באיראן נאלצו להודות: הקצין חוסל בתקיפה מכוונת - סרוגים

באיראן נאלצו להודות: הקצין חוסל בתקיפה מכוונת

מפקד במשמרות המהפכה מאשר כי אכן ארעה תקיפה מכוונת בבסיס בו נהרג מהנדס איראני. שר החוץ האיראני התייחס להמשך המו"מ ואמר כי ארה"ב תהיה מוכנה לתגובה מידתית

author-image
באיראן נאלצו להודות: הקצין חוסל בתקיפה מכוונת

אימאם חוסיין, מפקד בכיר במשמרות המהפכה, מאשר הבוקר (שני) כי אכן קרתה תקיפה בבסיסיה הצבאיים במרחב טהראן. האמירה מתייחסת ל"חבלה התעשייתית" בקו ייצור במתקן המחקר במתחם הצבאי פרצ'ין שקרתה במאי האחרון.

ההערכה היא כי איראן מבינה כי בעידן הרשתות החברתיות (למרות ניסיונות הצינזור) וצילומי הלוויין הרבים – היא אינה יכולה להסתיר את הנזק מתקיפות המיוחסות לישראל, וכעת יש לה גם עניין לייצר לגיטימציה למזימות הטרור שהיא מתכננת כנגד יעדים ישראליים.

כזכור, במתקפה נהרג אחסאן קאדבייג'י, מהנדס של משרד ההגנה. אסם נוסף נפצע קשה.

עוד באותו נושא

תעלומות מוות באיראן: 2 המדענים לא מתו בתאונה

בנוסף, מוקדם יותר היום שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, ושר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, דנו טלפונית בהתפתחויות האחרונות הקשורות לשיחות על הסרת הסנקציות בתאריך ה-28 ביוני.

בשיחה, אמר מזכיר המדינה האיראני כי הוא מעריך את מאמציו של בורל להגיע להסכמה ומותח ביקורת על מה שהוא מכנה "פעולותיה הנמהרות של ארצות הברית בהוצאת החלטה במועצת הנאמנים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

המשך המו"מ?

על המשך המשא ומתן בשיחות הגרעין, אמיר-עבדולהיאן בירך על ההישגים, אך ציין כי כדי להגיע להסכמה טובה ומתמשכת, יש צורך שהצד השני יניח בצד את "התנהגויותיו הכפולות והסותרות". עוד הוסיף: "לאחר פרסום ההחלטה במועצת הנגידים של סבא"א, הראינו שלא ניסוג מזכויות האומה, ואם ארה"ב תרצה להמשיך בהתנהגותה הלא בונה, היא תעמוד בפני תגובה מידית". לדבריו, "אנחנו עדיין מאמינים שדיפלומטיה היא הדרך והפתרון הטובים והמתאימים ביותר".

עוד באותו נושא

האיראנים התקפלו כדי לחזור לשיחות הגרעין

בורל מצידו טען כי הוא רוצה להמשיך ולמלא תפקיד חיובי בהשגת הסכם סופי: "הדרך לצאת מהמצב הנוכחי היא להמשיך בדיפלומטיה ולהימנע מצעדים לא בונים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו