יוגב מזהיר: "מעסיקי השב"חים אחראים לרצח הבא" - סרוגים

יוגב מזהיר: "מעסיקי השב"חים אחראים לרצח הבא"

ביום ראשון יעלה הצעת חוק לועדת השרים לחקיקה, המבקשת להחמיר בענישה על מסיעי, מעסיקי ומליני שוהים בלתי חוקיים

author-image
יוגב מזהיר: "מעסיקי השב"חים אחראים לרצח הבא"
  דורש להחמיר ענישה על מעסיקי שב"חים. יוגב (צילום: פלאש 90)

בעקבות התגברות ארועי הטרור בחצי שנה האחרונה על ידי שוהיים בלתי חוקיים, ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב (חבר בועדת חוץ וביטחון) מבקש "לעצור את הרצח הבא" ולטפל בבעיה מכיוון מפתיע. ביום ראשון יעלה הצעת חוק לועדת השרים לחקיקה, המבקשת להחמיר בענישה על מסיעי, מעסיקי ומליני שוהים בלתי חוקיים.

ח"כ יוגב מסביר ש"במציאות נכונה, נכון היה מצד אחד להגדיל את כמות אישורי העבודה, ומצד שני לאכוף את הכניסה, העבודה והשהייה של פלשתינים שבכניסתם קיים סיכון ממשי. מטרת החוק היא לתת כלי נוסף בידי מערכת הביטחון, המשטרה ובתי המשפט בכדי להרתיע ולצמצם את תופעת השוהים הבלתי חוקיים ואת הסיכון הנובע מהם לאזרחי ישראל."

החוק מבקש להחמיר עבירה זו מדרגת "עוון" ל"פשע" ולאפשר לשופטים לשפוט את מסיעי השב"חים, את המעסיקים ואת המלינים העושים כסף רב מתעשייה זו בעונשים יותר חמורים, של מעצר עד 4 שנים וקנס מוגדל.

בדברי ההסבר נכתב שהחוק נועד "לייצר עוד כלי הרתעה לצמצום התופעה וסיכוניה ולשדר מסר ברור מהרשות המחוקקת לרשות השופטת לפיה קיימת חשיבות עליונה להחמיר בענישת המסיעים, המעסיקים והמלינים שב"חים ומעודדים בעצם מעשיהם את תופעת ההסתננות והשהייה הבלתי חוקית ומסייעים בכך לפוטנציאל הפיגועים."

כאמור, הצעת החוק תעלה בראשון הקרוב לועדת השרים לחקיקה. על ההצעה חתומים גם יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין וחברי הכנסת איילת שקד, מירי רגב, ניסים זאב, אברהם מיכאלי, יעקב מרגי, זבולון כלפה, יוני שטבון, ניסן סלומינסקי, אורית סטרוק ושולי מועלם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו