'קטנה בגיל- גדולה במידות': טור לזכר הלל אריאל ז"ל - סרוגים

'קטנה בגיל- גדולה במידות': טור לזכר הלל אריאל ז"ל

"בכל גל טרור כזה ידענו שמתישהו זה יפגע קרוב. רק לא ידענו מתי ולא ידענו במי" הזמרת נעמה דרדיק בטור מרגש לציון 6 שנים לרצח הלל אריאל ז"ל

'קטנה בגיל- גדולה במידות': טור לזכר הלל אריאל ז"ל
  (צילום: באדיבות המשפחה) (צילום תמונת כותבת: נעמה רוטשילד)

"את בחיים?" היא כתבה לי. זאת הייתה הודעת הווטסאפ הראשונה שהייתה אמורה להדליק אצלי נורה אדומה. חשבתי שהיא סתם צוחקת. הרבה זמן לא דיברנו. מאז שנפגשנו כל אחת התקדמה בחייה ועם כל האהבה שלנו אחת לשניה, הקשר בינינו לא כל כך נשמר.

"בטח" עניתי לה כשאני נמצאת באוניברסיטה בדרך למבחן האחרון שלי באותה שנה. הגעתי קצת מוקדם כדי ללמוד בספריה. בזמן שצעדתי לשם היא כותבת לי "שמעתי שהיה פיגוע בקרית ארבע. רציתי לבדוק שאת בסדר".

בום. מכה בלב. היינו בעיצומו של גל טרור. בתור מי שגדלה באזור מוכה טרור, בכל גל כזה ידענו שמתישהו זה יפגע קרוב. רק לא ידענו מתי ולא ידענו במי. בראש שלי עברו כל כך הרבה הספדים. חשבתי מה הייתי מספרת על האחים והחברות שלי. זה מזעזע לחשוב על זה, אני יודעת. מי שלא גדל בצל טרור לא יבין זאת, אבל ככה זה; כשחיים חיים לא נורמליים גם המחשבות הן לא נורמליות.

שניה אחרי אני מקבלת הודעות ווטסאפ בקבוצה של המשפחה ובקבוצה של החרסינה. אנשים מתחילים לנחש מה קרה ואיפה. גם אני מנסה לנחש… עד שמגיעה ההודעה להתפלל לרפואת "הלל יפה בת רינה" שפצועה אנוש. כאן כבר הלב עמד להתפוצץ. חברה שכולה אמרה לי פעם שכשאומרים "פצוע אנוש" לרוב הפצוע כבר מת, ופשוט עוד לא הודיעו לכל המשפחה.

בכל זאת הלכתי להתפלל. כלומר לבכות וקצת למלמל… כשהרגשתי שמיציתי את התפילות נכנסתי לספריה בניסיון להסיח את דעתי וקצת ללמוד. רק התיישבתי ושוב הודעת ווטאספ: "היי בנות, מישהי יודעת משהו על הילדה שנרצחה?"

נרצחה???

יצאתי נסערת מהספרייה. חשבתי על ההספדים שרצו לי בראש לפני. בכל ההספדים האלה לא רץ אף הספד שלי על חניכה. הלל הייתה חניכה שלי בתנועת נוער. הדרכתי אותה כשהיא הייתה בכיתות ג'-ד'. היא הייתה אולי קטנה בגיל, אבל גדולה במידות. מי שמכיר את רינה ועמיחי, יודע מה זו משפחה עם תעצומות נפש. גם הלל הייתה כזו.

היו בה אכפתיות ודאגה לכל מי שסביבה. בכל פעם שהחרימו ילדה, הלל הייתה זו שנעמדת לצידה. זו שנלחמת למענה, זו שמוכנה להיות מוחרמת יחד איתה כדי שאותה ילדה לא תרגיש בודדה. באחת הפעמים הלל סיפרה לי שיש להן מבצע חדש, לה ולעוד חברה. הן מרימות את הכיסאות בכל סוף יום לפני שהמנקה מגיעה.

הלל כולה הייתה חסד. חסד ואמת. היא הייתה לוחמת צדק. כזו שאומרת את דעותיה בביטחון ובנחישות. כזו שמאמינה שהאמת צריכה להיאמר גם אם היא לא תמיד הדעה הפופולרית והנוחה.

הלל הייתה קטנה, אבל היא לימדה אותי כל כך הרבה. היא לימדה אותי מהי קבלת האחר, היא לימדה אותי פשטות, כנות וענוה. היא לימדה אותי לא להתבייש במי שאני, לחיות את מה שאני מאמינה.

היום נציין 6 שנים לאותו בוקר נורא.

