טיולי משפחות לרומניה: מטירות ועד מסלולי טבע - סרוגים
חוץ לארץ, טיולים, תוכן שיווקי

טיולי משפחות לרומניה: מטירות ועד מסלולי טבע

במרחק טיסה קצרה, במחירים נוחים ועם שפע של אטרקציות, רומניה הולכת להפתיע אתכם עם כל הטוב שיש לה להציע לקראת הטיול המשפחתי הקרוב. הנה כל מה שצריך לדעת כדי לתכנן את הטיול ברומניה, ולצלוח הפתעות בלתי צפויות במהלכו

טיולי משפחות לרומניה: מטירות ועד מסלולי טבע
  (צילום: שאטרסטוק)

בואו נודה בזה, רומניה היא לא בדיוק היעד הראשון שקופץ לראש כשאנחנו מתחילים לתכנן חופשה משפחתית: התרגלנו לחשוב עליה בעיקר כיעד לשופינג זול או למסיבות רווקים. אך לאחרונה הפופולריות שלה בקרב משפחות הולכת וגדלה, ויש לכך הרבה סיבות טובות. המדינה האירופית המתפתחת השוכנת בחופו המערבי של הים השחור מציעה טיול מעניין, מגוון ומלא בחוויות. והכל במחירים אטרקטיביים מאוד ביחס למה שאנחנו רגילים בארץ, וגם ביחס למדינות אירופאיות אחרות.    

מה כדאי לדעת על רומניה לפני שסוגרים טיול משפחתי?

בשנת 2007 הפכה רומניה לחברה באיחוד האירופי, אחרי שנים רבות של כאוס פוליטי ומהפכות. על אף הצטרפותה לאיחוד, טרם צלח הניסיון להחליף את המטבע המקומי במטבע האירו, כך שהמטבע הנהוג ברומניה הוא עדיין ה"לאו" המקומי. 

בשנים האחרונות רומניה הולכת ומתפתחת, בעיקר בתחום התיירות, שהוא הענף שגדל בשיעור הגבוה ביותר במדינה. כיום ניתן למצוא בה ערים מודרניות ושוקקות חיים לצד אזורים כפריים שהזמן כמו עצר בהם מלכת – שילוב מרתק וייחודי שמעורר עניין בקרב התיירים הרבים. כמו כן, ברומניה ניתן למצוא נופים עוצרי נשימה והמון אזורי טבע. כ- 75% משטחי המדינה הם יערות, צפון המדינה הוא הררי בעיקרו (אזור הרי הקרפטים המפורסמים המקיפים את רמת טרנסילבניה) ואילו דרום המדינה מישורי לרוב.  

מהן האטרקציות המומלצות ביותר ברומניה למשפחות?

כאמור ברומניה תוכלו למצוא אטרקציות רבות במגוון סגנונות, וכל משפחה יכולה למצוא את האטרקציות המתאימות עבורה. הכול בהתאם לגילאי הילדים, בהתאם לתקציב וכמובן בהתאם לאופי הטיול שאתם אוהבים. בשורות הבאות נסקור כמה מהאטרקציות הפופולאריות ביותר בקרב משפחות המטיילות ברומניה.

טרנסילבניה והטירה של דרקולה

כן, זו ממש אותה טרנסילבניה מהאגדה על הרוזן דרקולה. באזור זה תמצאו נופים מדהימים, טירות ומנזרים עתיקים, יערות רחבי ידיים ופסגות הרים מושלגות. טירת בראן בטרנסילבניה היא טירתו המפורסמת של הדמות הפיקטיבית דרקולה הערפד (אין חשש ממפגש עם ערפדים אמיתיים)… ניתן לעשות סיור מודרך באזור ובטירה עצמה, ואפילו לצאת לטיסת הליקופטר מעל העיירה סינאיה, טירת בארן וטירת פלש.

הרי הקרפטים

רכס הרים מרהיב החוצה את רומניה ומקיף את רמת טרנסילבניה. פסגות ההרים המשוננות יוצרות נוף עוצר נשימה, במיוחד כאשר הן מושלגות. ניתן לטייל במסגרת מגוון מסלולי טיול רגלי, טיולי ג'יפים וגם לבצע טיפוס על הרים. על הרכס תפגשו את הטבע במיטבו עם שפע של נחלים ומפלים, מערות, יערות ועוד. נסיעה בכביש החוצה את חלקו הדרומי של הרכס, הטראנספגרשאן ("הדרך לשמיים"), היא חוויה בפני עצמה, שכן מדובר באחד הכבישים היפים ביותר בעולם.  

שמורת הדובים

רומניה היא ביתם של דובים רבים. שמורת הדובים היא מקלט לשיקום דובים פגועים בעקבות התעללות או כליאה, בקרקסים או באזורי תיירות ברומניה. הביקור בשמורה מתאים לכל הגילאים, ובמהלכו תסיירו עם מדריך בין הדובים שחיים כיום בטבע הירוק ונהנים ממזון וטיפול ראוי.  

הדלתא של הדנובה

הדלתא היא אזור טבע נדיר שנוצר לפני שנשפך נהר הדנובה אל הים השחור. היא כוללת מעל ל- 3,500 קמ"ר של אגמים, נהרות, ביצות ועצים, וניתן למצוא בה כ- 1,200 מינים של צמחים, 300 מינים של עופות ו- 45 זנים של דגי מים מתוקים. בשנת 1991 הוכרזה הדלתא של הדנובה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.  

מכרות המלח סלניק

זהו המכרה הגדול ביותר באירופה וגודלו כ-80,000 מטר מרובע. על מנת להגיע אל מעבה המכרה צריך לרדת במעלית לעומק של 208 מטרים. המכרה עצמו מרהיב למראה, והוא כולל מספר אולמות שאפשר לטייל ביניהם, ליהנות מפעילויות שונות ולראות פסלים מיוחדים שנוצרו ממלח. 

פארק הדינוזאורים

פארק השוכן בתוך יער קסום, שכיף לבלות בו עם הילדים בזכות מגוון אטרקציות (מלבד דמויות הדינוזאורים הפזורות ברחבי הפארק). בין היתר תמצאו כאן פארק שעשועים, פארק חבלים, מבוך לייזר ומרכז מבקרים אינטראקטיבי.

מוזיאון החושים

המוזיאון המיוחד הממוקם בבוקרשט כולל 40 תצוגות שונות, שתכליתן לעורר את החושים ולתעתע בדמיון. במוזיאון החושים העולם הפוך וכל מה שלא אפשרי הופך לאפשרי. חוויה מיוחדת במינה לילדים ולמבוגרים.

סיור באתרי מורשת יהודית

בבוקרשט תמצאו בתי כנסת מהמאה ה- 19, מוזיאונים הקשורים לעם היהודי ולתרבות היהודית ברומניה לאורך ההיסטוריה, תיאטרון יהודי ומרכז קהילתי יהודי פעיל. ניתן לבצע סיורים מודרכים המתחקים אחרי חיי הקהילה היהודית באזור. 

מעבר לכל האטרקציות האלו, מומלץ לבקר גם באחד מאתרי הסקי הרבים ברחבי רומניה (במיוחד אם מדובר בחופשת חורף) ובמנזרים המיוחדים בכל רחבי המדינה. אפשר גם ליהנות מיום כיף לאורך האגם האדום ששוכן בגובה 990 מטר בין ההרים. ניתן לעשות טיולים באזור, לנוח, לשוט באגם ולטייל בין דוכני השווקים שלצידו. 

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שטסים לרומניה?

איכות וזמינות שירותי הבריאות ברומניה

רומניה נחשבת למדינה מתפתחת, שאמנם שירותי מערכת הבריאות שלה משתפרים אך בפועל עדיין לוקים בחסר ביחס למדיניות מערביות, במיוחד כאשר מדובר באזורים המרוחקים ממרכזי הערים. לכן, חשוב מאוד לרכוש לפני הנסיעה ביטוח נסיעות לחו"ל, שיכסה בעת הצורך את עלויות הטיפול רפואי במהלך הטיול ברומניה – מתור לרופא ועד אשפוז, ניתוח ועוד. 

