טרור עציון: מה שאסור לנוער הגבעות מותר לפמיניסטיות הדתיות - סרוגים

טרור עציון: מה שאסור לנוער הגבעות מותר לפמיניסטיות הדתיות

קבוצה רדיקלית נאבקת בהחלטתו של הרב דרוקמן לקיים את שיעורו של הרב אלון בישיבה. אם היה מדובר בנערי הגבעות נגד ניצן אלון, המקהלה הליברלית כבר מזמן הייתה מגנה

author-image
טרור עציון: מה שאסור לנוער הגבעות מותר לפמיניסטיות הדתיות
  הפליירים שהודבקו בכניסה לישיבה (דף הפייסבוק: תומכים בנפגעי הרב אלון)

קבוצת פמיניסטיות דתיות, החליטו לתקוף את הרב חיים דרוקמן שכזכור החליט להמשיך את שיעוריו הקבועים של הרב מוטי אלון בישיבתו.

המחאה על העסקתו של הרב אלון היא לגיטימית. בית המשפט הרשיע אותו במעשה מגונה בבן שבע עשרה, קטין לפי החוק הישראלי ונתון למרותו הרוחנית והסמכותית. במקרה הזה יש חזק וחלש. החזק הוא התוקף שזוכה אוטומטית ליוקרת הממסד והחלש ובמקרה הזה החלשים, הם אותם נערים שחלקם אף משכו את תלונתם, כי אין זה קל ללכת אל מול דמות רבנית שטוענת לאורך כל הדרך שהכל שקרים. ואין זה קל ללכת ולהתלונן כנגד רב גדול וכוכב עולה בציבור הדתי לאומי.

המהלך שכנראה איפשר להביא את הרב לבית המשפט, היה קיומו של פורום תקנה. הבירורים והדיונים בפורום תקנה הם שהביאו לבסוף לכך שהוגשו תלונות במשטרה.  רק ראו שגם אחרי שרבנים גדולים עמדו בפורום תקנה אל מול הרב אלון, עדין יש רבנים ואנשים בציבור הדתי לאומי שחושבים שהרב אלון חף מכל חטא. מצב שרק מוכיח עד כמה פורום תקנה חשוב וראוי, על אף כל הביקורות נגדו. חלקים גדולים בציבור הדתי לאומי חשדניים כלפי בית המשפט ולכן טבעי שחלקם מגיע למצב שהם מצדדים ברב אלון ולא מאמינים לבית המשפט. מה היה קורה לו זה נעשה ללא פורום תקנה? אחוזים גדולים יותר היו חושבים כנראה שזה מסע רדיפה.

בהחלטתו של הרב דרוקמן- דמות, שלכל הדעות מייצגת את הזרם המרכזי בציבור הדתי- להעסיק את הרב אלון יש אמירה רועמת. ראשית כנגד חברי פורום תקנה, שנית כלפי החלטת בית המשפט העליון ושלישית כלפי נפגעים ונפגעות שרוצים להתלונן. ואולי היא המשך למאבק שראינו בבחירות לרשות הרבנות הראשית, בוויכוחים הפנים מגזרים על המשך דרכה של הציונות הדתית והאם היא תמשיך כציבור אחד.

טרור עציון

קבוצת הפמיניסטיות הדתיות ושאר תומכים, פנו למאבק רדיקלי בהחלטתו של הרב דרוקמן. אני אומר זאת כי רובן ורובם מגיעות מקבוצת הפייסבוק "אני פמיניסטית דתייה וגם לי אין חוש הומור". אם בהתחלה הדבר הסתכם בהחלפת תמונות פרופיל לסמל של ישיבת אור עציון תחת הכיתוב "אוי האומרים לרע טוב" ההמשך היה הרבה פחות נחמד. וכך הם כתבו אתמול בבוקר בדף הפייסבוק "תומכים בנפגעי הרב אלון":

"חזרנו עכשיו מאור עציון. היו לנו לא מעט מפגשים טעונים – עם תושבי היישוב, עם אחד הר"מים בישיבה, ואפילו עם נהגו הפרטי של עבריין המין מוטי אלון. בסוף העבריין יצא מתחומי הישיבה בליווי משטרתי, כי באור עציון מאוד חשוב לשמור על אנסים מכל משמר"

1622787_135495379954046_1204624498_n

הגרפיטי על הכביש (מתוך הפייסבוק: תומכים בנפגעי הרב אלון)

 לפני זה העלו הקבוצה תמונות של גרפיטי שהם ציירו בתוך היישוב מרכז שפירא "הרב דרוקמן אל תתמוך באלימות מינית", וכן תמונות של חלוקת פליירים על מכוניות בלוחות מודעות, וברחבי היישוב "קול דמי אחינו זועקים אלינו מן הישיבה", שגם תלו אותם על שער היישוב מרכז שפירא.

