתפות בכך שהן שומרות נידה. מטיילור מלכוב שהציתה את הנושא לראשונה לקים אור אזולאי ועד שי מיקה, שהתראיינה בתוכנית היוטיוב של יעל בר זוהר וסיפרה בהרחבה על כך שהחליטה לקחת על עצמה את מצוות שמירת הנידה.
מיקה, זכתה לסיקור תקשורתי נרחב בדבר השיתוף במצווה כה אינטימית ואישית. בראיון עם יעל בר זוהר היא אמרה: "אני פעם ראשונה החודש בנידה. אני אגיד לך מה קורה בבית, אני בנידה ומרוב התרגשות התחלתי לספור אותה לפני".
עוד היא הוסיפה: "למאור מאוד קשה ואתמול הוא הודיע לי בספה: "זאת פעם אחרונה שאת שומרת נידה". אז אמרתי לו: אבל מאמי, אבל אתה יודע איזה כיף כי עכשיו אתה חכם כי אנחנו מאוהבים והכל טוב, אתה יודע, זה טוב לנו לעתיד. זה לנו חשוב כזוג, אז הרצון שלי הוא כל לטבול כל חודש ולהצליח לשמור נידה כל חודש".
"ולמה הרצון להצליח? כי להשתדל זה לא פחות. זה משהו חדש בחיים שלי, וגם זה משהו שהוא לא רק שלי. הוא בא ממני לגמרי. אם מסתכלים על הצדדים היפים של טבילה במקווה ושמירת נידה, יש לי חברה בת 46 ששומרת נידה בכלל לא בגלל הדת אלא בגלל בעיות בזוגיות, וזה תיקן לה את הזוגיות".
אמש (שלישי) נחשף בתוכנית הבידור 'גיא פינס' כי לא סתם אותן נשים מדברות על מצוות שמירת הנידה כחלק מעולם הערכים שלהן אלא- הן מקבלות על כך תשלום. כפי שנהוג לעשות בעולם השיווק והפרסום, פשוט בדרך כלל על מוצרים ולא על מצוות.
מה שעומד מאחורי הפרסום הוא המיזם "שעשני אישה" שאותו הקימה בתו של לב לבייב- רותי לבייב. במקצועה לבייב היא יועצת זוגית. המטרה המוצהרת של המיזם שלה היא לדבר על טהרת המשפחה: נידה, מקווה וסדנאות וכדומה. באירוע השקה מפואר ומתוקשר ומתוקשר במיוחד היא השיקה את המיזם החדש.
כפי שנכתב בקמפיין: "שעשני אישה" שמה לה לחזון להביא את בשורת טהרת המשפחה – מהותה, יופייה וסגולותיה – לכל אישה שרוצה ללמוד ולהתחבר, כחלק מחוויה חיובית, רוחנית, מעצימה ומרגשת ומתוך מקום מחבר ומרומם, למען האישה, חיי הזוגיות והמשפחה, מתוך רצון אישי ובחירה חופשית".
עוד נכתב: "ה'סוד היהודי' לטהרת המשפחה מוגש לבני הזוג כמתנה – זמן מוגדר בחודש בו אין מגע פיזי, מלבד קרבת הלב. הוא מהווה את הגלגל המניע לשמירה על תשוקה, 'להבה זוגית' בוערת, וכן הזדמנות להעמקת הקשר החברי והעמוק בזמן הריחוק הפיזי, ובכך תורם לשדרוג במערכת היחסים, שלעיתים הופכת לשוחקת או מובנית מאליה בחיי השגרה התובעניים"
גיא פינס חשף כי כל הסלבריטאיות שהיו חלק, ושיתפו בכך שהן שומרות את מצוות הנידה והחשיבות שבה, קיבלו תשלום. ביניהן: שי מיקה, יעל בר זוהר, מיכל אנסקי ומירי כהן.
לפי הפרסום של גיא פינס, שי מיקה קיבלה בין 15 ל20 שקלים לקדם את הנושא. יעל בר זוהר קיבלה בין 40 ל50 אלף שקלים. ובסך הכל הושקעו לפחות 150 אלף שקלים הושקעו בקידום מצוות הנידה וטהרת המשפחה ברשתות החברתיות.
כעת, הרשת גועשת בנושא והאם לגיטימי לשלם בעבור פרסום כזה, כפי שנעשה עם מגוון מוצרים שאותם מקדמים משפיעני ומשפיעניות רשת.
נסו רגע לבודד את העמדה שלכם לגבי הלכות נידה, ולהשיב רק על השאלה הבאה: מה הבעיה בלקדם ערך דרך משפיעניות תמורת תשלום? אם נניח מיזם יום המעשים הטובים היה מקדם תמורת תשלום, גם הייתה בעיה?
— מענדי גרוזמן (@mendy_gruzman) June 29, 2022
הקמפיין של רותי לבייב לשמירת נידה מחרפן אותי. כמה בקלות אפשר לקחת דבר נשגב, כזה שנשים ביהדות מסרו את נפשן עליו במשך דורות, ולהפוך אותו לטמטום אינסטגרמי ולמכונת כסף. לקחת ערך יהודי מקודש ולעשות ממנו עוד מוצר למכירה בעולם השטחי והפתטי של הסלבס וההשקות. איכס עלייך
— Efrat Finkel (@EfratFinkel) June 29, 2022
כששי פירון היה שר חינוך הוא העביר למעלה מחצי מיליון ש"ח לתוכן שיווקי בתכניתו של גיא פינס עבור הפצת הערך "האחר הוא אני". ההבדל בין התוכן השיווקי שהעביר פינס לעומת פרויקט שמירת הנידה של רותי לבייב הוא שאצלה זה היה מכיסה הפרטי. את התוכן השיווקי שהפיץ פינס מימנו אזרחי ישראל. pic.twitter.com/6li5XUbD3L
— ישי פרידמן (@IshayFridman) June 29, 2022
כאדם מאמין מביך אותי לחשוב שמקדמים שמירת מצוות תמורת כסף, אבל מגעיל יותר לראות את הקמפיין שמציג שמירת נידה כדבר נלעג.
טהרת המשפחה איננה חושך ופונדומטליזם. היא חלק מהמסורת והתורה שלנו.
והגדרת ״טומאה״ היא לא ״נגד נשים״. גברים מוגדרים טמאים בלא פחות הזדמנויות. וכולנו בחזקת טמאים.— יאיר שרקי (@yaircherki) June 29, 2022
ויש גם כאלה שהתייחסו לכל הפרשה בהומור:
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו“אין לי כסף כרגע אבל נכנסת לי נידה ב15”
— Reshef Shay (@Rereshef) June 29, 2022