אמו של מוישי קליינרמן: "אנו בסיוט מתמשך" - סרוגים

אמו של מוישי קליינרמן: "אנו בסיוט מתמשך"

משפחתו של מוישי קליינרמן שנעדר כבר 87 יום בכו בוועדה לביטחון פנים: "אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. האם הוא חי או מת". המשטרה: "90% מהנעדרים נמצאים תוך שעות 24 שעות"

author-image
אמו של מוישי קליינרמן: "אנו בסיוט מתמשך"
  גיטי קליינרמן (צילום: יעל צין)

הוועדה לביטחון פנים קיימה היום (שלישי) דיון בהתמודדות המשטרה עם חיפוש אחר נעדרים בעקבות היעלמותו של הנער מויישי קליינרמן, שנעדר כבר 87 ימים.

גיטי קליינרמן, אמו של מוישי קליינרמן שנעלם מזה 87 ימים, אמרה בבכי בדיון: "אין לי חיים. איך אני יכולה לטפל בשאר הילדים בבית? אני מרגישה שאין אף אחד שמחזיק את הפרשה של מויישי. 2080 שעות אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך. הראש שלי לא מרוכז. אני מבקשת מכל הגורמים שיש להם השפעה ומה שלא יהיה בסיפור שלו, להחזיר אותו הביתה. לפחות שיהיה קצה חוט. אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. האם הוא חי או מת. נפל לוואדי לתהום? אין לי מילים".

אביו של מוישי, שמואל קליינרמן הוסיף: "מדובר בחיים של ילד והמדינה צריכה לקום על הרגליים. אנחנו מאד חוששים שמדובר בחטיפה. מדובר בילד שמחובר למשפחה שהיה תמיד מתקשר. מישהו מחזיק בו, אולי לאומני או פלילי. אי אפשר להחליט שלא מדובר בזה".

עוד באותו נושא

"לא מתייאשים": מבצע נרחב לאיתור משה קליינרמן

חברי הכנסת טענו בפני המשטרה כי יש תחושה שהמשטרה אינה עושה מספיק במקרה הזה. ח"כ מיכאל מלכיאלי: "87 ימים ילד נעלם מהבית ובאתר של המשטרה השם שלו לא מופיע. רק אחרי התערבות הוא הועלה לאתר. הדבר הזה מצביע שיש אולי הזנחה ולא לקחו את הסיפור הזה ברצינות".

ח"כ אוריאל בוסו: "אנחנו נמצאים בדיון שלא אמור להתקיים במדינה מתוקנת. אף נציג לא דיבר עם המשפחה ומשהו לקוי בתפישה. אנחנו לא באים בטענות אנו רוצים לשמוע תשובות".

ח"כ אורי מקלב:" הציבור החרדי יתן את כל כולו למען החיפושים במתנדבים ובעזרה אך משטרת ישראל חייבת לתגבר את החיפושים ולהביא את העניין המקצועי ולהדריך מה לעשות".

ח"כ יוסף טייב, טען כי: "יש תחושה קשה שהציבור החרדי הופך להיות סוג ב' . לא ייתכן שהורים יישארו 87 יום ללא מענה".

רפ"ק אריאל גד, ראש חוליית נעדרים במשטרה, ציין בפני הוועדה את נוהל החיפוש אחר נעדרים ואמר: "המשטרה מתמודדת עם 25 אלף נעדרים בשנה. ברגע שיש דיווח אז כל התחנה מתגייסת לטפל באירוע הזה כולל חקירות, בילוש ועוד. ואם זה קשור לגזרה של תחנה אחרת אז גם היא תתגייס למאמצים. המשטרה משקיעה משאבים רבים, 90% מהנעדרים נמצאים תוך שעות 24 שעות. עד יומיים שלושה אנחנו מגיעים ל 95% נעדרים. יש בין 6 ל- 10 נעדרים שלא מצליחים לאתר בשנה.

"יש גורמים נוספים שמגייסים אותם למאמצי החיפושים כמו קב"טים ומתנדבים. יש יחידה של מתנדבים שהוקמה במחוז חוף לטיפול בנעדרים. חשוב לציין שכל נושא הפרסום מצריך אישור של המשפחה יש רגישות בנושא הזה, אנחנו לא יכולים לפרסם בתקשורת רק לאחר אישורם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לטובה? תגידו משהו......
אידה | 28-06-2022 15:44
לטובה? תגידו משהו...
2
מוזר. הילד רגיל...
אינסטינקט אימהי | 30-06-2022 3:08
מוזר. הילד רגיל להתקשר אחרי יום-יומיים. האמא מבינה שזה לא נורמלי והאבא אומר שזה בסדר גם שבוע. אבל אמא מכירה את הבן שלה!!!