אני אישית תומך במחאה, אך יש לי השגות על הדרך בה הם בוחרים לפעול שהיא בעייתית. למרות המעשים החמורים של הרב אלון, ללכת ולכתוב גרפיטי, להתעמת עם תושבי היישוב התמימים ולהציף את המקום בפלאיירים זה צעד שרבים בציונות הדתית לא היו חותמים עליו. לשם השוואה, כשבמקומות אחרים, נוער הגבעות מפגינים ממש כך מול ביתו של אלוף הפיקוד או ראש המנהל האזרחי שאחראים על פינוי מתיישבים מביתם, אז המקהלה הליברלית מגנה. התקשורת מצטרפת למקהלה נבחנית שקובלת על הפרעת הסדר הציבורי.

אני מכיר את תחושת הצדק המפעמת כשאתה בטוח שאתה מציל את העולם אל מול כוחות הרשע, אחרי ליל סערה כזה. אך אינני בטוח שזה צעד נכון וצודק. ואם ארצה להיות דמגוג אשאל האם גרפיטי כזה הוא לא תג מחיר שבחוגים הליברלים נחשב ממש כפעילות טרור?

אלה לא דברים חד משמעיים רק תהיות ומחשבות.

==

אור יזרעאלי הוא עורך בערוץ הכנסת. הדברים פורסמו בעמוד הפייסבוק שלו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
כולם צודקים והנערים סובלים.
| 11-02-2014 11:29
2
דמגוגיה בשקל
אור | 11-02-2014 12:24
בושה ל"סרוגים" שמעלים דבר כזה!
3
מדבר שטויות
| 11-02-2014 13:02
אין כל הצדקה לפורום תקנה, הם עשו יותר נזק מאשר תועלת. לגבי הפמיניסטיות, קל לצאת נגדם, כמעט תמיד הן טועות.
4
דמעות תנין
אנונימי | 11-02-2014 13:07
אולי כדי שנדע את העובדות תאיר את עיננו מה עשו בישיבה בסוגיית הרצאות של עברייני מין מורשעים במקומות בהם לומדים קטינים. נשמח גם לדעת האם התקיימה אספה ביישוב המדובר שבו מצוייה הישיבה בו נדונה השאלה החשובה הזו. אולי הנהלת היישוב פעלה בסוגיה - נשמח לשמוע גם על כך. או מה עושים כל אלו שכמו שנאמר בכתבה תומכים בכל ליבם בצדקת הנושא ובקורבנות כדי למנוע התמשכות הפגיעה בהם. דרך אגב, שמחתי לשמוע שנוער הגבעות הם אחרים לגמרי מכפי שהם מוצגים בתקשורת, ושכל פעילותם מסתכמת בציור בגיר על מדרכות וחלוקת פליירים.
5
ה"רדיקליות" עם הרעיונות המהפכנים שלהן..
נעם | 11-02-2014 13:12
תקיפה מינית זה בסדר... איך הן לא מבינת שלצייר בגיר זה מה שאסור?
6
כמה עובדות חשובות...
מאיר | 11-02-2014 15:26
א. כתבה רדודה ביותר . ממש ! ב. בישיבה הגבוהה אור עציון אינם לומדים קטינים. ג. ביהמ"ש לא אסר על הרב אלון להעביר שיעורים (גם לא יכול לאסור זאת) ולא אסר לאחרים שלא יתנו לו להעביר אצלם שיעורים. ד. זה שיעור בחירה בחדר צדדי בישיבה ( כל דכפין ייתא ומי שלא - שישאר בביהמ"ד) ה. תעזבו כבר את הנושא- עיברו הלאה....
7
ככה זה כשאוכלים מאותו המסטינג
כשר למהדרין | 11-02-2014 17:35
הקוזאק הנגזל צריך שהרב דרוקמן יגן עליו, וזה אחלה, הם אכלו מאותו המסטינג, אלא שבדרך הרב דרוקמן, אדם בעל זכויות רבות ללא ספק, שכח על מי צריך להגן באמת, והוא משדר מסר ברור: קרבנות תקיפה מינית, תסתירו, תדחיקו, אל תתלוננו, כי כשתעמדו מול בעל השררה יהיה מישהו שאכל איתו מאותו המסטינג שיעדיף אותו על פניכם/ן.