היום אציין 6 שנים לפעם הראשונה בה הספדתי חניכה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
יהי זכרה ברוך,...
תודה על הדברים | 23-06-2022 14:49
יהי זכרה ברוך, ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו
2
how i got my love back home
maya elijah | 23-06-2022 15:02
שמי שירה אליהו, אני רוצה לחלוק את החדשות הטובות על חיי עם כל מי ומי שצריך עזרה בנישואין/זוגיות. סבלתי שש שנים, בעלי עזב אותי והמשכתי ללדת אישה נוספת רק בגלל שהמשפחה שלו לא אהבה אותי, ובגלל שלא יכולתי לתת לו תינוק, בכיתי שבע שנים בגלל שבעלי התגרש ממני. חיפשתי את הכישוף שהענן עזר לי ברשת פגשתי כל כך הרבה קוסמים, כולם גייסו כסף בלי לעזור לי, אבל ב-3 במאי 2022 ראיתי תרומה מקוונת של קוסם טוב בשם דר אלאבה. החלטתי לפנות אליו כשפניתי אליו, הוא אמר לי שהבעיה שלי נפתרה כי פניתי אליו, סיפרתי לו את כל הבעיה שלי והוא הבטיח לעזור לי להחזיר את בעלי. דר אלאבה הורה לי והראה לי מה לעשות אז אני עוקבת אחרי כל ההוראות ועושה מה שהוא ביקש ממני אחרי שלושה ימים הוא אמר לי שבעלי יתקשר אליי לפני שאני ישנתי באותו היום ויתנצל. ברגע שהוא סיפר לי הכל, בעלי התקשר אליי וביקש שאחזור אליו אחרי שש שנות גירושים. היום אני משתפת את ההודעה הזו כי אני רוצה שהעולם יידע וזו עבודה טובה, ואני גם מאוד שמחה להיות בהריון ולאלו מכם שזקוקים לעזרה, בעיות בעבודה או קידום פנו עוד היום לדר אלאבה ותפתרו לכם את הבעיה. הנה אימייל: dralaba3000@gmail.com או וואטסאפ / viber עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, אני מבטיח לך שהבעיה שלך תיפתר
3
נעמה יקרה,ממש ריגשת....
חרות נגר | 23-06-2022 22:31
נעמה יקרה,ממש ריגשת. מתוך המילים שכתבת נכנסתי לאותו בוקר קשה שהתלמידה שלנו בחטיבה של אולפנת קרית ארבע נרצחה. התחברתי לכל מילה שלך. וככ משמעותית הכתיבה שלך והנכחת הזיכרון של ילדה טהורה ותמה וצדיקה אמיתית.. תודה רבה!
4
how i got my love back home
maya elijah | 27-06-2022 18:18
שלום לכולם, אני כאן כדי לחלוק עדות קטנה. שמי שירה אליהו, אני בת 40, התחתנתי בגיל 31, יש לי רק ילד אחד וחייתי באושר ועושר. אחרי שנה של נישואים בעלי הפך להיות כל כך מוזר ואני לא ממש מבינה מה קורה, הוא עמוס מהבית לאישה אחרת, אני כל כך אוהבת אותו שאני לא חולמת לאבד אותו, אני מנסה כמיטב יכולתי לוודא שלי הבעל חוזר אליי, אבל הכל בלי עזרה, בוכה ובוכה מבקש עזרה, דיברתי על זה עם המשפחה שלו אבל לא קיבלתי תשובה. אז חברתי הטובה אנה ג'והנסון הבטיחה לעזור לי. היא סיפרה לי על אדם בשם דר אלאבה, אמרה לי שהוא איש גדול מאוד וגבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו ואין לו שום קשר לבעיות אהבה שהוא לא יכול לפתור והיא סיפרה לי איך הוא עזר לאינספור אנשים בבנייה מחדש של מערכת היחסים שלהם. הייתי ממש משוכנע, יצרתי קשר במהירות עם כתובת הדואל שלו, dralaba3000@gmail.com או ה-WhatsApp / viber שלו עם המספר הזה +1(425) 477-2744. אני מסביר לו את כל הבעיות שלי, הוא אמר לי שאני לא צריך לדאוג שכל הבעיות שלי ייפתרו מיד. הוא אמר לי מה לעשות כדי להחזיר את בעלי, ואמרתי את זה, הוא אמר שאחרי 3 ימים בעלי יחזור ויתחיל להתחנן, וזה באמת קרה כמו שהוא אמר, מאוד הופתעתי, זה כל כך מדהים. התהילה של מערכת היחסים שלנו עם אלוהים קרובה מאוד עכשיו ושנינו חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה. אם נתקלתם בבעיה דומה, פנו אליו מיד ופתרו את הבעיה אחת ולתמיד. אני גם עד חי
5
נאכבה#2 או שואה#2...
הכתובת על הקיר | 30-06-2022 14:37
נאכבה#2 או שואה#2