דיווח: כוכבי נפגש עם הרמטכ"ל הסעודי במצרים - סרוגים

דיווח: כוכבי נפגש עם הרמטכ"ל הסעודי במצרים

ארה"ב יזמה פגישה בין בכירי צבא ישראלים לבכירי צבא במדינות ערב שנערכה במצרים ועסקה באיום הכטב"מים האיראני. בפגישה השתתפוהרמטכ"ל אביב כוכבי, עמיתו הסעודי פיאד אלרווילי ונציגים מקטאר, מצרים, ירדן, ובחריין

דיווח: כוכבי נפגש עם הרמטכ"ל הסעודי במצרים
  (צילום: פלאש 90)

פגישה סודית של בכירי הצבאות: ארה"ב יזמה פגישה בין בכירי צבא ישראלים לבכירי צבא במדינות ערב – כך דווח היום (ראשון) בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, בפגישה השתתף הרמטכ"ל אביב כוכבי לצד נציגים ובכירי צבא מסעודיה, קטאר, מצרים, ירדן, איחוד האמירויות ובחריין.

הפגישה הסודית נערכה במרץ האחרון בשארם א-שיח' שבמצרים, והובלה על ידי הקצין האמריקני בדימוס פרנק מקנזי לצד הרמטכ"ל הסעודי פיאד אלרווילי. הנציגים דנו באיום האיראני, בדגש על איום הכטב"מים וארסנל הטילים שלה על האזור כולו. עוד עסקו ביכולת של המדינות לשתף פעולה בנושא.

כזכור, בשבוע שעבר דווח ברשת CNN כי ישראל מגבירה את הפעילות החשאית שלה באיראן נגד מטרות גרעין ונגד מדענים ומשאירה את ארה"ב באפלה בנוגע למעשיה. בממשל האמריקאי בוחנים מקרוב האם ישנה סכנה של הסלמה בין ישראל לבין איראן לקראת ביקור ביידן בישראל ובסעודיה – כאשר אלה כמובן היו רוצים לראות את האמריקאים נוקטים בצעדים יותר נוקשים כלפי האיראנים.

עוד באותו נושא

ארה"ב: ישראל מגבירה פעולות חשאיות באיראן


9

גורמי מודיעין מסרו ל-CNN כי ישראל עמדה מאחורי התנקשות קצין משמרות המהפכה, סעיד חודייני בטהרן בחודש שעבר, כפי שדווח בניו יורק טיימס. כמו כן דווח כי ישראל אחראית להתנקשות בשני מדענים איראנים במאי האחרון באמצעות הרעלה. עוד הזכירו הגורמים את המתקפה על המתקן הצבאי בפרצ'ין, שלכאורה מיוחס לישראל.

על פי הגורמים, ישראל לכאורה לא מעדכנת את האמריקאים בנוגע למבצעים שלה לפני שהיא מבצעת אותם, וברבים מהפעמים לא מודה כי היא הייתה קשורה אליהם בכלל, אפילו לא בחדרי חדרים. בתגובה לכך, הגורמים בממשל ביידן מחליטים להתעלם בעצם ממעשי ישראל, ולא מבקשים ממנה אקטיבית להפסיק את מעשיה. מהצד השני, האמריקאים חוששים כי העוינות האיראנית כלפי ישראל מחריפה על רקע התקיפות האחרונות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
נחזיק אצבעות, נתפלל,...
אזרחית | 26-06-2022 15:53
נחזיק אצבעות, נתפלל, שיצליח בעה למען העתיד של ילדינו ונכדינו
2
מקווה שהאמריקאים לא...
Azoory | 26-06-2022 15:55
מקווה שהאמריקאים לא יתערבו במעשינו באיראן או בכלל שמדובר בפעולות לבטחון המדינה
3
ביבי משקר? שיקר...
לבן | 26-06-2022 15:55
ביבי משקר? שיקר מימיו? הוא רק אומר:פייק ניוז...... מתי הוא אמר פעם אמת,??????
4
מדינת ישראל ועם...
פרחי | 26-06-2022 17:37
מדינת ישראל ועם ישראל חזקים. בעזרת השם ימשיכו כך לעד. יש חשיבות לאיום החיצוני .אבל האיום הפנים חברתי בגלל ההתנהגות של הפוליטקאים הוא גרוע ביותר. הלכידות הפנימית היא הערובה היחידה לחוסן ולחוזק של החברה הישראלית. פולטיקאים מומחים בתורת השקר בכדי לשמור על ההישרדות שלהם להמשך ישיבה על הכיסאות בבית המחוקקים של מדינת ישראל.
5
אבל בקרוב יכהן...
לי | 27-06-2022 10:18
אבל בקרוב יכהן ראש ממשלה חלול. , השתמט משירות צבאי.
6
הרבי
נועם | 01-08-2022 8:52
הרבי מלובביץ' ישו