אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הרב יוסף נגע בנקודה הרגישה של הציונות הדתית

בסיעת הציונות הדתית יודעים לשלוח תגובה על כל אירוע תקשורתי. דווקא המתקפה של הרב הראשי על חברם לסיעה איתמר בן גביר נתקלת בשתיקה רועמת. לח"כים יש בעיה להגיב גם מבחינת הנושא וגם מבחינת הנשוא

הרב יוסף נגע בנקודה הרגישה של הציונות הדתית
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

המתקפה של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף על בן גביר בסוגיית הר הבית, נגעה בנקודה הרגישה ביותר בסיעת הציונות הדתית. זה לא במקרה, שמפלגה שממהרת להגיב על כל אמירה, מסרבת להתייחס לסוגיה הנפיצה. הח"כים שרגילים להוציא הודעה לעיתונות על כל סערה ציבורית, מתבצרים בשתיקתם ולא בכדי.

עוד באותו נושא

עמית סגל: למה באמת הרב יצחק יוסף תקף את בן גביר?


112

"אהבל, הרב שלך הוא כמו כל הרבנים האלו?"

אתמול תקף הרב יצחק יוסף בשיעורו השבועי את העולים להר הבית והזכיר גם את בן גביר. "כולם אסרו את הכניסה להר הבית. והם מתעקשים. דיברתי עם כמה אחדים, נכנסים להר הבית. יש אחד קוראים לו בן גביר, נכנס ככה להר הבית בריש גלי, איזה חילול השם, לצאת ככה נגד כל גדולי ישראל האמתיים".

הרב יוסף המשיך ותקף: "הוא יגיד לך יש גם לי רב. שים לב, תחשוב רגע אחד, אהבל, הרב שלך הוא כמו כל הרבנים האלו? זה כל גדולי הרבנים. זה עשרות עשרות רבנים. נכנסים לפנים ולפנים. מי גרם לזה? אותם הרבנים שאמרו שמותר להיכנס, הם שגרמו למכשול הזה, כל הצער הזה. בא חבר כנסת, עולה להר הבית מתסיס את הרוחות ועובר על כל צו של גדולי ישראל. אוי ואבוי, צריך להתרחק ממנו ומכל ההנהגות שלו. איזה הנהגות אלה? אני מתפלא עליו.

הנקודה הרגישה של מפלגת נעם

הדברים של הרב יצחק יוסף נוגעים בנקודה הכי רגישה של המפלגות שמרכיבות את סיעת הציונות הדתית, בעיקר ביחס לסוגיית הר הבית ולרבנות הראשית לישראל. מפלגת נעם של אבי מעוז היא הסמן הקיצוני בה מתנגדים לעלייה להר הבית ונאמנים לרבנות הראשית, במפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ' וסופר – לא עולים להר הבית (בניגוד למשל לימינה או לליכוד), שומרים אמונים לרבנות הראשית וגם את הרבנים המתירים עלייה להר הבית. אצל עוצמה יהודית יש חופש הצבעה בסוגית הרבנות הראשית ועידוד העולים להר הבית, כשנציגי המפלגה עולים בעצמם להר.

המתקפה של הרב יצחק יוסף מביאה את כל הגורמים לבעיה כפולה, גם מבחינת הנושא וגם מבחינת הנשוא. הם היו רוצים לצאת להגנתו של בן גביר מול גורמים חרדיים המקורבים לש"ס ומצד שני הם לא יכולים למתוח ביקורת על הרב הראשי, וגם לא רוצים לפתוח הסוגיה הנפיצה של הר הבית, שגם בתוך הסיעה נמצאת בנוהל של "בואו נתעלם מהפיל שנמצא בחדר".

