זעם בישראל: נורבגיה תסמן מוצרים מיהודה ושומרון - סרוגים

זעם בישראל: נורבגיה תסמן מוצרים מיהודה ושומרון

ממשלת נורבגיה הודיעה כי החליטה לסמן מוצרי מזון שהגיעו "מהשטחים הכבושים" ביהודה ושומרון, עזה, מזרח ירושלים ורמת הגולן. בישראל זעמו על המהלך וטענו כי "מדובר בהחלטה שתשפיע לרעה על היחסים בין ישראל לנורבגיה"

author-image
זעם בישראל: נורבגיה תסמן מוצרים מיהודה ושומרון
  ראש ממשלת נורבגיה יונס גר סטיורה (צילום: ראיין רודריק בלטייר\שאטרסטוק)

החלטה מקוממת: ממשלת נורבגיה הודיעה בסוף השבוע כי החליטה לסמן מוצרי מזון שהגיעו "מהשטחים הכבושים", זאת כדי למנוע "הטעיה" של צרכנים בנוגע למקור המוצר. לטענת הממשלה הנורבגית, מדובר במהלך שנקבע בהתאם לפסיקת בית הדין האירופי לצדק משנת 2019 – אך בפועל, נורבגיה היא לא חברה באיחוד האירופי ולכן הפסיקה אינה מחייבת אותה.

לפי ההחלטה, רק השטחים שהיו תחת שליטה ישראלית לפני מלחמת ששת הימים נחשבים כ"טריטוריה ישראלית", בעוד שעזה, יהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן נחשבים כ"שטחים כבושים". כל מוצרי המזון מהשטחים המוזכרים בהחלטה יקבל סימון מיוחד, גם אם הוא נוצר ביישובים פלסטיניים, וכן יהיה סימון נוסף אם הוא נוצר בהתנחלות. עוד נכתב כי "נורבגיה מחשיבה את השליטה הישראלית בשטחים המדוברים כמנוגדת לחוק הבינלאומי".