לפני שבוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב לוודא שמרכיביו השונים עונים על הצרכים שלכם. אחד הקריטריונים שחשוב לבדוק הוא מהירות המענה במידה שצריך להפעיל את הביטוח. כך למשל ביטוח נסיעות הפניקס smart travel מעמיד לרשותכם אפליקציה ייעודית, המאפשרת לכם להפעיל את ביטוח הנסיעות בלחיצת כפתור. 

בעזרת האפליקציה תוכלו בין היתר לאתר רופא בקרבת מקום, לקבוע תור לרופא במרפאה או לפגישת ווידאו (כולל אפשרות לקבל במידת הצורך מרשם או הפנייה במסגרת התור הווירטואלי). בחלק מהמקרים תוכלו אפילו להזמין רופא למקום שהותכם. השירות באפליקציה ניתן על ידי חברת Air Doctor הישראלית, אשר מחברת בין מטיילים לרופאים פרטיים ברחבי העולם.

התמודדות עם קורונה במהלך החופשה ברומניה

לפני החופשה המשפחתית ברומניה כדאי לבדוק את מצב הקורונה במדינה ולהצטייד בביטוח נסיעות לחו"ל. אמנם במרץ האחרון הודיעה ממשלת רומניה על ביטול מלא של מגבלות הקורונה, ובכלל זה ביטול הדרישה לעטיית מסכות במקומות סגורים, אך הודעה זו מגיעה לאחר גל תחלואה שגבה קורבנות רבים. המסקנה היא שאין לדעת מה צופן העתיד, וכדאי להיערך לתרחישי הקורונה השונים. ביטוח נסיעות לחו"ל יכול לספק מענה: הרובד הבסיסי של ביטוח הנסיעות אמור לכסות הוצאות רפואיות, גם במקרה של הידבקות בקורונה. 

לצד הרובד הבסיסי, ניתן לרכוש הרחבת קורונה שנועדה לכסות הוצאות שונות שפוגעות בכיס, ואינן קשורות באופן ישיר להיבט הרפואי. כך למשל ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel כולל את הרחבת מגן קורונה. ביטוח נסיעות לחו"ל עם מגן קורונה של הפניקס, כולל כיסויים למגוון תרחישים, במקרים של כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה לפני הנסיעה או במהלכה.

נכנסתם לבידוד במקום ייעודי עקב הידבקות בקורונה במהלך הטיול ברומניה? תוכלו לקבל החזר הפסד הוצאות של עד $200 ללילה למשך עד 10 לילות, עקב הידבקות בקורונה במהלך תקופת השהות המקורית. נאלצתם להאריך את שהותכם ברומניה בעקבות הידבקות בקורונה? תוכלו לקבל פיצוי בגובה $50 ליום ללא צורך בהוכחת הוצאות למשך עד 10 ימים, במקרה של הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית. נדבקתם בקורונה או נכנסתם לבידוד במהלך החופשה? תוכלו לקבל החזר הוצאות לינה בגובה עד $200 ללילה למשך עד 15 לילות, בעקבות הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית. 

רומניה מתגלה כיעד מסקרן לטיולי משפחות עם מגוון גדול של אתרים, אטרקציות, מסלולים ועוד. בזכות המגוון הגדול והמחירים הנוחים, כל משפחה יכולה לבנות את הטיול המתאים עבורה. לצד תכנון הטיול, אל תשכחו לרכוש ביטוח נסיעות שיאפשר לכם להתמודד עם הפתעות בלתי צפויות, עם ובלי קשר לקורונה. 

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
יש קבוצה הכי טוב בפייסבוק ברומניה בעברית
מיקי קורן | 16-06-2022 0:41
אני שם עושה סיור בעיר בשביל טיפ, גם בממונע גם ברגל, מדריך מורשה הכי טוב יליד בוקרשט
2
ממש מתאים לאתר.לעודד...
דודו | 16-06-2022 7:46
ממש מתאים לאתר.לעודד נופש וטיולים מחוץ לגבולות ארץ ישראל
3
איך מגיעים אליך...
צבי | 20-06-2022 16:38
איך מגיעים אליך
4
חיזבאללה
נועם | 21-07-2022 9:50
חיזבאללה ברומניה