הבעיה של 'הציונות הדתית' כסיעה, היא שגם אם מתעלמים, הסוגיות האלה והשאלות בנושא יצוצו בהמשך. בסוף, בן גביר או סמוטריץ' ישאלו בשידור חי על דבריו של הרב יוסף ולא יוכלו לטמון את הראש בחול. הרב טאו או רבנים אחרים גם יביעו את דעתם על השותפות הפוליטית עם העולים להר הבית, מה שישפיע גם על היחס בתוך הסיעה ובעיקר על חלוקת המיקומים בעשירייה הראשונה, עם או בלי פריימריז.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
69 תגובות - 47 דיונים מיין לפי
1
לא מסכים
איש אמת | 19-06-2022 14:30
הציונות הדתית לא צריכה להגיב, כי הרב יצחק יוסף כבודו במקומו מונח, אך מבחינת בחירות זה לא ישפיע על אנשים
זה פוליטיקאי
זה לא רב - | 23-06-2022 12:50
השותף להסכמי אוסלו הארורים האחרון שיטיף מוסר למישהו
העולם היה נפלא בלי הציונות הדתית ובלי רב יוסף
האומה הישראלית | 19-06-2022 16:43
גן עדן ממש.
2
אנשים ששומעים רק...
עידו | 19-06-2022 14:35
אנשים ששומעים רק את עצמם לא שומעים אנשים אחרים.
3
מתקפת הרב יוסף היא פוליטית
אייל | 19-06-2022 14:40
גם אם הרב צודק בדבריו עדין הסגנון עילג ולא מכבד את הדובר. מרב ראשי הייתי מצפה לקצת יותר כבוד וסיגנון רהוט מבלי לרדת לרמה של שפת רחוב. אנחנו כבר מזמן לא בעירק. מה גם שהכל מריח בחירות , שס הגיעה לסוף דרכה מזמן
4
הרב עובדיה ונפתלי בנט
דודו | 19-06-2022 15:07
תסמכו על הרבנים ממשפחת יוסף שהם יודעים מה יוצא מהפה שלהם אז לפני שנים שבנט היה מנהיג הבית היהודי שעוד כולם חשוב שהוא יהודי הרב עובדיה יצא עליו וקילל אותו וכל עולם הציונות הדתית אמר איך הרב מדבר והחרדים נבהלו והורידו את הראש מבושה של צורת הדיבור של הרב בסוף מה מתברר ? שהיום בנט וכהנא הם האויבים מספר אחת של היהדות ללא הגזמה הם יותר גרועים מהנאצים 1 רפורמה בכשרות 2 רפורמה ברבנות - הנחתת רבניות של 3 הנחתת צהר במטבחי צהל 4 רפורמה בנישואים 5 רפורמה בכותל 6 כשר גם כשלא כשר לכתוב ועוד ועוד... אלה יותר גרועים מהנאצים ....אני לא צוחק ולא מתבייש לומר אני למדתי שהרבנים של משפחת יוסף רואים ראיית תורה ראיית חכם שזה יותר גדול מראיית נביא כי כללים הם ששומרים עלינו... אין מה להתבייש בדברי הרב וכל התקשורת יכולים לקפוץ כולל אתר סרוגים שאוהב ללקק הרבה לשמאל בשביל טוקבקים מימנים דתיים... אני מקווה שהתגובה שלי תעבור את הסינון שלכם בשביל שיראו למען ייראו וייראו הרבנים של משפחת יוסף תמיד צודקים .
לפני השואה...
בנט אכן נוכל אבל אהבל לכל אדם שתמך באוסלו נראה נכון ולכן ברור שאביו הרב עובדיה הקשיב לדרעי או אחרים מש"ס שלא רצו ללכת נגד אוסלו בשביל הפוליטיקה נטו וגם עכשיו במועד תמוה... שכן הרב עובדיה צדיק עולם. | 20-06-2022 0:29
לפני השואה יש רבנים שפסקו לא לברוח... כנל אוסלו של אביו. עדיין מכבדים אותם; אבל אוסלו לא חכם ולא נראה לי שהוא יכנה אביו אהבל. הבנת בנט טובה אבל המידע שקיבל כעת (וגם כנראה באוסלו של אביו זצל, בטח באה מדרעי...)
כן, כי...
מה נסגר | 19-06-2022 18:20
כן, כי הנאצים לא עשו שום דבר יותר גרוע מלהפריט את הרבנות... עדיף פשוט להרוג את כולם
הרב עובדיה...
משה | 19-06-2022 16:06
הרב עובדיה תמך בהסכמים עם ערפאת וטעה בגדול. אלפי נרצחים! אז אל תבלבל את השכל, אלק יודע
5
הרב ליאור ודאי מגדולי הדור, וזו מחלוקת לגטימי
אורי | 19-06-2022 15:08
הרי כל אחד יודע שכרת זה רק בעזרת ישראל ולפנים, ומהחיל ולפנים זה איסור דרבנן, וחוץ לחיל שרק לשם עולים בטבילה - מותר לכתחילה לטמאי מת. אלו הלכות פשוטות שכל אחד יודע וכתובות במשנה וברמבם ללא חולק. אבל הרבה גדולים אסרו שמא אחרים ייכנסו להיכן שאסור, אבל אחרים אומרים שזה לא אסור או מותר שאז נחמיר, אלא אסור או מצוה וחובה ולכן מתירים בתנאים שקבעו שמעיקר הדין ודאי מותר. וגם הרב מרדכי אליהו שאסר כתב מפורש בתחומין שאם יהיה שם בית כנסת ופיקוח אז צריך לבנות בית כנסת ולעלות כי מעיקר הדין כאמור כל ילד יודע שמותר. והיום כן מאפשרים להתפלל שם כך שהמציאות השתנתה. אני אישית לא נכנס לספיקות ולא עולה, אבל כתיפיו של הרב דב ליאור רחבות מאוד והוא כבר מעל 80 שנה כולו תורה ומי שסומך עליו ודאי עושה כשורה.
פוסק דור הוא לא
נתן | 20-06-2022 15:20
וממליץ לך מאוד לשמוע את הרב אבינר בשיחה של 4 דקות...ולחשוב על טעות אחת שתצטלם יפה של אחד העולים להר הבית.. לכל שונאי ישראל בכל העולם ..לעצום עיניים ולחשוב האם כדאי כל זה....
6
רבנים מדובר בדוב...
חחחח | 19-06-2022 15:33
רבנים מדובר בדוב לנעור וצביקה הטיל טאו.
7
אין דברי הראשל״צ ראויים שנתייחס אליהם
שלמה | 19-06-2022 15:47
אף אחד לא צריך להתייחס. הראשל״צ רק העיד על רמתו. ואם כבר רוצים שנתייחס, אז הנה: בן גביר עולה להר ע״פ רבו גדול ישראל הרב דב ליאור, והוא לא זז מהוראותיו ימין ושמאל, באמת (גם כשהוא אומר להצטרף לרשימה מסויימת או לרוץ בנפרד, או לטעת אילנות סרק בנגב, הכל על פי הוראתו. לא כמו במפלגות אחרות שעושים את מה שבא להם וטוענים שזה על פי הרבנים). נניח שהאדמו״ר מבויאן (או כל חסידות אחרת, לא משנה) היה מורה שמותר לעלות להר הבית. ברור שכל חסידיו היו עולים, כי הם נוהגים על פיו, ולא שייך לשאול אם האדמו״ר הוא ליגה א או ליגה ד (כלשון הראשל״צ בעבר). ועוד אם עוסקים בחילול השם, במה יש יותר חילול השם, בעלייה להר הבית או באמירת קללות על הרב עמאר? בעלייה להר הבית או בגניבה? בעלייה להר הבית או ב...? (אפשר להוסיף כהנה וכהנה)
ימני רפורמי
נתן | 20-06-2022 15:21
ימני רפורמי זה כת חדשה..אל תצטרף אליה תעשה תשובה..
אז להמשיך...
צריך שהרב יוסף יישב עם מישהו שאיננו מש"ס. בלי קשר עשה לך רב חל גם על הרב ליאור. אל תזלזל בכבוד שני הרבנים. | 19-06-2022 23:55
אז להמשיך באוסלו???
מה ההשוואה בכלל
יהודי | 19-06-2022 17:23
מי שמשווה את מרן הרב יצחק שהולך בפסקי אביו גדול הדורות לדוב ליאור שלא מתקרב לקרסוליהם. הוא באמת אהבל!
8
איזה רב מתיר...
יהודי | 19-06-2022 16:09
איזה רב מתיר לנטוע עצים בשמיטה? זה לא רב זה סמרטוט מחרחר מלחמה. ואם כבר שבן גביר וסמרטוטיטש ישרתו בצבא תחילה.
תקרא..
נתן | 20-06-2022 15:29
אחי אין הלכה שאין מחלוקת אבל ההלכה בסוף נקבעת עי גדולי הדור אם כל רב יקבע הלכה למעשה .יהיה לנו כמספר הרבנים כך הלכות...ופה אין מה להשוות כלל זה 99.5 מהרבנים אומרים לא לעלות דורי דורות...וזה גם פיקוח נפש אדיר אדיר אדיר...אז מה השאלה?
כל המבזה...
בור ועם הארץ | 19-06-2022 20:15
כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו אתה לא פוחד
לנטוע בשמיטה אולי כן מותר.
אליעזר | 19-06-2022 17:52
נדמה לי שיש בתלמוד מובאה בשם אחד האמוראים שהתיר לזרוע משום ארנונה למלך( סנהדרין כו?), אני לא משווה בין המקרים והתקופות, אבל אל תהיה בור עם דיפלומה, תחשוב לפני שאתה כותב על תח שגם בעיני החולקים עליו, עדיין ידוע כגאון ופוסק בעל כתפיים רחבות מאד.
9
הכל פוליטיקה ,הבחירות...
רמי | 19-06-2022 16:12
הכל פוליטיקה ,הבחירות בקרוב ובן גביר הולך לגרוף קולות משס ומיהדות התורה וזה לא סוד,אז בהתאם לכך הדיבורים נגד בן גביר יגברו .
10
בן גביר הולך...
רמי | 19-06-2022 16:14
בן גביר הולך לגרוף קולות משס ומיהדות התורה וזו הסיבה בוודאי
11
יצחק יוסף צודק...
מחמוד אל סייף | 19-06-2022 16:45
יצחק יוסף צודק 100 אחוז! אל יהוד אסור יעלו לאיפה יש מסגד אל אקצה! זה רק של מוסלמים! גם קותל מערבי של מוסלמים! בית מקדש לא היה בהר בית בכלל! ויוסף יצחק יודע זה ב100 אחוז, אם לא היה בטוח, היה מרשה אל יהוד יעלו ג'בל בית.
אם זה...
גם אם יהודים זה תלוי (הרמב"ם מתיר לצורך בניית בית המקדש), אזי בטוח אסור למוסלמים. תלכו למכה. | 19-06-2022 22:24
אם זה לא שלנו, אז לא היינו מדברים על זה כי אז זה היה כמו ללכת לאילת. לכם בטוח אסור להיות שמה אם אתם לא פועלי בניין לבנות את בית המקדש שאז מותר לנו גם לעלות טמאים. לגויים אסור במיליון אחוז שכל הזר הקרב מות יומת. דין מוסלמי שהולך לשם הרבה יותר חמור גם מיהודי בטומאה.
12
אבא של יוסוף...
עבדאללה | 19-06-2022 16:48
אבא של יוסוף יצחק קוראים משפחה שלו עבדאללה יוסוף, אולי הוא ממשפחה של עבדאללה, קינג של ירדן?
למה נותנים...
קלייר | 19-06-2022 17:28
למה נותנים לאויל כמוך לכתוב ?
13
איתמר בן גביר...
יובל | 19-06-2022 16:51
איתמר בן גביר מלך ????. הרב יכול לצחצח לו את הנעליים. הערבים ישקשקו משרד המשפטים איתמר בן גביר או מהשר לביטחון פנים איתמר בן גביר. על הרבנים כל הערבים מצפצפים. יישר כוח איתמר.
14
אני ימני ותמה...
אסף | 19-06-2022 17:04
אני ימני ותמה על העניין לעלות להר הבית,סתם קטני אמונה כשיגיע הזמן אנחנו נדע,בינתיים נבכה על צער השכינה בכותל כאבותינו
מי שתמך...
אוסלו 2 אצל המשפחות של הרבנים הנכבדים לבית משפחת יוסף | 20-06-2022 0:32
מי שתמך באוסלו... גם כאן... בהכול דרעי בחש ידו...
אהבל זה...
שאול | 19-06-2022 19:40
אהבל זה טיפש בערבית..אז זה מתאים פה
נכון, שלא...
קלייר | 19-06-2022 17:27
נכון, שלא צריך ואסור. אני רק תמהה, גם אבא שלו וגם הוא, עם כל גדולתם, הם מתבטאים בצורה לא מכובדת. אביו פתח פה כמה פעמים וגם כשהרב סתיו רצה להיות רב ראשי, הרב עובדיה איבד את העשתונות, שמא יקחו לבן שלו את התפקיד, אני הזדעזעתי. איזו דוגמא זו ? ועכשיו בנו משתמש במילה אהבל, מה זה? ככה רב ראשי מדבר ? אם הוא היה חכם, היה צריך לזמן אותו בשקט, לדבר, להסביר לו, את חשיבות אי העליה, זה לא יותר פשוט, לא יותר מכובד. ובן גביר היהודי המקסים החם והמסוק הזה , לא היה מבין, לא היה מקבל את דבריו? מה זה המילים האלה?
15
משפחת יוסף משפחה...
צביקה | 19-06-2022 17:15
משפחת יוסף משפחה של גזעניים.
16
כולם מצלצלים עד...
רוני | 19-06-2022 17:16
כולם מצלצלים עד ש...ברגע שיושבים על הכיסא, לא ממש משנה מאיזו מפלגה, מגיעים. העיוותים והתירוצים.רק משיח וזה מה שצריך לצעוק
17
אין שום פיל....
דרור | 19-06-2022 17:26
אין שום פיל. כל אחד יעשה לפי הוראת רבותיו. ובא שלים עת ישראל .
18
עדיין....יש צורה להתבטאות......
מויש | 19-06-2022 17:26
עדיין....יש צורה להתבטאות...
19
???????????? ...
יוסף | 19-06-2022 17:29
????????????
תתייבש לך מה...
מאיר | 19-06-2022 18:05
תתייבש לך מה זה הקללות האלו ???
20
אני בהחלט חושב...
שמעון ביטון | 19-06-2022 17:58
אני בהחלט חושב שהרב הראשי מדבר לגופו של ענין לא צריכים לקחת את זה למקום הפוליטי לא נראה לי שהרב הראשי רוצה לירות בנגמש
21
רב גלותי שכל...
דויד - הצבר | 19-06-2022 17:59
רב גלותי שכל חובתו לעם ישראל לקדושת הר הבית היא לא נר לרגליו - רב רפורמי. ויתור על ארץ ישראל היא מעשה אביו והוא בדומה לו ללא הפסון של אביו.
22
עשה לכה רב...
אבי הרוש | 19-06-2022 18:00
עשה לכה רב אז לבן גביר יש רב וזה בסדר כול אחד עים הרב שלו
23
הפיל
נחמה עטר | 19-06-2022 18:01
הפיל שבחדר וואי וואי איזה הגזמה בסך הכל סוגיה אחת שהם חלוקים עליה על כזאת שטות(יחסית) לא מפילים מפלגה
24
השתיקה הרועמת
אני | 19-06-2022 18:02
נובעת אך ורק מהכבוד לתורה ולתלמידי חכמים. זה דבר שקיים אצל רוב הציבור הדתי והחרדי..פשוט בולעים את הדברים וזהו. במקרה הזה על אף שהרב הראשי אמר דברים שרוב הציבור הדתי והחרדי עושה ובפועל לא עולה להר הבית נאמרו דברים שאין ביניהם קשר לאיסור העליה להר הבית שום דבר וניתן להבין מהם שמערכת הבחירות התחילה והרב חושש מזליגה של קולות לכיוון מפלגתו של בן גביר והחשש מובן כי בן גביר אומר את מה שהרבה מהציבור חושש להגיד...כולל ח''כ של ש''ס..
25
הרב עובדיה הוא...
אליהו הנביא | 19-06-2022 18:11
הרב עובדיה הוא צדיק אחד בסדום
26
המשנה ברורה כבר אסר!
ישראל יצחק | 19-06-2022 18:21
למה להתווכח אם מותר או אסור לעלות להר הבית, ואיזה מקום דרבנן או דאורייתא. הרי ״הפוסק״ של כולנו כבר ״פסק״ בשם המ״א באוה״ח סי׳ תקס״א סק״ה, בזה״ל: והנכנס עתה למקדש חייב כרת...״ ולא חילק במקומות בהר הבית.
27
מסתבר שהנאו- פשיסט...
Un | 19-06-2022 18:25
מסתבר שהנאו- פשיסט העומד על חורבות הציונות הדתית סוגד לפקיד ההלכות הנפוטיזם
28
הבנת את זה...
יהודי | 19-06-2022 19:13
הבנת את זה אהבל?
נכון, אם...
האם אוסלו זה ההיפך מאהבל??? האם אוסלו זו חכמה??? מי שהמשיך "ייסורי שלום" של אוסלו, שיסביר האם אוסלו זו חכמה??? אולי לפי זה נסיק מסקנות | 20-06-2022 0:09
נכון, אם הצד הטוב והחכם אהבל ואוסלו זה חכם, אז עדיף אהבל... ודי לחכימא ברמיזא... בן גביר נסמך על רבותיו. דבר נוסף, למוסלמים אסור בכל מקרה (אלא אם כן עוזרים ליהודים בבניית בית המקדש וכיוב). שהרב יוסף ידבר על מוסלמים בקול. אם הור בסדר עם זה, שיפרסם את זה וכן להיפך...
29
עת לעשות לה'...
שובה ה' | 19-06-2022 19:22
עת לעשות לה' הפרו תורתך. תראו את התגובות זה מה שימח שמם אומרים .לו היה הר הבית שלהם היו מרשים להם לעלות . ותולים הכל בגדלות אמונתם הכוזבת כביכול אין לנו רשות לעלות להר הבית כי רק המאמינים באמונתם רשאים לעלות למקום זה חו וכי זה לא חילול השם?? אנני מבין את דעת הרב מקווה שיבחון את הצד הזה .פשוט לא מבין. מצפה לביאת המשיח . שהאור האלוקי יתגלה
30
הר הבית זה...
עידן | 19-06-2022 19:31
הר הבית זה שלנו ולא מעניין אותי מה אמר איזה דוס.
31
לא להתייחס לאהבל...
מ | 19-06-2022 19:43
לא להתייחס לאהבל הזה יצחק יוסף
ימח שמך...
משה | 20-06-2022 12:37
ימח שמך אפיקורוס
32
הרב בגלל רבנים...
rj | 19-06-2022 19:46
הרב בגלל רבנים כמוך המצביאים בגסות רוח ומקללים יהודים טובים עוזבים את הדת תורתינו דרכיה דרכי נועם המלבין פני חבירו אין לו חלק חבל מאוד על התבטאות אומללה
33
לא דובים ולא...
אורהב | 19-06-2022 20:31
לא דובים ולא נעליים.. הרב יוסף..נגוע בעניינים פוליטיים הוא נחרד מעצם העובדה שבן גביר עשוי לקבל קולות רבים מהמפלגה הדתית שלו...זו הסיבה שהוא תוקף את בןבער... הרב יוסף...בושה....
34
בגלל שנאת אחים...
שי | 19-06-2022 20:33
בגלל שנאת אחים אנחנו בגלות 2500 שנה .ללא הכיפות הסרוגות כל התורה שלכם שווים לכפרות. מזרחניק גאה.
35
הרב יוסף המכובד...
שרי | 19-06-2022 20:36
הרב יוסף המכובד צודק ואומר דברים נכונים. אין מקום להסית.
36
הרב יוסף מפחד מהצלחת בן גביר וכשלון ש"ס/דרעי
חנה | 19-06-2022 22:19
ולכן הגיב כםי שהגיב.
37
מוחה בכל האפיקורסים...
אסף | 19-06-2022 23:35
מוחה בכל האפיקורסים כאן שדיברו בבזיון לרב יצחק, מותר להביע דעה בהרכנת ראש ובכבוד הראוי לתלמידי חכמים
הבעיה שהרבה...
יעקב | 20-06-2022 12:02
הבעיה שהרבה רבנים נהיו עסקנים פוליטיים, וכל מי שחושב אחרת מהם בסוגיות חשובות - הוא לא רב, הוא רפורמי, וכהנה שירות ותשבחות.
נכון אבל...
מהו אוסלו-כמובן שאצל אביו זה לא אהבל אבל מן הסתם משיב דעת חכמים אחור.... כמו בשואה בנימוקים של קילקול הציונים. מי שרבותיו אמרו לו לברוח מאירופה, היה זה מותר לו... | 20-06-2022 0:23
נכון אבל יש עניין משיב דעת חכמים אחור כמו אצל אוסלו (ייתכן ובשני המקרים פוליטיקאים משס דחפו... זה לא כל כך מופרך... אם לא-איך תסביר אי מניעת אוסלו וללא כן, לא היינו מקבלים את ייסורי השלום).
38
הרמבם מדבר על...
האם הרב יוסף קורא גם למי שמתך באוסלו אהבל??? אני אישית לא כי יש עניין משיב דעת חכמים אחור. ייתכן וזה המקרה גם פה, מעשה אבות סימן לבנים. ניתן להישען על כל רב אורתודוקסי שכן מתיר, גם בלי עניין משיב דעת חכמים אחור. עשה לך רב באלה שמתירים. עדיין אשמח שהרב יוסף יסביר האם אוסלו הינו טוב לפי דעתו | 20-06-2022 0:18
הרמבם מדבר על בניית בית המקדש בטומאת מת; בנוסף קיימת מצוות כיבוש גם בהר הבית ומותרת טומאת מת גם שם. אולי הרב מנסה להמשיך את הוויתורים של אוסלו מאביו זכרונו לברכה.
39
הכל פוליטקה (אני לא...
שלו | 20-06-2022 0:25
הכל פוליטקה (אני לא רוצה לדבר בצורה קשה כלפי הרב יצחק יוסף למרות שזה קשה לי) זורקים ״איסור כרת״ למרות מדידות של הרב הגאון הרב גורן זצ״ל (שבאחד השיעורים של הרב יצחק יוסף שדיבר בו על ענין העליה אמר שאין להביא הלכה מהרב גורן כי לא מביאים הלכה מרב שרץ בין טנקים אלה מפוסקים השוקדים באוהלה של תורה) למרות שלכל השיטות לא תהיה שום בעיה או חשש כלשהיא במרבית שטח הר הבית המזרחי היחיד שנתן סיבות לאיסור הוא הרב סלבצקי ,דברים אותם דחה הרב מלמד. ובנוסף הרדב״ז כתב שמותר לעלות בשטח נכבד מדרום הר הבית וממזרח ההר למרות שלא היה שם ולא מדד (למרות שהוכח כיום שהשטח הדרומי בעייתי לעליה וזאת למרות חשש איסור הכרת) גם המאירי התיר לעלות ויש לצין שכל הפוסקים שאסרו כדוגמת החזון איש ,הראיה קוק וכו אסרו מכיוון שלא יכלו לבצע מדידות בהר הבית אבל לאחר שהרב גורן מדד אין שום חשש בדבר
40
הצל צודק במאה...
דוד | 20-06-2022 1:13
הצל צודק במאה אחוז . לגופו של עניין , התקשורת עשתה מניפולצייה לגבי המילה אהבל והלעג שכביכול מהסים לייחס לרב כלפי בן גביר . אומנם הרב מעביר ביקורת אבל בשום פנים ואופן לא קרא לו אהבל . תאזינו טוב טוב . הרב אמר חבל האות. ח נשמעת בבירור אלא שהתקשורת נוח לעוות ולשקר .
41
הרבנים קבעו שאסור...
ירדן | 20-06-2022 3:31
הרבנים קבעו שאסור לעלות להר הבית אז לא עולים
42
הכותב, מייצג נאמנה...
אדי פישתן | 20-06-2022 9:35
הכותב, מייצג נאמנה את מפלגת 'הציונות הדתית', ומשקף את תפיסת עולמה- רפיסות כלפי החברה החרדית, ואמונה נסתרת כי היא נעלה יותר. ש'ס, כמו מפלגת 'הציונות הדתית' ( שכמובן איננה ממש קשורה לציונות הדתית), וכמו מירב מיכאלי- מחזיקים בתפיסת עולם צרה, שאיננה לוקחת בחשבון אחריות על כלל ישראל מסתכלים בפריזמה צרה על כל קשת הבעיות, בוחרים להתמודד רק עם חלקן. כשמגיעים מולם גופים ציוניים אחראיים- תגובתם התנפלות והגנה על הקשת הצרה של הערכים שלהם.
43
העולם של הציונות...
אלי | 20-06-2022 10:17
העולם של הציונות הדתית מורכב ומגוון יותר,
44
זה לא מה...
יעקב | 20-06-2022 11:59
זה לא מה שבעיקר אמור להפריע בכל העסק. מה שמפריע לי במיוחד זה הזלזול החוזר ונשנה, של רבנים חרדים ברבנים דתיים לאומיים. פשוט נמאס!
45
בדיוק כמו הרבנים...
יעקב | 20-06-2022 12:00
בדיוק כמו הרבנים בתקופת השואה שאמרו שאסור לעלות לארץ
46
הסיעה של בן...
אהבל | 20-06-2022 13:22
הסיעה של בן גביר וסמוטריץ שותה לשס מנדטים (או צפויה לשתות להם מנדטים). קל ופשוט.
47
פיקוח נפש ורפורמים ימנים
נתן | 20-06-2022 15:15
ימנים צעירים ...עם עיתונות שנותת גיבוי....עם כמה רבנים שעם כל הכבוד להם אין להשוותם כלל לפוסקי הדור ...גם לא מהצד הציוני(הרציה הרב מ. אליהו הרב שפירא.. קבעו בציבוריות הישראלית..בעניין הכי נפיץ ומסוכן ורגיש,שמי שיצא נגד העלייה שהיא הלכה מפורסמת שנוסף לה פיקוח נפש אדיר שאי אפשר להגזים במסוכנתו לכל יהודי...הוא עוכר ישראל...זה בדיוק כמו השמאלנים בזמן ההתנתקות שכל התקשורת אתרגה את העניין ולא נתנה לדיון להתנהל..וזה מה שקורה פה...