שבוע הספר: חזרנו לספרים שכתבו חברי הכנסת - סרוגים

שבוע הספר: חזרנו לספרים שכתבו חברי הכנסת

"אלבי", "ואם היו אומרים לך", וגם רומן היסטורי מתקופת רומא הקדומה. לרגל פתיחת שבוע הספר שמתחיל היום, הכירו את חברי הכנסת שהם גם סופרים

שבוע הספר: חזרנו לספרים שכתבו חברי הכנסת
  צילום: יוסי אלוני, יונתן זינדל, נועם ריבקין פנטון ואוליביה פיטוסי - פלאש 90

זמן רב לפני שלבשו חליפות והצביעו במליאה, לא מעט מחברי הכנסת הנוכחית עסקו במלאכה אחרת. מי כמקצוע, מי כתחביב, חברי הכנסת הוציאו תחת ידם ספרים רבים.
לכבוד שבוע הספר העברי בהחל היום (רביעי), התמקדנו בספרים שיכולים להיות לכולכם על המדף – רומנים, ספרי ילדים וסיפורים לנוער, ולא בביוגרפיות וספרי עיון.

יאיר לפיד

יאיר לפיד, ראש הממשלה החלופי ושר החוץ, החל את דרכו המקצועית כעיתונאי, סופר ואיש טלוויזיה. באמתחתו בספרים רבים בתחומי הפרוזה, ספרי ילדים ואוטוביוגרפיה שכתב על אביו.

ב-1998 פרסם את "אלבי- סיפורי אבירים", שאת הציטוטים שלו מכיר כל יליד שנות ה-90.

עוד באותו נושא

השר יועז הנדל יצא לבדוק מה קוראים בכנסת? צפו


6

"היכון למות!" רעם האביר שמול אלבי. היה לו קול עמוק ומהדהד, עם מבטא שאלבי לא זיהה. "מתי?" שאל אלבי בנימוס. "עכשיו," אמר האביר. "אי אפשר להתכונן למשהו שהוא עכשיו," התלונן אלבי, "אני יכול להתכונן רק למה שיקרה אחרי". "אחרי מה?" שאל האביר. "אחרי עכשיו," אמר אלבי בסבלנות.

אלבי. (באדיבות הוצאת כתר)

"אבל אתה צריך למות עכשיו," אמר האביר. "זה לא מה שאמרת," התרגז אלבי, "אמרת היכון למות. זה אומר שעכשיו אני צריך להתכונן למות, אבל אני לא יכול גם למות וגם להתכונן למות באותו זמן".

"אז מה נעשה?" התגרד האביר במבוכה. "עכשיו אני אתכונן למות כמו שאמרת," אמר אלבי, "תבוא אחר כך, נראה". 

הוא פרסם את סדרת ספרי המתח: ג'וש שירמן; ובהם:  הראש הכפול, החידה השישית והאישה השנייה. הסדרה מתארת את עלילותיו של הבלש הפרטי ובלש המשטרה לשעבר ג'וש שירמן.

ב-2005 הוציא לאור את הספר עומדים בטור, כי 'לאנשים כבר אין מקום על המקרר'. הטובים בטוריו ממדורו השבועי של לפיד במעריב ובידיעות אחרונות, נאספו לקובץ אחד. הספר הוא לקט של רגעים, תובנות ואנקדוטות מחיי היומיום שאי אפשר שלא להזדהות איתן.

"החיים, כידוע, מלאים תעלומות. הנה דוגמא לאחת: למה אנשים שפויים בדעתם מקדישים את מיטב שנותיהם לשחיה צורנית?…
וגם: איך קורה שאם אתה עובד על המחשב 12 שעות ומשחק "סוליטר" שלוש דקות, תמיד מישהו ייכנס דווקא בשלוש-הדקות? אבל כל התעלומות האלה הן בסך הכול הקדמה לתעלומה הגדולה באמת,
זו שגורמת לכל יתר התעלומות להיראות כמו התעמלות בוקר בחוף גורדון: לפי מה נשים מחליטות אם הן כועסות עלינו או לא?"

ב- 2007, כתב את הספר שקיעה במוסקבה, רומן מתח – פסיכולוגי העוסק בארקדי יבגניוביץ' זכרין, חוקר יהודי במשטרת מוסקבה, שמתמודד עם תעלומה של גופות שצצות מתוך השלג.