עוד באותו נושא

בגלל סימון מוצרים מיו"ש: רול ביטל פגישה בבלגיה


4

כצפוי, בישראל גינו את המהלך הנורבגי וטענו כי הוא יפגע ביחסים הדיפלומטים בין המדינות. "משרד החוץ מגנה את החלטת ממשלת נורבגיה לסמן מוצרים המגיעים מהישובים הישראלים ביהודה ושומרון" נמסר. "מדובר בהחלטה שלא תתרום לקידום היחסים בין ישראל לפלסטינים, ותשפיע לרעה על היחסים הבילטראליים בין ישראל לנורבגיה ועל הרלוונטיות של נורבגיה לקידום היחסים בין ישראל לפלסטינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
אין זעם בישראל....
אאאא | 11-06-2022 23:02
אין זעם בישראל. יש אולי זעם אצל המנחבלים
אאאא - או אנטישמי אידיוט אחד!
אוראור זהבי | 14-06-2022 1:22
המבין יבין!!!!!!!!!
2
מזה שנים שנים...
קלייר | 11-06-2022 23:09
מזה שנים שנים שנורבגיה מובילה בהזרמת כספים לאירגוני שמאל, לאירגונים פרו פלסטינים. היא מעבירה מיליאדים, היא תמיד היתה המנצחת על המלאכה. ואף פעם אף ראש ממשלה לא פעל בנידון,לא צייץ אפילו, וגם לא ביבי. כאילו שאסור לנו שהמדינה שלנו אסוג לה להתנגד. לא הבנתי את זה. אנחנו לא מתרגשים,
3
תפסיקו לאכול סלמון נורווגי.
דורון שטאובר | 11-06-2022 23:42
תפסיקו לאכול סלמון נורווגי. גם מדובר באוכל רעיל!!!! וגם הנורווגים הם אנשי BDS. יש דגים הרבה יותר בריאים מהרעל הנורווגי. ומי שלא מאמין לזה שהסלמון הנורווגי הוא רעיל, תעשו מחקר בסיסי ביותר על המוצר.
4
חוק סימון הדדי. שהציבור ידע
לוחם | 12-06-2022 0:06
יש לסמן עג עטיפות ומארזים של מוצרים מנורווגיה שמופצים בישראל כי מוצר זה מיוצר בנורווגיה שמסמנת מוצרים מישראל . מי שיראה סימון זה ,כמוני, לא אקנה. חייבים הדדיות. יש לחוקק חוק שיחייב סימון מוצרים שמגיעים ממדינות שמסמנות מוצרים שלנו. קל ופשוט. מדינה מצו'קצמקת כמעט חצי מישראל ובאה עלינו.
5
יש פה חוסר...
LA | 12-06-2022 7:24
יש פה חוסר הבנת העובדות בהיסטוריה...... וחבל שמשרד החוץ לא אומר מה שאכתוב כאן...... 1)  טוענים על שטחים 'כבושים' ? ממי 'כבשנו' ? ... מאיזו מדינה ריבונית ? ...... 2) שלטה שם מדינת ירדן מאז 1948, והם הגיעו לשם בכיבוש שלהם, מהמנדט הבריטי  והיהודים.... ירדן היו למעשה הכובשים האמיתיים......   3) מעולם לא הייתה כזו המצאה של 'עם בלסטיני' של ערבים, או 'מדינה' כזו
6
מה הבעייה? מדוע...
לא ברור | 12-06-2022 7:56
מה הבעייה? מדוע להסתיר שהמוצרים מיהודה ושומרון? כמו שאנחנו לא קונים מערבים , כך זכותם של כל מי שרוצים, לא לקנות ממתנחלים.
דין הודה...
ארץ ישראל השלימה | 12-06-2022 15:59
דין הודה ושומרון כדין על ארץ ישראל. על פי הצהרת בלפור וליגת העמים כל השטח (כולל מה שמחזיקים ההאשמים היום) הכול שייך לנו. הם שונאי ישראל: קודם אוסלו (מראה רק כמה ההסכם גרוע שהם קידמוהו ואירחו אותו...) וכעת מנסים בכל להרוס אותנו. בוא נתבע אותם ואת האום שלא הלכו לאחר ליגת העמים שקודמת להם ותקפה לעד, גרמו לנו לפיגועים והבאת המוני מוסלמים שבאו דווקא לאחר הצהרת בלפור. כל מי שאיננו יהודי והגיע לאחר ההצהרה זה לא חוקי ושהן ילכו לאן שבאו (סעודיה, מצרים, סוריה ועוד) והאום חייב לנו פיצויים על שעבר את מה שנקבע על ידי ליגת העמים. כל הפולשים יחזרו ועם ישראל יחיה במה שהובטח לנו בהצהרת בלפור וליגת העמים!!!!
ניסית להסתיר את 0מאלנותך, ללא הצלחה.
דורון שטאובר | 12-06-2022 11:04
ניסית להסתיר את 0מאלנותך, ללא הצלחה. שנאת היהודים תושבי יהודה ושומרון ברורים אצלך. ברור שאתה תומך BDS. ועוד יותר ברור שלא רק שאתה קונה אצל ערבים, אלא אתה לבטח אחד היהודונים שמצביע רעם או רשימה משותפת. יש לא מעט כאלו.
7
אבל אין שום זעם חוץ מקומץ תושבים ביו"ש
מתנגד למהלך | 12-06-2022 8:12
שהם לא עובדי מדינה ורשויות
ר ו א י ם איך אתה מתנגד למהלך - ר ו א י ם ...
אוראור זהבי | 14-06-2022 1:25
המבין יבין -הכי לא חכם שהגיב פה!
8
כל הכבוד לנורבגים.מתנחלים...
קלימ י הכורדי | 12-06-2022 21:56
כל הכבוד לנורבגים.מתנחלים ארורים וגזלנים
קלימי הנאצי: לך תגיב באתר הארס - יא זבל.
אוראור זהבי | 14-06-2022 1:23
תיחנק אמן!!!!!!!!!!!
9
שיסמנו מהיום עד...
חח | 12-06-2022 23:01
שיסמנו מהיום עד מחר.לא יעזור להם חחח
10
למה הנורווגים צריכים...
רון | 13-06-2022 8:19
למה הנורווגים צריכים להיות יותר ציונים מביבי-סמוטי-דרעי-ליצמן? כל הגוש הביביסטי הצביע נגד תקנות יו''ש ככה שאסור למתנחל לעבוד בתור עו''ד או פסיכולוג בישראל, תושבי ההתנחלויות לא זכאים לקצבאות ביטוח לאומי ולא לטיפול רפואי בישראל. אם ביבי (ימין-חזק) מצביע להפריד את תושבי ההתנחלויות מישראל מה לנו כי נלין על הנורווגים???
11
שיקפצו לנו וימzzו לנו גם - והמבין יבין -
אוראור זהבי | 14-06-2022 1:24
יאללה! מי הם בכלל - הנורווגים האלו??????????