האוצר והחינוך סיכמו: תכנית קידום לימודי ליבה במגזר החרדי

האוצר והחינוך סיכמו: תכנית קידום לימודי ליבה במגזר החרדי

הוחלט: עשרות מיליוני שקלים יועברו למוסדות שיבחרו להצטרף לתכנית עליה סיכמו השרים שאשא ביטון וליברמן לעידוד לימודי ליבה במוסדות חינוך חרדים

האוצר והחינוך סיכמו: תכנית קידום ליבה במגזר החרדי
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

במסגרת סיכום בין משרדי האוצר והחינוך, יצאה לדרך תכנית לעידוד לימודי ליבה במוסדות חינוך חרדים. מדובר בלימוד של מקצועות היסוד: מתמטיקה, אנגלית ומדעים במוסדות בהם לומדים בנים, שאינם מתוקצבים בשיעור של 100%.

• בתי ספר מוכש"ר אחרים אשר מתוקצבים בשיעור של 75% ומחויבים ב-75% מלימודי הליבה.

• בתי ספר במעמד "פטור" (תלמודי תורה): מוסדות אלה מתוקצבים בשיעור של 55% ומחויבים ללמד 55% ליבה.

אם צריך – התקציב יורחב. ליברמן

המענק השנתי יגדל

במסגרת התכנית יוקצה סכום כולל של עשרות מיליוני שקלים עבור המוסדות שיבחרו להצטרף לתכנית, וישתתפו במבחנים חיצוניים. כל מוסד חינוכי שיבחר להצטרף יהיה זכאי בשנה הראשונה למענק בגובה של כ-6,000 ש"ח לתלמיד. נוסף על זאת, המוסד החינוכי יקבל מענק שנתי באופן שוטף, בהתאם לשיעור התלמידים המשתתפים במבחנים. ככל ששיעורם יהיה גבוה יותר, המענק השנתי למוסד החינוכי יהיה גדול יותר.

מוסדות החינוך המצטרפים לתכנית ילוו באמצעות מעטפת מקצועית שתכלול בין היתר: הכשרה מקצועית של הצוותים החינוכיים, העסקת מורים מקצועיים, התאמה של תכניות הלימודים וספרי הלימוד. לשם כך, יוקצה מדי שנה סכום תוספתי ייעודי של 4.5 מיליון ₪.

(צילום: מרים אלסטר\ פלאש90)

המשרדים סיכמו כי ככל שיהיה צורך, מסגרת התקציב תורחב.

שר האוצר אביגדור ליברמן: "משך שנים אני חוזר ואומר ששילוב חרדים בשוק התעסוקה עובר דרך צעד משמעותי אחד והוא לימודי ליבה בבתי הספר. היום, סוף סוף, אנחנו יוצאים לדרך עם תכנית משמעותית שתאפשר לתלמידים החרדים גם לשמור על אורחות חייהם וגם לרכוש את הכישורים הנדרשים ליציאה לשוק העבודה. המענקים בתכנית יינתנו על פי מבחנים חיצוניים אובייקטיביים, ולא יהיו עוד צינור להעברת תקציבים ללא פיקוח.

"מדינת ישראל נמצאת בצמיחה כלכלית והיא תוכל להגיע לעשירייה הראשונה במדד איכות החיים אם נשקיע בדיוק במקומות הללו של שילוב אוכלוסיות במעגל העבודה. מדובר בצעד חשוב וראשון במכלול הצעדים שיש לעשות כדי לשלב לימודי מתמטיקה, אנגלית ומדעים בעוד ועוד מוסדות חרדיים".

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: "מקצועות היסוד הם חלק חשוב מארגז הכלים שאנו רוצים להקנות לתלמידי מערכת החינוך כהכנה לחייהם הבוגרים. התוכנית אשר נבנתה תוך הידברות ושיח עם החברה החרדית, תאפשר גם לתלמידים החרדים את ההזדמנות לרכוש כלים אלו, לצד שמירה על הערכים החשובים לאורחות חייהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו