ספיישל אולימפיקס: התפקיד החדש של משה יעלון - סרוגים

ספיישל אולימפיקס: התפקיד החדש של משה יעלון

שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר משה (בוגי) יעלון יעמוד בראש ׳ספיישל אולימפיקס׳ - הרשמי המייצג את ישראל בועד האולימפי הבינלאומי מדי שנתיים במשחקי העולם

ספיישל אולימפיקס: התפקיד החדש של משה יעלון
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר משה (בוגי) יעלון יעמוד בראש ׳ספיישל אולימפיקס׳ – הרשמי המייצג את ישראל בועד האולימפי הבינלאומי מדי שנתיים במשחקי העולם.

הארגון פנה לאחרונה ליעלון בבקשה לקחת על עצמו את תפקיד יושב ראש העמותה. לשמחתם, יעלון לא היסס והביע מיד נכונות לקחת על עצמו בהתנדבות מלאה את התפקיד, בשל קרבתו לנושא.

עוד באותו נושא

שר הבטחון לשעבר, משה יעלון, בהודעה חריגה

בשנת 2020 הוכרה ׳ספיישל אולימפיקס׳ ישראל – הוכר כאיגוד. מטרתו הינה לקדם שוויון ולמנוע אפליה באמצעות הספורט, ולהעצים את יכולתם של אנשים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית ותקשורתית. העמותה מייצגת אלפי ספורטאים וספורטאיות בישראל, לאחר קבלת אישור ניהול תקין ושנתיים של פעילות ענפה.

ל׳ספיישל אולימפיקס׳ יש לא מעט אתגרים אשר דורשים טיפול – החשובים מביניהם הינם – ההסדרה של ׳ספיישל אולימפיקס׳ ישראל, באופן רשמי וזהה לארגונים המקבילים בוועד האולימפי הבינלאומי וההכרה כי הספורטאים של ״ספיישל אולימפיקס״ שווים במעמדם ובזכויותיהם לספורטאים אולימפיים ופראלימפיים.

משה (בוגי) יעלון: ״החובה הערכית שלנו כבני אנוש בחברה מודרנית, היא לעשות כל אשר ניתן, כדי לבטא הלכה למעשה את ההזדמנות הניתנת לאנשים עם מוגבלויות מכל סוג. ספורטאיות וספורטאי ה׳ספיישל אולימפיקס׳ הם דוגמא ומופת לנחישות, לאומץ ולהישגיות אישית וקבוצתית כנגד כל הסיכויים. כמי שמלווה מקרוב את נכי צה״ל הספורטאים, כמי שתמך וליווה מאות בעלי מוגבלויות גם בגיוסם ובשירותם בצה״ל, ובעבר עמד גם בראש עמותת ׳שק״ל׳ (שרותי קהילה לאנשים עם צרכים מיוחדים), אני רואה חשיבות עליונה, ערכית וחינוכית בעשייה שתאפשר להם להוכיח את עצמם, להשיג הישגים ולהמשיך לנצח, יחד עם משפחותיהם, כפי שהם מנצחים יום יום בהתמודדותם הקשה מאד. אעשה ככל יכולתי, שהחברה בישראל תכיר בהם ובזכויותיהם למענם, ולמעננו כחברה״.

תחום ספורט הנכים, קרוב לליבו של יעלון שהיה שותף בעבר לרכיבות באופני נכים, במהלך מרוצי אופניים.

בוגי יעלון רוכב על אופני ידיים (יוסי זליגר/פלאש90)

שרון לוי בלנגה, מנכ"לית ׳ספיישל אולימפיקס׳: ״אני מאושרת וגאה שאדם ומנהיג ערכי כמשה (בוגי) יעלון, הסכים לקחת על עצמו את תפקיד יו"ר ׳ספיישל אולימפיקס׳. הוא עשה רבות למען המדינה ולמען החברה הישראלית במשך שנים ארוכות בכל תפקיד בו שירת, תמיד חושב ופועל לטובת האחר וכיצד ניתן לסייע ולקדם ובדיוק מהסיבה הזאת פנינו אליו בבקשה שיקח על עצמו את השליחות החשובה הזו. כעת נתחיל לעבוד יחד למען כל ספורטאי וספורטאיות ׳ספיישל אולימפיקס׳ ישראל.

שרון לוי בלנגה (eliel saad)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
בוגי חבל לא...
משה | 19-06-2022 17:07
בוגי חבל לא שלחו אותך לפתוח גן חובה
2
גם בזה הוא...
יאיר | 19-06-2022 17:21
גם בזה הוא ייכשל
3
בוגי בוגי רמטכל...
יוספה | 20-06-2022 22:03
בוגי בוגי רמטכל ושר בטחון שסרח. לא נסלח ולא נשכח את הלוחם שלנו אלאור עזריה.
4
חלאה עלובה עוף...
סמול רקוב | 22-06-2022 13:40
חלאה עלובה עוף מחיינו
- עצוב...
דנית הר-גיא | 25-06-2022 8:59
- עצוב וכואב שאנשים כמוך קובעים את חיי ועתיד ילדי - 3 קצינים. היום רופאים ובשאר מקצועות חופשיים. ומה אתה תרמת למדינה/ לחברה הישראלית בחייך?? מלבד שיח נחות, הסתה, פלגנות ושנאה.
5
האיש הנכון בתפקיד...
מומו | 22-06-2022 20:33
האיש הנכון בתפקיד הנכון בהצלחה בוגי בוגי ושיתפוצצו הקנאים.
6
אולי עכשיו הוא...
יאיר המהיר | 26-06-2022 5:35
אולי עכשיו הוא יהיה עסוק מדי מכדי לבלבל לנו את המוח ולאחר שביבי מושחת.