טרור עציון: מה שאסור לנוער הגבעות מותר לפמיניסטיות הדתיות
קבוצה רדיקלית נאבקת בהחלטתו של הרב דרוקמן לקיים את שיעורו של הרב אלון בישיבה. אם היה מדובר בנערי הגבעות נגד ניצן אלון, המקהלה הליברלית כבר מזמן הייתה מגנה
קבוצת פמיניסטיות דתיות, החליטו לתקוף את הרב חיים דרוקמן שכזכור החליט להמשיך את שיעוריו הקבועים של הרב מוטי אלון בישיבתו.
המחאה על העסקתו של הרב אלון היא לגיטימית. בית המשפט הרשיע אותו במעשה מגונה בבן שבע עשרה, קטין לפי החוק הישראלי ונתון למרותו הרוחנית והסמכותית. במקרה הזה יש חזק וחלש. החזק הוא התוקף שזוכה אוטומטית ליוקרת הממסד והחלש ובמקרה הזה החלשים, הם אותם נערים שחלקם אף משכו את תלונתם, כי אין זה קל ללכת אל מול דמות רבנית שטוענת לאורך כל הדרך שהכל שקרים. ואין זה קל ללכת ולהתלונן כנגד רב גדול וכוכב עולה בציבור הדתי לאומי.
המהלך שכנראה איפשר להביא את הרב לבית המשפט, היה קיומו של פורום תקנה. הבירורים והדיונים בפורום תקנה הם שהביאו לבסוף לכך שהוגשו תלונות במשטרה. רק ראו שגם אחרי שרבנים גדולים עמדו בפורום תקנה אל מול הרב אלון, עדין יש רבנים ואנשים בציבור הדתי לאומי שחושבים שהרב אלון חף מכל חטא. מצב שרק מוכיח עד כמה פורום תקנה חשוב וראוי, על אף כל הביקורות נגדו. חלקים גדולים בציבור הדתי לאומי חשדניים כלפי בית המשפט ולכן טבעי שחלקם מגיע למצב שהם מצדדים ברב אלון ולא מאמינים לבית המשפט. מה היה קורה לו זה נעשה ללא פורום תקנה? אחוזים גדולים יותר היו חושבים כנראה שזה מסע רדיפה.
בהחלטתו של הרב דרוקמן- דמות, שלכל הדעות מייצגת את הזרם המרכזי בציבור הדתי- להעסיק את הרב אלון יש אמירה רועמת. ראשית כנגד חברי פורום תקנה, שנית כלפי החלטת בית המשפט העליון ושלישית כלפי נפגעים ונפגעות שרוצים להתלונן. ואולי היא המשך למאבק שראינו בבחירות לרשות הרבנות הראשית, בוויכוחים הפנים מגזרים על המשך דרכה של הציונות הדתית והאם היא תמשיך כציבור אחד.
טרור עציון
קבוצת הפמיניסטיות הדתיות ושאר תומכים, פנו למאבק רדיקלי בהחלטתו של הרב דרוקמן. אני אומר זאת כי רובן ורובם מגיעות מקבוצת הפייסבוק "אני פמיניסטית דתייה וגם לי אין חוש הומור". אם בהתחלה הדבר הסתכם בהחלפת תמונות פרופיל לסמל של ישיבת אור עציון תחת הכיתוב "אוי האומרים לרע טוב" ההמשך היה הרבה פחות נחמד. וכך הם כתבו אתמול בבוקר בדף הפייסבוק "תומכים בנפגעי הרב אלון":
"חזרנו עכשיו מאור עציון. היו לנו לא מעט מפגשים טעונים – עם תושבי היישוב, עם אחד הר"מים בישיבה, ואפילו עם נהגו הפרטי של עבריין המין מוטי אלון. בסוף העבריין יצא מתחומי הישיבה בליווי משטרתי, כי באור עציון מאוד חשוב לשמור על אנסים מכל משמר"
לפני זה העלו הקבוצה תמונות של גרפיטי שהם ציירו בתוך היישוב מרכז שפירא "הרב דרוקמן אל תתמוך באלימות מינית", וכן תמונות של חלוקת פליירים על מכוניות בלוחות מודעות, וברחבי היישוב "קול דמי אחינו זועקים אלינו מן הישיבה", שגם תלו אותם על שער היישוב מרכז שפירא.
אני אישית תומך במחאה, אך יש לי השגות על הדרך בה הם בוחרים לפעול שהיא בעייתית. למרות המעשים החמורים של הרב אלון, ללכת ולכתוב גרפיטי, להתעמת עם תושבי היישוב התמימים ולהציף את המקום בפלאיירים זה צעד שרבים בציונות הדתית לא היו חותמים עליו. לשם השוואה, כשבמקומות אחרים, נוער הגבעות מפגינים ממש כך מול ביתו של אלוף הפיקוד או ראש המנהל האזרחי שאחראים על פינוי מתיישבים מביתם, אז המקהלה הליברלית מגנה. התקשורת מצטרפת למקהלה נבחנית שקובלת על הפרעת הסדר הציבורי.
אני מכיר את תחושת הצדק המפעמת כשאתה בטוח שאתה מציל את העולם אל מול כוחות הרשע, אחרי ליל סערה כזה. אך אינני בטוח שזה צעד נכון וצודק. ואם ארצה להיות דמגוג אשאל האם גרפיטי כזה הוא לא תג מחיר שבחוגים הליברלים נחשב ממש כפעילות טרור?
אלה לא דברים חד משמעיים רק תהיות ומחשבות.
==
אור יזרעאלי הוא עורך בערוץ הכנסת. הדברים פורסמו בעמוד הפייסבוק שלו.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו