נחמן אש: יתכן שנמליץ על עטיית מסכה בשטח פתוח - סרוגים

נחמן אש: יתכן שנמליץ על עטיית מסכה בשטח פתוח

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש אמר כי עדיין לא ניתן לקבוע כי החל גל קורונה שישי בארץ - אך ציין כי ייתכן והמשרד ימליץ לחזור לעטיית מסיכות גם בשטח פתוח: "נצטרך לשקול בהתאם לעלייה בתחלואה"

נחמן אש: יתכן שנמליץ על עטיית מסכה בשטח פתוח
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

בדרך למגבלות נוספות? על רקע העלייה בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש אמר הבוקר (חמישי) כי מוקדם לקבוע שהחל בישראל גל הדבקה שישי – אך ציין כי ייתכן והמשרד ימליץ לחזור לעטיית מסיכות גם בשטחים פתוחים.

עוד באותו נושא

המומחים ממליצים להחזיר מסכות במקומות סגורים

"יש עלייה במספר המקרים, המאומתים ואולי עלייה קלה גם במספר החולים קשה. אבל עדיין לא יודעים להגיד אם זה יתפתח לגל ממשי" טען אש בראיון לכאן רשת ב'. "גם אם מורגשת עלייה בתחלואה, אי אפשר מיד להכניס את הציבור להגבלות כי אי אפשר להמשיך איתם לאורך זמן רב. כשיש ירידה בתחלואה צריך להקל, וכשיש עלייה – יש לשקול צעדים. בינתיים אנחנו לא רוצים להחזיר הגבלות חובה".

עם זאת, אש אמר כי "לגבי מסכות בחללים פתוחים, נצטרך לשקול בהתאם לעלייה בתחלואה. ככל שהעלייה תימשך – מאוד יכול להיות שנבוא עם המלצה כזאת". מנגד, מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי "כל עוד לא יהיה זן או וריאנט מסוכן שיתגלה בעולם ונרצה לחסום אותו – אני לא חושב שנחזיר את הבדיקות בנתב"ג".

עוד באותו נושא

ארגון הבריאות: 'עליית הקורונה – רק במזרח התיכון'


3

כשאש נשאל האם יש צורך להתחיל במתן מנת חיסון חמישית לציבור, הוא ענה כי "יש התלבטות גדולה אם יש מקום עכשיו לחסן בחיסון נוסף. להתחסן כל חצי שנה זה משהו חריג. אנו מבינים שבתת-הזן הזה – החיסון מגן מפניו פחות, בוודאי מפני הדבקות. לכן המלצה גורפת לחיסון חמישי אינה נכונה".

זרקא: "לא צריך לחייב את הציבור לשים מסכה"

מנגד, פרוייקטור הקורונה סלמן זרקא אמר כי בשלב הזה אין צורך להחזיר חובת עטיית מסיכות – אלא מספיק להמליץ לציבור לעשות זאת. "אני לא חושב שצריך לחייב את הציבור לשים מסכה, אני סומך על הציבור עם הניסיון והתובנה שלו שכן ישים מסכות במקומות שהוא מזהה את הסיכון" אמר. "אנחנו קוראים לציבור כן להשתמש במסכה, זה כלי מצוין נגד מחלות מדבקות, גם נגד השפעת. אבל לא כל דבר צריך להפוך לתקנה".

עוד הבהיר כי "אנחנו לא לקראת הגבלות. ההגבלות הן עניין מקצועי של שיקול דעת, בכדי להעריך מה הסיכון הקיים ומה ההגבלות שצריך. אני חושב שאחרי חמישה גלים הציבור יודע להתגונן מפני הקורונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בטח מלא נדבקו...
זה מה שקורה כשמשרד הבריאות שם דגלי "גאווה" ועושה דברים שהם ההיפך מבריאות הנפש והגוף (סירוס ילדים והטרדה). | 09-06-2022 9:33
בטח מלא נדבקו במופעי הגאווה. סליחה, זו טעות... כל דבר שכזה (כולל ההפגנות בבלפור) הם מקומות שבאורח נס ללא הידבקות (רק החרדים נדבקים ולא ניתן היה להידבק במסיבות פרועות).