אמילי מואטי

לפני שהפכה לחברת כנסת, אמילי מואטי הייתה מגישת טלויזיה, פעילה חברתית וגם כלת פרס שרת התרבות לספרי ביכורים לשנת 2018. ספרה סימנים כחולים, מתאר אישה צעירה שמנסה לברוח מחייה הקודמים ונמלטת לפריז, אך פוגשת גם שם את מה שניסתה להותיר מאחור.

"מה היא חיפשה, הילדה הקטנה בעיר המעושנת?
מה היא ביקשה כשצעדה בצד החשוך של רו פאראדי ברובע העשירי, כשהסתכלו עליה הרוכלים מדוכני השרצים, שחלקם עוד חיים על משטח פתיתי הקרח תחת עיניהם החולפות של דרי השכונה, דועכים לאיטם אל מותם, לפני זמן־מה שמעה אישה מספרת לאישה שעמדה בתור שהגרסה הכי טעימה מתקבלת כאשר השרצים האלה, בעיקר זה האדום רב־הזרועות, הלובסטר, נזרקים למים רותחים בעודם חיים ומוטב כאשר נשמעת צרחה קלה ברגע נפילת השרץ אל המים".

סימנים כחולים. (באדיבות הוצאת תכלת)

אלי אבידר

חבר הכנסת אלי אבידר, היה דיפלומט, מנכ"ל מכון היהלומים הישראלי, פרשן וגם סופר. בשנת 2015 יצא לאור ספרו השני, הרומן ההיסטורי איקטוס.
מאבקי כוח, תאוות שלטון, ופילוסופיה, הם הרקע לסיפורו של הנער יארניס, גיבור הספר. בין יארניס לעבד היהודי יואיר מתפתחת מערכת יחסים לא שגרתית, שבזכותה הטירון הרומי הופך למפקד הלגיון.

"יש לו שני בנים, בגיל", אמרה האם, "אבל הם בני אצילים ושונים ממך בכל מובן אפשרי.
הם למדו עם טובי המורים, רכשו השכלה רחבה וחיו בחברתם של גדולים וחשובים. אני דורשת ממך לנהוג בהם בכבוד הראוי. עליך לזכור, אתה לא בן מעמדם וגם לא אחד מהם. לעולם אל תשכח זאת".

איקטוס. (באדיבות פראג הוצאה לאור)

עוד באותו נושא

שבוע הספר בירושלים – כל האירועים בפסטיבל ענק

גלית דיסטל אטבריאן

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, פרסמה בשנת 2009 את ספרה הראשון ואם היו אומרים לך. הספר מבוסס על מציאות חייה, ועוסק בחוויתה של אם לבן המתמודד עם הפרעות התפתחות ואוטיזם.
בשנת 2014 יצא לאור ספרה השני טווס בחדר מדרגות. הספר מתאר את המציאות היומיומית המטורפת של שלושה אחים, איב סאן ולורן, שאביהם התאבד מול עיניהם, ומתאר את החומרים הקשים ביותר שבתא המשפחתי.

"חווי אומרת: יש ארבעה סוגים של אנשים שאסור לסמוך עליהם בשום נסיבות: אנשים שיש להם זקן בלי שפם, אנשים שיש להם שפם בלי זקן, אנשים שפעם גרו בפתח תקווה והיום חיים באשרם בהודו ואנשים שמשנים את השם שלהם כך סתם באמצע החיים ללא שום סיבה מוצדקת."

טווס בחדר מדרגות. (באדיבות כנרת זמורה דביר)

יועז הנדל

שר התקשורת יועז הנדל הוא גם מ"פ במילואים, ואב לתבור, בארי, סיני ונגב. הילדה תבור, היא גיבורת ספר הילדים הראשון שלו, אבא יוצא למילואים. הספר מאויר בפלסטלינה על ידי אבי פרידמן, ומתאר את החששות והגעגוע של הילדה שאביה קיבל מעטפה בדואר וצריך ללכת.
מה זה המילואים האלה בכלל? הוא שואל. אולי זה כמו חוג הבלט של תבור, או כמו פורים, עם תחפושות וצחוקים? מה שבטוח הוא, שתבור מתגעגעת לאבא שלה ומחכה שיחזור.

אבא יוצא למילואים. (באדיבות ידיעות ספרים)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לנצח מגפה ...
נפתלי | 15-06-2022 15:30
לנצח מגפה
2
הספר על האקזיט...
אריק | 15-06-2022 21:05
הספר על האקזיט של נפתלי בנט . אחר כך אקזיט לבית היהודי ובסוף אקזיט למדינת ישראל