המומחים ממליצים להחזיר מסכות במקומות סגורים - סרוגים

המומחים ממליצים להחזיר מסכות במקומות סגורים

בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה, חברי הצוות לטיפול במגפות המליצו לחזור לעטיית מסכות במרחבים סגורים ובהתקהלויות. עם זאת, בשלב הזה לא הומלץ על חיסון חמישי

author-image
המומחים ממליצים להחזיר מסכות במקומות סגורים
  (צילום: יוסי אלוני\פלאש 90)

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים, חברי הצוות לטיפול במגפות המליצו היום (רביעי) לחזור לעטיית מסיכות במרחבים סגורים ובפרט בהתקהלויות. ההחלטה התקבלה בתום דיון שנערך היום לאחר הערכת המצב של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ.

עוד באותו נושא

זרקא: "נראה שאנחנו מתחילים גל קורונה חדש"

עם זאת, בשלב הזה לא הומלץ על מתן מנה חמישית של החיסון לקורונה, אולם הוחלט להמשיך ולדון בנושא לאור העלייה בתחלואה. מאידך, הובהר כי חשוב להשלים מנת חיסון רביעית לאוכלוסייה זכאית שטרם קיבלה את חיסון הבוסטר השני.

ממשרד הבריאות נמסר כי "חבילת החיסון הבסיסית היא 2 מנות + מנת דחף, והוחלט לאפשר לילדים מעל גיל 5 לקבל מנת דחף. רוב חברי הצט"מ המליצו כי חיסון כנגד קורונה (2 מנות + מנת דחף) יהיה חיסון מחויב לעובדי בריאות. המלצות הצט"מ יועלו בפני מנכ"ל משרד הבריאות להחלטתו".

עוד באותו נושא

למרות העלייה בתחלואה: אין שינוי בתקנות הקורונה

כאמור, ראש הממשלה נפתלי בנט, ושר הבריאות ניצן הורוביץ קיימו מוקדם יותר היום התייעצות עם גורמי המקצוע נוכח העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה. בתום הדיון הוחלט כי יתוגבר מערך ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת, בשלב זה לא יתקיים שינוי במדיניות.

בשלב זה, הוחלט על תגבור וחיזוק ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת ומוסדות "מגן אבות". במסגרת זו, תחודד ההמלצה בקרב אוכלוסייה מבוגרת ואנשים בסיכון לעטיית מסכה במקומות סגורים, ותימשך חובת עטיית מסכות במוסדות רפואיים ובמוסדות "מגן אבות". כמו כן, יימשך המעקב והניטור באמצעות מערכות הביוב ותימשך פעילות מערך המודיעין ואיסוף הנתונים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
משחק המגפה שוב...
יוסף | 08-06-2022 21:39
משחק המגפה שוב מתחיל היות והממשלה פורקה צריך לתת לחדשות כותרת של מגיפה ולהיתכנון איך מורחים עוד זמן בממשלת בנט הנכול