8
צודק לחלוטין!
י"ש | 11-02-2014 17:44
כל מילה בסלע!
9
מי שרוצה לדעת מה באמת היה שם...
אופק | 11-02-2014 18:03
לימוד בסוגיית וידוי ותשובה: http://www.youtube.com/watch?v=EwKgZZzwW9w
10
בושה
לא משנה | 12-02-2014 8:36
"אני מכיר את תחושת הצדק המפעמת כשאתה בטוח שאתה מציל את העולם אל מול כוחות הרשע.." כתב הכתב בכתבה שלה שווה את הדיו שכתב בה. כוחות הרשע??? בעצם אתה מחבר את הרב דרוקמן לכחות הרשע???? דור ששופט את שופטיו!!!! גם אם כבודו (ולא שיש לי כבוד למה שכתבת!) כותב כך ולא מתכוון לחבר את הרב דרוקמן לזה, זהו דבר המשתמע מן הכתבה תתבייש לך ! ועל זה נאמר אויל מחריש גם חכם יחשב ואם לא החריש...
11
דור השופט את שופטיו. אוכלים אחד את השני
משה | 12-02-2014 21:49
כל ילד יודע יותר ממבוגר כל כתבת בת 20 יודעת יותר משר הביטחון מה נכון לעשות כל קורא עיתון יכול להכריע במשפט כי הרי 'הוא קרא את העיתון!' ו-2 נקודות נוספות למחשבה: א. חשבתם פעם, האם כל מה שאנו רואים בעיתון/חדשות הוא מדויק? כמה פעמים יצא לכם לשמוע שבעצם הדיווח לא היה 'בדיוק' מה שקרה? הכתב קצת חתך את התמונה כדי להציג משהו.. ב. האם כך חברה מתנהלת? כאשר אנו רוצים לדרוך על מי שנפצע/נפל/טעה? האם דוד המלך, אם חטא, צריך לרדת מגדולתו ולקבור אותו חי בגלל זה? האם חשבתם פעם איך אנו מתנהלים כחברה? כל שבוע רצח אופי חדש. ללא עובדות. רק כותרות מנופחות. אם אתם אנשים חושבים, חישבו על כך. ואגב, גם בסיפור הזה עם הרב והפורום- רבות הן הטעויות. מאד רבות. אבל כמובן, כל צדיקי סדום, כל אלו העובדים עבודת נפש קשה כדי להיות טובים יותר (הלוואי), יודעים לשפוט כל אדם כאילו הם.. לפחות אלוקים. ונסיים: איך אמר אחד הרבנים מהפורום לרב אלון:"אתה צריך להבין, שלך- כבר אין תפקיד בעולם". מינימום אלוקים. בתקווה לחברה טובה יותר.
12
הפתעה!
מומו | 16-02-2014 23:43
הופתעתי לגלות שאני מזדהה עם הפדל"חושיות במקרה זה (ורק בו), וגם ההשוואה לנוער הגבעות (כפי שהוא מתואר בתקשורת) לא משכנעת. יחד עם זאת, אני חושב שצריך להקפיד מאוד לשמור על כבודו של הרב דרוקמן, גם אם תמהים על מעשיו ועמדותיו. מקווה שגם הפדל"חושיות חושבות כך (זה רציני לגמרי, בלי טיפת חוש הומור. מבטיח)
13
מדוע ציזרתם אותי? אולי מפני שהימין הוא אפס, פחדן וגם קצ
הכותב | 19-02-2014 0:22
ת פאשיסטי? דוסים אנטי דמוקרטים. בתקשורת החילונית אין כזו צנזורה כמו אצלכם.
14
פמיניסטיות הזויות
אורי | 11-03-2014 10:51
המאבק המביך שלכם ברב אלון וברב דרוקמן פשוט משעשע. תמשיכו לבזבז אנרגיה לריק ואח"כ תשאלו למה אתן רווקות ממורמרות בנות 40